0000 schreef:Nou, gewoon, buiten. Nu nog deels op gras maar over een aantal weken is daar geen grasspriet meer te vinden. En daar wordt het ook weleens nat en modderig, maar dat is niet zo'n ramp omdat het snel opdroogt en omdat de paarden in de avond gewoon op stal komen en dus tijd krijgen om rustig droog te liggen, de benen opdrogen etc. Ik heb alleen rijpaarden overigens, die krijgen daarnaast dus ook nog vrijwel dagelijks beweging. In de zomer staan ze wat langer buiten omdat het langer licht is, nu gaan ze net voor het donker naar binnen en in de ochtend om een uur of 9 eruit, na het voeren. Ze worden ook bijgevoerd buiten aangezien er dus nauwelijks gras meer staat.
Overigens is het stuk wat jij beschrijft 1/8 (één-achtste!!) van een normaal formaat rijbaan. Dus supergroot lijkt me wel superoverdreven.
Hier in de omgeving zijn mogelijkheden genoeg waar paarden gewoon minimaal overdag buiten komen en in het noorden van het land zijn die mogelijkheden er vast ook. Aangezien je daar waarde aan lijkt te hechten en aangeeft daarin te willen investeren is het misschien de moeite van het overwegen waard om te kijken of je dat geld niet beter investeert in een fijn opfok/stallingsplekje voor je jonge paard voor de winter ipv in het opknappen van dit stukje dat en niet van jou is (wie weet wat er na de winter mee gebeurt, zonde van de investering) en dat toch al verre van ideaal is want klein, nat etc. Je vroeg om mee te denken, dit is ook meedenken. Misschien niet wat je had verwacht, prima dan leg je het gewoon naast je neer...Maar het is wel een optie.
Ik weet niet hoe groot jouw rijbanen zijn hoor, maar de totale lengte iets van 25 meter, en de breedte een meter of 4. Op een opfok staan ze in de winter grotendeels in een loopstal met zn kweet-niet-hoevelen tegelijk, dus geloof dat hij daar niets mee opschiet. Dan een uurtje in een paddock misschien nog, nou dat heb ik hier ook. Een speelmaatje heeft hij ook gelukkig. Na de winter blijft het gewoon zoals ik het heb achtergelaten, het ligt gewoon op het erf waar ik in pension sta. Voor zolang we nog geen ideale oplossing hebben, staat hij gewoon snachts op stal, in het stro en als we niks ideaals kunnen creeeren blijft dat gewoon zo, en gaan ze er alleen overdag op. Ik vind jullie echt ontzettend negatief hoor jeetje mina.