Verhuizen naar een stal met alleen een buitenbak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:44

Ik mag zeker geen reclame maken voor een stal met binnenbak en droge paddocks vlak bij ;) ? Gekkigheid, ik herken het paard niet maar mogelijk zeg ik iets heel erg stoms en ben je bij ons ook al eens weg gegaan haha :')

Ik vind een binnenbak onmisbaar tijdens sneeuw, er zijn ook winters geweest dat ik anders toch echt weinig had kunnen doen.

Maarja, voor hetzelfde geld betaal je de hele winter voor een binnenbak die je niet gebruikt :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:56

Ik werk 's avonds in het donker en als het koud is ook veel aan de hand en aan de lange teugel, blijf je zelf ook lekker warm!

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:05

haike schreef:
Al jaren stal met alleen buitenbak, maar wel een die eigenlijk altijd goed is, nooit glad dus hoe nat ook gewoon te rijden. Bij extreme vorst bak te hard, maar dat in al die jaren amper gebeurd, eigenaar sleept ook altijd vlak en los

Ja hier hetzelfde. Zelfs als het heeft gesneeuwd kan ik vaak nog rijden omdat de eigenaar dat ook wegsleept. :D Alleen als het echt doorregent rijd ik niet. Ook omdat ik dan weer met het dekengedoe en een nat paard zit. Voor mezelf vind ik het niet eens zo erg om nat te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:09

Moschino schreef:
haike schreef:
Al jaren stal met alleen buitenbak, maar wel een die eigenlijk altijd goed is, nooit glad dus hoe nat ook gewoon te rijden. Bij extreme vorst bak te hard, maar dat in al die jaren amper gebeurd, eigenaar sleept ook altijd vlak en los

Ja hier hetzelfde. Zelfs als het heeft gesneeuwd kan ik vaak nog rijden omdat de eigenaar dat ook wegsleept. :D Alleen als het echt doorregent rijd ik niet. Ook omdat ik dan weer met het dekengedoe en een nat paard zit. Voor mezelf vind ik het niet eens zo erg om nat te worden.

Goede regenjas helpt veel. En voor paarden altijd goede zweetdeken voor na het rijden, en staleigenaar die wisselt als ze droog zijn en dan evt weer buitenzet.
Trouwens fanatiek wedstrijdruiter en vorig wedstrijdpaard allergisch voor dag vrij, dus sla niet vaak dag over.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:22

haike schreef:
Moschino schreef:

Goede regenjas helpt veel. En voor paarden altijd goede zweetdeken voor na het rijden, en staleigenaar die wisselt als ze droog zijn en dan evt weer buitenzet.
Trouwens fanatiek wedstrijdruiter en vorig wedstrijdpaard allergisch voor dag vrij, dus sla niet vaak dag over.

Dekens wisselen gaat de eigenaar helaas niet doen. Soms pak ik wel een waterdichte uitrijdeken voor het rijden. Hoorde van een stalgenoot over een outdoor- en zweetdeken in één, lijkt me ook wel erg handig!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:25

Ik moet ook zelf zorgen voor wisselen van dekens hier.

ik heb toevallig wel van de week een dunne regenuitrijdeken besteld, blijft 'ie in ieder geval droog bij rijden met een regenbui...

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:27

salamaleque schreef:
Lis_Ol schreef:
Ik sta op een stal ook alleen met een buitenbak.
Deze wordt in de winter een aantal keer per dag getrokken als het vriest.

Zo heb ik de laatste strenge winter (2012-2013) maar 3 dagen niet kunnen rijden en de rest van de tijd wel. Goed dik in pakken en gaan :D

Nou dat lijkt mij dan prima te doen!

Weet niet of ze dat op elke stal doen hoor :+ ik heb het ook onwijs getroffen met me stal eigenaar.
Maar wanneer ze de bak goed onderhouden in de winter is het zeker goed te doen!

salamaleque

Re: Verhuizen naar een stal met alleen een buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 22:58

Goed onderhoud van de (buiten)bak is voor mij zo wie zo een voorwaarde. Wat ik bijvoorbeeld op veel grotere stallen niet begrijp is dat zodra er een binnenbak is er prompt niets meer aan de buitenbak wordt gedaan ... Ook al zijn er de hele middag en avond manegelessen.

@ruitje: haha nee ik heb bij jullie nog niet gestaan. Mijn voorkeur zou nu eigenlijk uitgaan naar een kleinschalige locatie ook omdat mijn paard in de zomer helaas (op advies vd DA) maar een paar uurtjes op het land kan :( dat is op een kleinere stal vaak wel te regelen maar grotere stallen vinden dat een enorm gedoe en kan het gewoon niet.