Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
veerloos schreef:Ten eerste, ze geeft aan dat ze de paarden koopt om veel te gaan rijden in het bos, niet om stil te laten staan in de wei. Maar nu blijkt dat ze straks 6 weken met haar hand zit en dus niet kan rijden. Niemand in het gezin wil het werk op stal straks overnemen want zij wou 2 paarden. Punt 2, ze heeft 2 moeilijke autistische dochters (zwaar autistisch) die snel ergens van overtuigd zijn als er iets gebeurt en dan niet meer op het paard willen. Laat staan dat ze het ok vinden dat ik bij de paarden ben. (de oudste praat niet tegen me en gaat op haar kamer zitten) het is de bedoeling dat ik beide dames les ga geven maar we staan nu op een nul punt wat rijden betreft. Als je een paard koopt wat wil werken en zich verveeld... vind ik dat zielig. Uitgesloten wat jouw mening is, ik moet er mee werken en jij niet.
Gydja schreef:Ik heb mijn best gedaan om alle antwoorden door te lezen maar zie wel eens wat over het hoofd. Als ze het punt van rotstraal hebben bereikt tja dan heb je wel een punt. Paard moet droog staan en er moet wat aan gedaan worden. Ik ben bang da het in dit geval zo is van; er is nu nog niets aan de hand dus er is niets mis. Ik ben bang dat je daar weinig aan kunt doen en dat het mis moet gaan voor dat er wat aan gedaan word. Of je moet haar uitleg geven en laten zien hoe ernstig de zaak eigenlijk is. Dus dat je echt speciaal met haar er naar gaat kijken en samen met haar op pad gaat om spul er voor te kopen. Dit zou kunnen helpen.
Over het tuig invetten zou ik me niet druk maken dat zijn haar eigen zorgen. Als het zadel niet past dan zou ik er wel wat van zeggen. Maar als het enkel gaat om het tuig invetten... tja dat is niet jou'n taak om haar daar op te wijzen. Hooguit tussen neus en lippen door zeggen dat het tuig ook wel eens ingevet mag worden.
Jetta schreef:Kijk...je MOET niks. Je kan een heleboel, maar het moet niet. Het is een complexe situatie. Om twee autistische kinderen les te geven, daar heb je veel kennis en ervaring voor nodig met autisme. Ik weet niet of jij dat hebt. Als zij lichamelijk niet in staat is om (tijdelijk) niet voor de paarden te zorgen, moet ze dat door iemand anders laten doen. Dat hoef jij niet persé te zijn. Je hoeft het toch niet te doen? Het is toch geen verplichting? Dan moet ze iemand anders zoeken. Ook niet jouw probleem.
veerloos schreef:Er mag wat mij betreft een slotje op. Het word nu iets meer een discussie dan een advies topic wat bij betreft.
veerloos schreef:Er mag wat mij betreft een slotje op. Het word nu iets meer een discussie dan een advies topic wat bij betreft.
Zwerte schreef:veerloos schreef:Er mag wat mij betreft een slotje op. Het word nu iets meer een discussie dan een advies topic wat bij betreft.
Pardon? Je topic is nog niet eens twee paginas en jij concludeert al dat je er niet veel wijzer van word en het op slot mag? Natuurlijk wordt dit een discussie, iedereen denkt anders over zulke zaken. Hgt gaat hier heel netjes, mensen denken gewoon met je mee.
Als dit je houding in het dagelijkse leven is, dan zou ik maar eens bij jezelf stil gaan staan ipv de buitenwereld af te kraken als het je niet aanstaat.
veerloos schreef:Zwerte schreef:Pardon? Je topic is nog niet eens twee paginas en jij concludeert al dat je er niet veel wijzer van word en het op slot mag? Natuurlijk wordt dit een discussie, iedereen denkt anders over zulke zaken. Hgt gaat hier heel netjes, mensen denken gewoon met je mee.
Als dit je houding in het dagelijkse leven is, dan zou ik maar eens bij jezelf stil gaan staan ipv de buitenwereld af te kraken als het je niet aanstaat.
Jij gaat er nu zelf ook klakkeloos van uit dat ik dan maar zo ben in het dagelijks leven. Ik heb gelezen wat ik moest lezen en ik heb daar mijn advies uit gehaald. Dus dat ga ik doen en dus hoeft de discussie wat mij betreft niet eeuwig voort te borduren.