Welke prijs geven jullie voor dit stuk grond?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:01

l_iesje schreef:
Sorry nog meer, kosten leveringsakte wordt in rekening gebracht. Daarnaast zijn er nog "overige werkzaamheden", namelijk "opstellen koopovereenkomst en "inschrijven koopovereenkomst, kadastrale kosten"
Ten slotte komt daar nog bovenop 6% overdrachtsbelasting.
Heb ik niet bedacht hoor |(

wow :( en aan welke kosten moet ik dan denken? Paar honderd euro? dankje iig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:02

Maarja wat moet je met 3500 meter.... is super voor een paar schapen ofzo maar voor paarden is het toch wel erg behelpen. Qua grasland in ieder geval :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:05

pmarena schreef:
Maarja wat moet je met 3500 meter.... is super voor een paar schapen ofzo maar voor paarden is het toch wel erg behelpen. Qua grasland in ieder geval :)

Helemaal mee eens. Erg klein voor paarden. Staan de stallen ook nog op dat stuk? Of heb je echt 3500 m2 grasland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:06

Mukkietje schreef:
l_iesje schreef:
Sorry nog meer, kosten leveringsakte wordt in rekening gebracht. Daarnaast zijn er nog "overige werkzaamheden", namelijk "opstellen koopovereenkomst en "inschrijven koopovereenkomst, kadastrale kosten"
Ten slotte komt daar nog bovenop 6% overdrachtsbelasting.
Heb ik niet bedacht hoor |(

wow :( en aan welke kosten moet ik dan denken? Paar honderd euro? dankje iig!

Overdrachtsbelasting voor huizen is op dit moment 2% weet niet of dat voor grasland ook geld, maar volgens mij wel.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:19

[***] schreef:
pmarena schreef:

Helemaal mee eens. Erg klein voor paarden. Staan de stallen ook nog op dat stuk? Of heb je echt 3500 m2 grasland.

Dit was meer voor een prijs indicatie, dit stuk vind ik niet interessant. mijn paarden staan momenteel op 1,5 hectare :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:27

Lastige vraag. Zo heb ik wel eens gekeken naar de grondprijzen hier in de buurt. Maar ja, als er niets te koop is… Wij hebben er jaren en jaren over gedaan om een stukje land te vinden. De boeren wilden niets kwijt en als er iets werd verkocht, dan was het onderling verkocht/geruild. Dan is het een kwestie van vraag en aanbod en heeft de gemiddelde grondprijs er niets meer mee te maken. :=
Dat opknappen zou ik wel zien zitten! Het klinkt toch wel als iets wat een fijn plekje kan worden. Wij zaten destijds al op 50 duizend per hectare. Kleigrond, net buiten het gebied waarin wij zochten (over de spoorlijn). Wel goed onderhouden + nette omheining van palen met schriklint. Jij hebt er dan nog stallen en voorzieningen bij.

Wij hebben het naastgelegen huis later ook kunnen kopen, dus wij hebben nu een woning met stallen en twee hectare grond, als een van de weinige niet-boeren in onze woonplaats. Nooit spijt gehad van de aankoop, ook niet toen we het huis nog niet hadden. Wij zeggen nog altijd: je hebt nooit genoeg land. Als we nog een spaarpotje hadden, dan zouden we er nog wel wat bij willen kopen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:27

Kosten van notariele aankoopaktes zijn van de belasting af te trekken, moet er geleend worden om dit stuk te betalen?? Zo niet dan is het een optie, als de stallen legaal gebouwd zijn dan blijven ze ook legaal maar kijk vooral wat de bestemming van het gebied is op langere termijn, komen er windmolens/hoogspanningsmasten/aanleg, fietspaden en wegen. Nieuwe woonwijk enzenz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:35

bigone schreef:
Kosten van notariele aankoopaktes zijn van de belasting af te trekken, moet er geleend worden om dit stuk te betalen?? Zo niet dan is het een optie, als de stallen legaal gebouwd zijn dan blijven ze ook legaal maar kijk vooral wat de bestemming van het gebied is op langere termijn, komen er windmolens/hoogspanningsmasten/aanleg, fietspaden en wegen. Nieuwe woonwijk enzenz.

Ja, dat klopt maar je zult ze toch echt wel moeten betalen.

Bestemmingsplannen is inderdaad een hele goed tip om naar te kijken.

lovelucydan

Re: Welke prijs geven jullie voor dit stuk grond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:39

alles bij elkaar gerekend zou ik er 30 000 euro voor overhebben incl alle extra bijkomende kosten

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:47

bigone schreef:

Dankjewel, ik weet dat hier niet gebouwd mag worden :) maar goed om rekening mee te houden. Er hoeft niet geleend te worden.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:47

lovelucydan schreef:
alles bij elkaar gerekend zou ik er 30 000 euro voor overhebben incl alle extra bijkomende kosten

Dankje voor je reactie :)!

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:48

_Lorette_ schreef:
Lastige vraag. Zo heb ik wel eens gekeken naar de grondprijzen hier in de buurt. Maar ja, als er niets te koop is… Wij hebben er jaren en jaren over gedaan om een stukje land te vinden. De boeren wilden niets kwijt en als er iets werd verkocht, dan was het onderling verkocht/geruild. Dan is het een kwestie van vraag en aanbod en heeft de gemiddelde grondprijs er niets meer mee te maken. :=
Dat opknappen zou ik wel zien zitten! Het klinkt toch wel als iets wat een fijn plekje kan worden. Wij zaten destijds al op 50 duizend per hectare. Kleigrond, net buiten het gebied waarin wij zochten (over de spoorlijn). Wel goed onderhouden + nette omheining van palen met schriklint. Jij hebt er dan nog stallen en voorzieningen bij.

Wij hebben het naastgelegen huis later ook kunnen kopen, dus wij hebben nu een woning met stallen en twee hectare grond, als een van de weinige niet-boeren in onze woonplaats. Nooit spijt gehad van de aankoop, ook niet toen we het huis nog niet hadden. Wij zeggen nog altijd: je hebt nooit genoeg land. Als we nog een spaarpotje hadden, dan zouden we er nog wel wat bij willen kopen!

Dankje voor je reactie, mooi verhaal :) Je hebt inderdaad nooit genoeg grond.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:58

[***] schreef:
pmarena schreef:

Stallen staan inderdaad ook op dat stuk, maar zoals gezegd; dit was om een indicatie te geven. Ik ben me er zeker van bewust dat dit veel te weinig grond is om 2 paarden op te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:37

Mukkietje schreef:
bigone schreef:

Dankjewel, ik weet dat hier niet gebouwd mag worden :) maar goed om rekening mee te houden. Er hoeft niet geleend te worden.

Dat er nu niet gebouwd mag worden wil niet zeggen dat er in de toekomst geen bestemmingsplan plan dichtbij word ontwikkeld, toch even naar kijken.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:39

Nee klopt, maar ik weet dat hier geen bestemmingsplan voor is, had het verkeerd verwoord:). Toch goeie tip !

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:00

bigone schreef:
Kosten van notariele aankoopaktes zijn van de belasting af te trekken, moet er geleend worden om dit stuk te betalen??

Ik gok dat dit stuk grond tot het box 3 vermogen gaat horen aangezien er geen huis op staat waarin ze gaan wonen. Een eventuele lening zou daar dan wel tegenover staan maar die is schijnbaar niet nodig. Rente en de financieringskosten zijn in dat geval niet aftrekbaar.

Vraag mij ook af wat de bestemming is van de grond, landbouw? wonen?

Het houdenb van paarden kan bij een landbouwbestemming gedoogd worden maar als ze kwaad willen heb je er straks niets aan. Vraag dat dus even goed na bij de gemeente!

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 09:51

fransje23 schreef:
bigone schreef:
Kosten van notariele aankoopaktes zijn van de belasting af te trekken, moet er geleend worden om dit stuk te betalen??

Ik gok dat dit stuk grond tot het box 3 vermogen gaat horen aangezien er geen huis op staat waarin ze gaan wonen. Een eventuele lening zou daar dan wel tegenover staan maar die is schijnbaar niet nodig. Rente en de financieringskosten zijn in dat geval niet aftrekbaar.

Vraag mij ook af wat de bestemming is van de grond, landbouw? wonen?

Het houdenb van paarden kan bij een landbouwbestemming gedoogd worden maar als ze kwaad willen heb je er straks niets aan. Vraag dat dus even goed na bij de gemeente!

Dankje, het is landbouwgrond en hier mag nooit op gebouwd worden staat in het bestemmingsplan. Ik snap niet zo goed over welke rente je het hebt.. als ik het toch zonder een lening koop dan hoef ik hier toch geen rent over te betale -O- ? Of zie ik iets over het hoofd :o ? Ik neem aan dat die bijkomende kosten niet belachelijk veel zullen zijn. Als je het hebt over 50.000 euro dan valt 1000 euro extra ook nog wel te overzien. Tenzij het natuurlijk gaat om duizenden euro's extra kosten dan is het een ander verhaal

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:38

Mukkietje schreef:
Dankje, het is landbouwgrond en hier mag nooit op gebouwd worden staat in het bestemmingsplan. Ik snap niet zo goed over welke rente je het hebt.. als ik het toch zonder een lening koop dan hoef ik hier toch geen rent over te betale -O- ? Of zie ik iets over het hoofd :o ? Ik neem aan dat die bijkomende kosten niet belachelijk veel zullen zijn. Als je het hebt over 50.000 euro dan valt 1000 euro extra ook nog wel te overzien. Tenzij het natuurlijk gaat om duizenden euro's extra kosten dan is het een ander verhaal

Ik doelde qua rente op de mogelijkheid om de kosten van de aankoop en eventuele rente af te trekken van de belasting. Let wel op dat je de grond aangeeft bij bezittingen in box 3..
Ik gok dat de aankoopkosten niet in de duizenden euros gaat lopen. Op de aankoop van deze grond zal zeer waarschijnlijk ook geen overdrachtsbelasting betaald hoeven worden.
Maar de bestemming agrarisch kan wel een belemmering zijn. Vraag goed na bij de gemeente hoe ze hier mee om gaan. Het houden van paarden om te rijden is niet agrarisch, fokken wel.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 12:44

Citaat:
Ik doelde qua rente op de mogelijkheid om de kosten van de aankoop en eventuele rente af te trekken van de belasting. Let wel op dat je de grond aangeeft bij bezittingen in box 3..
Ik gok dat de aankoopkosten niet in de duizenden euros gaat lopen. Op de aankoop van deze grond zal zeer waarschijnlijk ook geen overdrachtsbelasting betaald hoeven worden.
Maar de bestemming agrarisch kan wel een belemmering zijn. Vraag goed na bij de gemeente hoe ze hier mee om gaan. Het houden van paarden om te rijden is niet agrarisch, fokken wel.

Oké duidelijk inderdaad. Goed punt van dat agrarische verhaal. /3

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:26

hmmm word bijna jaloers op de prijzen die hier voorbij komen en zal daarom maar niet zeggen wat voor eenzelfde stuk hier gevraagd word :o

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 15:27

NoGo schreef:
hmmm word bijna jaloers op de prijzen die hier voorbij komen en zal daarom maar niet zeggen wat voor eenzelfde stuk hier gevraagd word :o

Ja het verschilt al enorm per provincie, echt ongelofelijk!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 16:12

35000 tot 40000 euro gok ik nu zo, dat je moet opknappen is rot maar er staan wel al stallen en er is water stroom, dat is ook al ontzettend fijn
voor alleen al akkergrond zonder stroom, water of gebouw betaal je op veel plekken al meer geld

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 13:46

Lynn_Nikita schreef:
35000 tot 40000 euro gok ik nu zo, dat je moet opknappen is rot maar er staan wel al stallen en er is water stroom, dat is ook al ontzettend fijn
voor alleen al akkergrond zonder stroom, water of gebouw betaal je op veel plekken al meer geld

Bedankt voor je reactie, ik denk eerlijk gezegd ook dat het rond dit bedrag zal kosten..

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 12:25

Hoor net van een kennis dat er waarschijnlijk 150.000 voor gevraagd gaat worden. Dat is een beetje boven het budget haha

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:23

Ja dat is wel veel voor zulk verwaarloosd grond