Stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 20:27

mirthheee schreef:
Ik denk dus echt dat je of een goed gesprek moet aangaan met je opa en je moeder erbij. Of dat je gewoon je ding moet doen wat jij wilt en je niks aantrekken van de staleigenaren (zij hebben het recht niet te bepalen wat jij met je paard doet, wel?) of dus kijken of je het zelf kan financieren. Ik vind je geen verwend rot kind hoor, het is alleen maar een mogelijkheid :)

Ik probeer wel degelijk te reageren op een ieder zijn opmerking.
Bedankt voor je berichtje verder. Ik heb in het begin er ook inderdaad maling aan gehad, maar het is ook erg vervelende om boze stalgenoten tegen over je te hebben staan elke dag. Waarom hun zich bemoeien met mijn paard, vind ik nog steeds een raadsel.
Ik bedoel met de dikgedrukte opmerking ook zeker niet jou, maar helaas krijg ik erg botte berichtjes.

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 20:29

mirthheee schreef:
Laat je weten hoe het is gegaan als je langs bent gegaan? :p Hoop dat je opa zich toch wel bedenkt..

Ik houd jullie op de hoogte!

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:31

Nudion schreef:
mirthheee schreef:
Ik denk dus echt dat je of een goed gesprek moet aangaan met je opa en je moeder erbij. Of dat je gewoon je ding moet doen wat jij wilt en je niks aantrekken van de staleigenaren (zij hebben het recht niet te bepalen wat jij met je paard doet, wel?) of dus kijken of je het zelf kan financieren. Ik vind je geen verwend rot kind hoor, het is alleen maar een mogelijkheid :)

Ik probeer wel degelijk te reageren op een ieder zijn opmerking.
Bedankt voor je berichtje verder. Ik heb in het begin er ook inderdaad maling aan gehad, maar het is ook erg vervelende om boze stalgenoten tegen over je te hebben staan elke dag. Waarom hun zich bemoeien met mijn paard, vind ik nog steeds een raadsel.
Ik bedoel met de dikgedrukte opmerking ook zeker niet jou, maar helaas krijg ik erg botte berichtjes.

Proberen de opmerkingen te negeren? Zal ontzettend lastig zijn.. maar als je niet weg kan moet je wel? Als je buiten wilt rijden is geen bos? of was het een stuk verharde grond waar je eerst over heen moest?

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 20:32

NenaC schreef:
Er wordt voor volwassen paarden met 11 kg hooi per dag gerekend. En de jouwe krijgt maar 2 kg per dag, dat kan niet, dan zou ie allang dood zijn.

Vervelende situatie dat wel. En wat zou er gebeuren als je het paard gewoon verplaatst zonder dat opa het weet? ( in eerste stantie). Kan misschien je moeder iets betekenen in deze situatie?

Oh, dan zal dat inderdaad wel niet kloppen. Ik moet er misschien wel bij vermelden dat ze ondergewicht heeft en hier nu bijna twee maanden staat..
Nee, dan zouden we beide een heel groot probleem hebben. Mijn moeder staat er totaal niet achter dat ik dat paard heb gekregen, puur omdat het een heleboel geld is en zij vind dat ik me eerst moet richten op m'n toekomst. Mijn opa heeft toen toch tegen haar en mijn oma haar wil, mij dat paard gegeven. Mijn moeder heeft vanaf toen gezegd jullie zoeken het maar uit met dat beest, omdat zij er financieel de middelen niet voor heeft en daarnaast ook totaal niks met paarden. Daardoor vind ik het nu erg vervelend dat inmiddels ook mijn moeder al betrokken wordt in de situatie en zowel mijn moeder als mijn oma bijna dagelijks ruzie hier over hebben met mijn opa.

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 20:33

mirthheee schreef:
Proberen de opmerkingen te negeren? Zal ontzettend lastig zijn.. maar als je niet weg kan moet je wel? Als je buiten wilt rijden is geen bos? of was het een stuk verharde grond waar je eerst over heen moest?

Nee, ik woon echt midden in een dorp, met lange dorpstraten overlopend in andere dorpen. Het eerste parkje is alleen al een half uur rijden haha.

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 20:36

Dubbele post.
Laatst bijgewerkt door Nudion op 15-11-14 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 20:36

mirthheee schreef:
Mag ik vragen waarom ik dit nou in mijn postvakje krijg? Ik heb toch niks verkeerds gezegd? Probeer alleen maar mee te denken, excuses als dat negatief overkwam, maar dat was absoluut niet mijn bedoeling.

Dat was niet naar jou gericht, maar iemand anders uit het topic die niet zo vriendelijk was via prive bericht, sorry. Ik ben nieuw op Bokt en snap het nog niet zo goed.
Laatst bijgewerkt door Nudion op 15-11-14 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:37

hm oke, maar mijn bericht is er wel in gequote? :P iig, houd ons maar op de hoogte :j

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 20:39

mirthheee schreef:
hm oke, maar mijn bericht is er wel in gequote? :P iig, houd ons maar op de hoogte :j

Ja klopt, zoals ik al zei een foutje.

beatje

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:25

Zolang je zelf de stalling niet kan betalen,moet je toch aanvaarden wat je krijgt ook al is het niet naar je zin en is het niet in het belang van het paard.
Je zou kunnen proberen stukken te zoeken hoeveel en wat een paard gevoerd krijgt dat afdrukken en je opa laten lezen dat het paard toch echt te weinig krijgt of via een dierenarts misschien die met opa kan praten en kan vertellen waarom het paard meer eten moet krijgen.
Vanuit Opa's kant bezien kan ik wel volgen dat hij denkt dat zijn kennissen er meer verstand van hebben als julie,die hebben tenslotte de stalling.
Wel jammer dat je zo weinig plezier van je kado heb.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:39

Ik denk ook dat je je in dat geval ofwel naar de wil van je opa moet schikken, ofwel er inderdaad voor moet zorgen dat je je paard zelf kan bekostigen. Want dan kan je pas zelf beslissen.

krosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:59

Een goed gesprek is je enigste optie!
Je hebt echter wel een hele lieve opa, het feit dat hij de stal betaald vind ik wel heel bijzonder!

Ik denk dat de reacties soms wat cru zijn omdat je eerst cruciale dingen niet vertelde , en ook je leeftijd in je profiel niet klopt. Dat geeft natuurlijk een heel ander beeld.

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 23:09

beatje schreef:
Zolang je zelf de stalling niet kan betalen,moet je toch aanvaarden wat je krijgt ook al is het niet naar je zin en is het niet in het belang van het paard.
Je zou kunnen proberen stukken te zoeken hoeveel en wat een paard gevoerd krijgt dat afdrukken en je opa laten lezen dat het paard toch echt te weinig krijgt of via een dierenarts misschien die met opa kan praten en kan vertellen waarom het paard meer eten moet krijgen.
Vanuit Opa's kant bezien kan ik wel volgen dat hij denkt dat zijn kennissen er meer verstand van hebben als julie,die hebben tenslotte de stalling.
Wel jammer dat je zo weinig plezier van je kado heb.

De staleigenaren zijn geen kennissen van mijn opa en dit heb ik nooit genoemd. ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:38

Ik zie het verkeerd gelezen hij mag ze alleen graag.Maar waarom is de keuze voor die stalling dan gemaakt? Daar moet toch een reden voor zijn?

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:53

Zoals het er nu uitziet, heb je dus een paard gekregen van je opa.
Maar je opa bekijkt het blijkbaar nog als "zijn" paard, vermits hij wil beslissen waar het komt te staan.
Moest je opa het inzicht krijgen dat de andere stalling beter is voor jouw gemoedsrust en voor de lichamelijke toestand van je paard, dan zou dat natuurlijk super zijn.
Plus hij spaart er 20 euro per maand mee uit.
Opa zal wel zeggen : meid wat maken mij die 20 euro uit, laat hem maar bij die mensen staan, want die gun ik het wel.
Maar ik denk als je het hem heel rustig gaat uitleggen waarom je wil veranderen van stalling, dat je toch een eind verder geraakt.
Ook erbij aanhalen dat je buiten kan gaan rijden in gezelschap van je verzorgpaard en van andere rustige paarden, en dat je dat meer ziet zitten.

Erg raar vind ik de beslissing van de staleigenaren dat je zonder ijzers niet buiten mag rijden.
Dan mogen wij absoluut nooit buiten rijden, want ik wil bewust geen ijzers.
Zoiets moet je als eigenaar toch voor jezelf kunnen uitmaken.

Ik ben benieuwd hoe het zal aflopen en of je mag verhuizen.
Veel succes met onderhandelen.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:37

Ik denk dat als er echt niet met je opa te praten valt, je toch een baantje moet zoeken. Dat kost misschien wel veel tijd na school, maar dan kan je je paard wel ergens anders stallen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 01:03

Ben ik nu de enigste die het n beetje raar vind?

TS krijgt van opa een paard maar opa betaalt wel de stalling enz voor paardlief
Dan is hij in mijn ogen gewoon de eigenaar
Want jij kan er niets aan mee betalen

Menig persoon was allang tevreden geweest wat hij of zij zou krijgen
Je krijgt verdorie een paard en alles word voor je betaalt
Ik vind je erg verwaand klinken sorry dat ik het zeg...
Veel mensen van jou leeftijd hadden het heel graag zo gehad! En zouden een gat in de lucht springen
En jij lijkt enkel te klagen

Had je opa maar geluisterd naar je moeder en z'n vrouw dan was er nu een hele hoop gezeik gespaard geweest

Dat van de ijzers moet ik je gelijk in geven daar hoeft de stal eigenaar niet over te beslissen
Als je opa nu zou zeggen dat het niet mocht dan zou ik zeggen tis je opa z'n paard en hij beslist

In mijn ogen ben jij zolang je niets voor het dier betaalt gewoon geen eigenaar
Ondanks het een cadeau is

En ja ik weet dat je het niet wilt horen maar dan heb je pech sorry

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 09:43

Als opa klaagt over dat je te weinig doet met het paard heb je wel een ingang voor een gesprek...

dan kun je aangeven dat je daar op stal te weinig mogelijkheden hebt en je paard voor jou te heftig is om er fijn mee te rijdenbomdat ze te kort buiten loopt en wel (te energierijk) krachtvoer krijgt.

Als praten te veel emoties geeft kun he je opa ook een brief schrijven. je kunt er in schrijven dat je enorm waardeert dat hij je een paard heeft gegeven en de stalkosten op zich neemt maar.... vervolgens waar je tegenaan loopt en welke oplossingen jij ziet, en als afsluiting dat je hoopt dat er een oplossing komt omdat he het jammer vind dat je nu zo weinig met je paard durft te doen en je het plezier kwijt bent geraakt maar je paard liever ook niet verkoopt omdat je hoopt dat de problemen met een andere stalling opgelost zijn.

in een bruef kan hij je niet onderbreken. komt er geen ruzie en hij kan hem weglegfwn en later nog eens lezen als hij iets nog niet begrijpt, vergeten is of de emoties wat gezakt zijn. Stuur de brief op of doe hem in de bus. dan voorkom he een confrontatie. wacht dan even af of hij zelf baar je toe komt met een reactie.

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 13:27

Gentlegiant schreef:
Ben ik nu de enigste die het n beetje raar vind?

TS krijgt van opa een paard maar opa betaalt wel de stalling enz voor paardlief
Dan is hij in mijn ogen gewoon de eigenaar
Want jij kan er niets aan mee betalen

Menig persoon was allang tevreden geweest wat hij of zij zou krijgen
Je krijgt verdorie een paard en alles word voor je betaalt
Ik vind je erg verwaand klinken sorry dat ik het zeg...
Veel mensen van jou leeftijd hadden het heel graag zo gehad! En zouden een gat in de lucht springen
En jij lijkt enkel te klagen

Had je opa maar geluisterd naar je moeder en z'n vrouw dan was er nu een hele hoop gezeik gespaard geweest

Dat van de ijzers moet ik je gelijk in geven daar hoeft de stal eigenaar niet over te beslissen
Als je opa nu zou zeggen dat het niet mocht dan zou ik zeggen tis je opa z'n paard en hij beslist

In mijn ogen ben jij zolang je niets voor het dier betaalt gewoon geen eigenaar
Ondanks het een cadeau is

En ja ik weet dat je het niet wilt horen maar dan heb je pech sorry

-O-
Laatst bijgewerkt door Nudion op 16-11-14 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:34

Dit heeft niets met mentaliteit van mij te maken

Waarom stuur je een pb dat ik stik jaloers ben? Waar zou ik jaloers op moeten zijn
Ik hoef geen paarden te krijgen en dat andere hem moeten onderhouden
Ben toch intens happy met m'n eigen africhtingsstal en m'n paarden waar ik hard voor werk
Die lekker aan huis staan en ik dus lekker kan doen en laten wat ik wil

En ben alles behalve jaloers als ik in jou situatie zat hoefde ik echt geen paard op die manier

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 13:37

Gentlegiant schreef:
Dit heeft niets met mentaliteit van mij te maken

Waarom stuur je een pb dat ik stik jaloers ben? Waar zou ik jaloers op moeten zijn
Ik hoef geen paarden te krijgen en dat andere hem moeten onderhouden
Ben toch intens happy met m'n eigen africhtingsstal en m'n paarden waar ik hard voor werk
Die lekker aan huis staan en ik dus lekker kan doen en laten wat ik wil

En ben alles behalve jaloers als ik in jou situatie zat hoefde ik echt geen paard op die manier

Je zegt hele tegenstrijdige dingen, maar ik ga hier niet verder op in.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:37

Nudion schreef:
Wat een mentaliteit hebben sommige. :')

Ehm ze heeft wel gelijk hoor...

Ik kreeg geen paard kado, pas toen ik werkte kon ik het betalen en heb ik er zelf 1 gekocht.

Maargoed je hebt dat dier nu dus daar gaat het verder niet om. Ik zou de tip van Joyce maar eens proberen, maar wel zorgen dat je niet alleen maar opschrijft dat het allemaal maar verkeerd is, dan zal je opa je brief halverwege waarschijnlijk weggooien.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:38

Tegenstrijdig? In mijn ogen niet het gaat erom dat jij mij privé komt lopen zeggen dat ik jaloers op je ben

Wat ik dus echt niet ben en nooit zou worden

In m'n vorige post zei ik idd dat vele meiden van jou leeftijd hier helemaal happy mee waren
Niet dat ik dat zou zijn

Nudion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 13:41

joyce B schreef:
Als opa klaagt over dat je te weinig doet met het paard heb je wel een ingang voor een gesprek...

dan kun je aangeven dat je daar op stal te weinig mogelijkheden hebt en je paard voor jou te heftig is om er fijn mee te rijdenbomdat ze te kort buiten loopt en wel (te energierijk) krachtvoer krijgt.

Als praten te veel emoties geeft kun he je opa ook een brief schrijven. je kunt er in schrijven dat je enorm waardeert dat hij je een paard heeft gegeven en de stalkosten op zich neemt maar.... vervolgens waar je tegenaan loopt en welke oplossingen jij ziet, en als afsluiting dat je hoopt dat er een oplossing komt omdat he het jammer vind dat je nu zo weinig met je paard durft te doen en je het plezier kwijt bent geraakt maar je paard liever ook niet verkoopt omdat je hoopt dat de problemen met een andere stalling opgelost zijn.

in een bruef kan hij je niet onderbreken. komt er geen ruzie en hij kan hem weglegfwn en later nog eens lezen als hij iets nog niet begrijpt, vergeten is of de emoties wat gezakt zijn. Stuur de brief op of doe hem in de bus. dan voorkom he een confrontatie. wacht dan even af of hij zelf baar je toe komt met een reactie.

Dankjewel. We gaan inderdaad even om de tafel zitten of ik stuur een berichtje. Ik zie hem vanavond, dan update ik het even.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:44

Ik vraag me af of het verhaal helemaal klopt.
De enige tip die ik kan geven is een gesprek aangaan met opa.