Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quarterH schreef:325 en zou per 1 jan 350 worden. Maar denk dat het teveel wordt als je meer mensen wil aantrekken.
Enige verschil is dat de stallen nu gemest worden en in onze situatie men dat dan zelf zou moeten doen (of meerprijs).
Voor 325 of 350 krijg je niet genoeg klanten denk ik (hier in de regio).
RianneH schreef:Zitten nog wel wat haken en ogen aan. Want je noemt twee pakken vlas in de week, maar wat als mijn zeer schone paard toe kan met 1 in de week? Moet ik dan wel betalen voor 4 pakken extra in de maand? Als die in de box gaan wordt dat wel een heel dik pak op een gegeven moment.
En het krachtvoer, is dat 1 soort? Dat zit bij de prijs is? Maar wat nu als mijn paard maar 1/2 kilo hoeft en de buurman 4 kilo per dag voert? Betalen wij dan hetzelfde? En krijg ik korting als ik geen krachtvoer wil voeren?
Persoonlijk zou ik ook kijken naar een soort halfpension. Waarin een vast bedrag kale box wordt gerekend en ieder zijn eigen bodembedekking in koopt (bij jullie) en eigen voertonnen bijvoorbeeld. Dat is mij altijd heel goed bevallen.
quarterH schreef:bij een buitje gaan ze naar buiten. maar als het de hele dag plenst niet omdat ze geen beschutting hebben. bij sneeuw in principe ook niet (veel paarden hebben nu plates ivm reining en dat is dan te gevaarlijk) maar als iemand het perse zou willen zou het op eigen risico wel mogelijk zijn.
als ze buiten komen is het meestal van ongeveer 8-9 uur in de ochtend tot 4 of 5 uur in de avond (tenzij iemand minder lang wilt). in midden zomer komen ze alleen in de ochtend buiten omdat je ze er dan echt geen plezier mee doet ivm veel dazen en geen beschutting.
quarterH schreef:ze hebben altijd nog hooi liggen als de nieuwe lading komt, dus eigenlijk hebben ze onbeperkt hooi.
zanakuzies schreef:Ik wordt duizelig van de prijzen die hier voorbij komenik betaal hier 150, incl voer, bodembedekking en iedere dag buiten van 9 tot 5 (geen rijbaan) en een stal van 4x4 wordt iedere dag gemest, en in de zomer betaal ik 50euro in de maand voor 24/7 op het land..