Paard willen verhuizen, maar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:42

Maar ik begrijp iedereen ook wel, ik was sws ook niet van plan om in een keer te vertrekken zonder geld, maar ik ben opzoek naar een oplossing eromheen.
Wat betreft het geld, wat ik al zei het gaat al beter met ons geld mijn ouders hebben een behoorlijke lastige tijd gehad waardoor ze het niet rond kregen, stal heeft toen zelf ook aan gegeven dat geld niet het grootste probleem was en dat later wel kwam.
Maar het gaat gelukkig ook als stukken beter met ons inkomen en daarbij ben ik ook nog van plan om binnen kort er een parttime baan bij te gaan nemen om een heel deel bij te kunnen springen, alleen zal het nog wel lang duren voor het helemaal weg is, daarom zoek ik dus ook extra oplossingen :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:43

Startkaart opzeggen, nú een bijrijder zoeken, desnoods 2. Niks meer kopen voor je paard en je potje aanbreken.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:43

Paard voor een jaar verhuren/ verleasen (wel op deze stalling laten staan)?

Factuur van een stalling? Je hebt toch een contract (met een bedrag in) getekend?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:44

Het is heel schappelijk van de stal geweest dat je later mocht betalen.
En het is ook te begrijpen dat je niet eerder weg "mag" voordat de achterstand is weggewerkt.

Als het geld er nu niet is en jullie spaargeld is op... dan is wachten totdat alles is betaald het enige wat je nu kan doen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:45

ah je hebt er nu wel op gereageerd :)

je zult hoe dan ook het moeten betalen, ik zie het paard verkopen als enige oplossing
Laatst bijgewerkt door future_vet op 25-11-14 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:46

Extra oplossing is er gewoon niet zover ik zie... je hebt nu een rekening liggen die nu betaald moet worden...dan kan je wel hoe bot ook veel willen in de toekomst, maar los je nu niks mee op.

De staleigenaar kan zelfs zeggen als jij niet betaald, sta je na bijvoorbeeld een week op straat, en wat dan? Want bij een nieuwe stal moet je ook betalen, vaak vooraf...

Geld lenen bij je familie? vrienden? kennissen? Of dingen verkopen om zo aan geld te komen?

Je zult denk ik snel wat moeten verzinnen, want een staleigenaar mag je op straat zetten met paard en al als jij je rekening niet voldoet binnen zoveel tijd...Ook al zegt die je mag niet weg, dan kunnen ze je nog op straat zetten met je paard en je rekening sturen en eventueel doorgaan op deurwaardes...

Wat ik me ook afvraag, waarom heb je geen geld apart gezet? dan had je mogelijk nu al 90% kunnen betalen en had de staleigenaar mogelijk die 10% met je kunnen regelen...

troi

Re: Paard willen verhuizen, maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:47

Stalhouder heeft gelijk, eerst betalen...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:48

Ja ik lees de reacties goed en als je mijn reacties goed had gelezen had je gezien dat mijn ouders dit betaalde en niet ik.
En ik kijk ook niet elke week mee in de portemonnee van mijn ouders ;)
Dus ik kan ook niet zeggen waarom ze dit niet hebben gedaan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:48

Maar het is jouw paard toch? Dan ben jij verantwoordelijk. Dan moet jij betalen, niet hun. Dat hun dit voor je gedaan hebben dat is mooi, maar ze konden dit niet meer zo 1 2 3 betalen, dus dan had jij geld achterwegen moeten houden?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:49

Ze staat op naam van mijn vader, dus officeel is ze van hem.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:51

Oke, maar neem aan dat jij het paard rijd etc? En je hebt een reserve potje? Ja dan ben ik een simpel mens, maar dan zou ik zeggen pak het reserve potje en betaal wat je betalen kan en regel wat met je ouders ?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:52

Een krantenwijk nemen, baantje zoeken of als je al een baantje hebt kijken of je extra uren kan werken.
Want het geld zal toch echt eerst op tafel moeten komen.

Wat betreft je opties.
Zorgen dat je geld verdient/ krijgt/ leent om je achterstand in stalling te betalen.

Ondertussen kijken of je misschien een nieuwe verzorgster/ bijrijder kan vinden die misschien wat van de huidige stalling mee kan betalen.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:53

Je bent op een leeftijd dat je een bijbaantje zou kunnen zoeken dan kun je je ouders helpen, mogelijk zelfs het pensiongeld zelf proberen te betalen, dan vraag je je ouders een potje te maken met daarin een maandelijke (kleine) bijdrage voor onvoorziene dingen. En nu een regeling treffen met de stalhouders, baantje zoeken als een speer en dan het verschuldigde stalgeld afbetalen , en dan pas een andere stal zoeken die dichterbij is

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:54

Maar wie er moet betalen maakt niet uit.. Jij of je ouders.. Omdat het je ouders zijn zal er voor jou ook geen uitzondering zijn.. Feit blijft ook je ouders weten wat er betaald moest worden en hebben niks aan de kant gezet.. Dan geef je geld uit wat je niet hebt en word wel eens lastig..

Wat ik al eerder zei tijdelijk meer betalen en zo het verschil rechtzetten?

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:56

Dat potje kom ik gewoon niet aan, als ze dan ziek word heb ik een veel groter gezeik, om het zo maar even te zeggen.
Met mijn ouders heb ik dit al lang geregeld, mijn ouders sparen sws al het extra geld bij elkaar en ik ga binnen kort een parttime baan nemen zoals ik al aangaf.
Overigens ik rijd haar wel.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:56

De stal heeft ook nog het recht om je paard op slot te zetten... Of volgens mij kan t paard aan de stal eigendom worden als jij weigert te betalen: dan komt t paard in ruil voor de geboden die nsten. Ik zou als de wiedeweerga n betalingsregeling gaan treffen

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:56

Ik zou direct opzoek gaan naar een bijrijder die eventueel een kleine vergoeding kan betalen. Je kunt een advertentie plaatsen hier op bokt, marktplaats en een papier ophangen op de stal waar je staat. Wees duidelijk naar wat je zoekt in je advertentie en in no time heb je vast een bijrijder. Dan is het bewegingstekort voor je paard iig opgelost.

Misschien heb je nog "oude" paardenspullen (of andere spullen) die je niet meer gebruikt en kunt verkopen. Dan heb je wat extra geld om je stalgeld terug te betalen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:57

Ik zou iig niet binnenkort maar NU al een bijbaan gaan zoeken. Beginnen met het overmaken van het stalgeld + bijvoorbeeld de helft van elke maand die nog openstaan. Ik bedoel dus 1,5 keer je stalgeld. Goed de administratie bijhouden!

Stoppen met alle overtollige uitgaven voor nu: lessen, wedstrijden, de hele rambam. Als je paard naar buiten komt is een vakantie niet erg, anders zeker proberen om (tijdelijk) betalende bijrijder(s) te zoeken.

Als je echt per direct weg wilt, dan zou ik toch dat potje aanbreken en direct betalen om vervolgens weer terug te sparen met je baantje etc. Anders bovenstaande aanhouden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:57

blyth schreef:
Dat potje kom ik gewoon niet aan, als ze dan ziek word heb ik een veel groter gezeik, om het zo maar even te zeggen.
Met mijn ouders heb ik dit al lang geregeld, mijn ouders sparen sws al het extra geld bij elkaar en ik ga binnen kort een parttime baan nemen zoals ik al aangaf.

De DA is eigenlijk altijd in delen te betalen.
Je kan ook beslissen het potje aan te spreken en je paard op een goedkopere stal te zetten.
Daarna kun je je potje weer aanvullen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:59

Ik hoop niet dat je zo reageert tegen over de stalhouder?
Ik zoek binnenkort wel een bijbaantje.... Hoe langer je wacht hoe meer achterstand je hebt

Volgens mij lees je ook maar de helft

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:01

blyth schreef:

Ik denk dat je het onderschat...

Een stal eigenaar MAG een deurwaarde gebruiken als jij NIET betaald.

Wat betekent dat? Dat als jij niet betaald, en het maar uitstelt, de deurwaarde langskomt en als het helemaal uit de hand loopt op de spullen en bezittingen van je ouders, omdat die op hun naam staat, beslag word gelegd.

Dan hebben je ouders straks een groter probleem.

Als jij al een potje hebt, betaal het dan, schulden lopen op en kan jaren duren voor je eruit komt, of je ouders omdat hij op je ouders naam staat, dus neem ook aan het contract met de stal.

Volgens mij snap je de situatie niet helemaal en hoe serieus deze is...

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:04

Okay bedankt!

Dan ga ik toch mijn potje even om gooien!
Nu een bijbaan vinden is geen oplossing, ik zit nog op school en ben pas laat klaar, maar ik ga binnenkort stoppen met deze opleiding en direct opzoek naar werk (ben overigens wel alvast aan het rond zoeken)
Wedstrijden en alle overige dingen ga ik sws op stop zetten, dat is voor mij ook niet belangrijk.

Spullen verkopen is trouwens ook wel een hele goede! Zal binnen kort wel eens mijn stal leeg halen en alles wat overbodig is op internet zetten.

En bijrijder ga ik zo ook meteen een advertentie plaatsen.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:05

Ja want zonder opleiding heb je heel makkelijk een baan... :j

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:06

Een bijbaan krijg je ook zonder opleiding, ze zoeken vaak studenten hiervoor.

Zoals kranten, post bezorgen, pakketten bezorgen, supermarkt (kan nog want TS heb leeftijd mee) schoonmaak,eventueel inpak werk etc. Er is zat waar je ook zonder opleiding terecht kan.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:07

Patries90 schreef:
Ja want zonder opleiding heb je heel makkelijk een baan... :j

Hoor je me dat zeggen?
Ik bedoel alleen dat ik dan meer uren kan maken en veel meer verdien dan een dagje in de week.

En ik lees overigens alles, maar bijna alles is hetzelfde, dus waarom zou ik 10x alles over moeten typen?
Want ja ik zoek een bijbaan en ja ik doe er alles aan om geld bij elkaar te krijgen, ook mijn ouders..