Schuilstal ter overname...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: Schuilstal ter overname...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:02

Nooit iets af (laten) breken, tenzij je er meteen iets voor op de plaats kunt zetten. Wie weet krijg je daarna geen vergunning of gedoging meer en heb en mag je niks.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:03

600 euro is een nette prijs, voor alles dat je overneemt.
De schuilstal is hier echt niet het duurste maar de omheining :)

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:22

tessyke schreef:
600 euro is een nette prijs, voor alles dat je overneemt.
De schuilstal is hier echt niet het duurste maar de omheining :)

Ter ill: wij hebben ca. een halve hectare omheid. De palen hadden we al, dus hier niet meegerekend. Wij waren 700 euro kwijt aan draad, lint, geleiders, isolatoren, stroomapparaat en het toegangshek.

Edit: maar het gaat in jouw geval niet om de volledige omheining TS?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:04

Die stal staat er al, je komt zelf tijd te kort, winter staat voor de deur. Ik zou heel blij zijn met een al bestaande schuilstal (mits veilig natuurlijk). Wat hier al gezegd wordt: wat er al staat kan heel goed onder gedogen vallen (enkel al door tijd dat dat ding er staat). Zet er iets nieuws neer en je hebt een probleem. Gemeente kan oude situatie wel "moeten" gedogen, maar als ze er eigenlijk van af willen (komt nogal eens voor, kan ook komen door nieuw personeel) heb je met iets nieuws pech. Laten staan en als er iets aan gedaan moet worden dat zo doen dat het niet opvalt. Let er ook op dat jouw caravan dezelfde kleur heeft/krijgt als de oude om deze reden. Idem voor de plek waar die staat op de wei.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:11

Hoi Annebe!
Ik zou dit zeker overnemen voor deze prijs, gezien hoe druk jullie zijn nu met het huis e.d.
Het slechte weer komt eraan dus je zult zien dat je dan snel een schuilstal nodig hebt en dan wordt het misschien stresswerk, wat absoluut niet fijn is en jullie misschien nog meer op kosten jaagt (in de zin van: als het NU moet dan gaat voor jullie het welzijn van de paarden voor de prijs dus als er dan geen goedkoop materiaal te krijgen is, kopen jullie duurder spul en dan ben je zeker duurder uit dan deze €600)
Ik snap ook dat je graag je eigen plekje wil maken, maar dat kan ook met jullie eigen caravan en je kan in het voorjaar ook altijd nog dingetjes aanpassen naar je eigen wens, als de druk van slecht weer er niet meer is

Oude caravan is misschien via MP of FB nog wat voor te krijgen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:26

Ik heb zelf een nieuw schuurtje gebouwd waar alle paardenspullen in staan.Ik was ruim 750,- kwijt aan hout en materiaal.Ik vind die 600,- niet teveel hoor,mits de staat van het hout goed is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:30

mijn vorige schuilstal van 3 bij 6 heeft in 2006 al 1100/1200 euro gekost... Zelf gebouwd.
Een beetje omheiningmateriaal en je zit al op enkele honderden euro's. Ik zou het zo doen. Eerlijke prijs als het in nette staat is.

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:05

Het lijkt mij eigenlijk geen slechte koop. Ik heb in augustus een schuilstal bij ons in de wei gezet van 4,5 3 meter en dat koste toch een goede €1300,- en dan deden we nog alles zelf. Ik zou het overnemen, afhankelijk van de kwaliteit en de staat.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 20:47

We hebben een tegenbod gedaan.

Het gaat niet zozeer om de omheining van de wei... Hier hebben zij enkel een paar houten palen zelf tussen gezet wat ik begreep.
En de bak heeft 1 lengte en een breedte omheining, de rest zullen wij zelf nog moeten maken.

De stal heeft mooie eiken palen, verder ziet het er wel netjes uit, maar niet bijzonder in elkaar gezet.

In ieder geval bedankt voor de tip van caravan en het overschrijfbewijs!

Betreft de kosten van zelf een stal maken, mijn man is meubelmaker en makkelijk en zeer betaalbaar aan goeie douglas houten palen en schaaldelen komen, het is puur de tijd die het ons nu even ontbreekt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 20:51

Ik las net ergens bij iemand damwandplaat voor 4,- pr m2. ik denk echt dat dat een typfout is, anders wil ik erg graag dat adres hebben!!

De stal zijn al 14 damwandplaten, ik schat even rond de 30,- per plaat, dat zijn alleen al 420- dan het houtwerk nog en de omheining

ik weet niet hoe de staat is, maar hoe je het omschrijft is het het wel waard hoor

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:15

Kan toch zijn dat zij zelf die omheining ook hebben moeten overnemen en daar voor betaald hebben? Dat ze er zelf maar een paar palen tussen gezet hebben is dan niet relevant. Als je zelf omheining moet plaatsen valt dat echt tegen. Dus iets overnemen, mits in nette en bruikbare staat, is gewoon voordeliger over het algemeen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:14

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:23

Citaat:
In verband met de prijs wordt er geen garantiegegeven op de platen en het kan voorkomen dat de platen lichte opslag- of productieschadehebben.

B-keus dus. Je loopt dan de kans dat je over 2 jaar flink roestende platen hebt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:10

DubbelDun schreef:
Citaat:
In verband met de prijs wordt er geen garantiegegeven op de platen en het kan voorkomen dat de platen lichte opslag- of productieschadehebben.

B-keus dus. Je loopt dan de kans dat je over 2 jaar flink roestende platen hebt.

Voor dat geld kan je ook geen topkwaliteit verwachten ;).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:12

Het is maar net waar je voor kiest; een stal waar je jaren geen onderhoud aan hebt of een stal die na 2 jaar vol met blazen en roest (en later dus gaten) zit....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:34

ElCid schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Ik las net ergens bij iemand damwandplaat voor 4,- pr m2. ik denk echt dat dat een typfout is, anders wil ik erg graag dat adres hebben!!

Bij deze:
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zel ... g6Fv0xf-8A

scherpe prijs maar wat ze al zeggen, b keuze met schade, dan betaal ik liever iets meer zodat het wel langer blijf staan

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 12:14

We zijn overeen gekomen...
De boel blijft staan, maar zal wel verbouwd moeten worden, indeling is niet echt efficient. En een kant gaan we zelf dicht maken, dak wat beter ondersteunen.
Nou ja.. hoop te doen, maar een basis staat.

Joyce B@ De omheining stond er al en is van de verhuurders, de vorige huurders hebben enkel wat palen ertussen gezet omdat zij dit te weinig vonden, ook hangen er 4 of 5 verschillende afzetdraden/linten.
De vorige huurder had shetlanders die soms uitbraken.

Iedereen bedankt voor het meedenken :Y)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:52

Als die omheining van de verhuurders is is het niet logisch dat de oude huurders daar een vergoeding voor vragen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 19:58

Wel als die in eerste instantie zelfs ook overnamekosten hebben moeten betalen ...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:27

Maar is het dan van jullie of niet? Dat maakt ook een verschil, de omheining bedoel ik

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:31

Als je er voor betaald is het je eigendom.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:32

Dat begrijp ik, maar betaald ze voor de volledige omheining of voor die enkel paaltjes die ze overneemt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:36

annebe schreef:
Nou kunnen wij van de vorige eigenaren de omheining, bakrand van stammetjes, een caravan (deze willen wij niet overnemen) en een schuilstal ( ong 2,5 x 4) van grote eiken palen en een dak van damwand platen overnemen voor 600,-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:38

annebe schreef:
Ps, ik niet alle omheining wat ik begreep, maar enkel een paar houten palen die zij er tussen geplaatst hebben.
.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 20:42

Ik begrijp er uit dat de huidige huurders enkele palen vervangen hebben door nieuwe, maar dat het wel de hele omheining betreft die overgenomen wordt.
Als dit niet zo is, dan is het vernieuwen van palen iets wat de eigenaar hoort te doen (en in zijn huur mag doorberekenen).