Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Amaris schreef:Ik vraag me dat af hoor... 'verhuizen is veel stress'.
Hoeveel mensen gaan niet met hun paard op stap, op vakantie, op clinic, op workshop, op wedstrijd. Een paar nachten een andere stal kan echt geen kwaad hoor.
Maaaarije schreef:Kun je niet met zeil/hout oid de bovenkant van de deuren dicht maken?
Lichten aan laten en een radio aan?
Zo doen wij het altijd. Beide stal deuren dicht. Zo kunnen ze niet naar buiten kijken,we laten de lichten aan + radio en zekrijgen om kwart voor 12 nog voer en hooi.
Murosch schreef:De routine van nu (wintertijd) is overdag in de paddock en tegen de avond op stal. Vorig jaar heb ik ze oudjaarsdag op stal gehouden, maar ik zou ze dan nu buiten kunnen laten totdat ik weg moet (rond half 4). Ik zal kijken of ik een radio naar de stal kan fabriceren. Bovenluiken hebben we niet en ik weet ook niet of dat nu nog gaat lukken voor oud en nieuw. Tja of toch kijken dat ik haar voor een dag verhuis..
Yontheke schreef:Wat een voorzorgsmaatregelen worden hier getroffen![]()
Als je een angstig paard hebt zoals die van ts nog tot daar aan toe maar een gewoon paard kan hier toch echt wel tegen?
Ik heb de paarden op een weide staan met stallen die eventueel dicht kunnen en bij ons in het buitengebied grenzen we net tegen 3 gemeentes aan dus je ziet en hoort er heel veel vuurwerk.
Begrijp me niet verkeerd, ik sta ook elk jaar trouw met mijn flesje Martini Brut om 12u snachts in de weide een oogje in het zeil te houden maar eigenlijk is dat nog nooit nodig geweest.
Heb elk jaar een andere combinatie op de weide gehad en ook jonge paarden van 2. Die stonden gewoon allemaal te suffen in de weide en naar het vuurwerk te kijken.
Ze stonden liever vrij in de weide dan in de stal. Maar dat is ook hun gewone routine.
Ts, ik zou eigenlijk niet teveel veranderen aan hun gewone routine tenzij je er al weken van tevoren mee start. Ik zou ook van slag zijn als mijn dagelijkse routine opeens verandert voor 1 nacht per jaar en er daar bovenop nog enge dingen gebeuren ook.
Murosch schreef:Iets kalmerends / lichte sedatie heb ik ook over nagedacht maar dan zit je ermee dat ze niet mag eten.