Zo ziet de bak er nu uit na 2 paarden die hebben gelopen
Sorry effe off topic
lovemario
Geplaatst: 13-11-14 16:58
goed zand wij hebben een gedraineerde bak, maar de poortjes staan dicht ( dus drainage werkt nu niet) maar hoe veel regen er ook valt, er komt geen plasje in. en staat er wel water in dan gaat de drainage aan en dan is het binnen 15 minuten droog
Corinax
Geplaatst: 13-11-14 17:00
Wij hebben de bak ca 80 cm uitgegraven. daarna puinlaag erin van ca 40 cm. dan drainagezand ca 25 cm. Als laatste toplaag 15 cm zand, speciale paardenbak zand.
Bak is aangelegd op zware kleigrond en is altijd droog. Ligt er nu 2 jaar. Waterpeil is op ca 1 meter diep bij ons.
Kosten waren bij lange na niet de bedragen die ik hier voorbij zie komen.
Steppe
Geplaatst: 13-11-14 17:00
Helaas kan de drainaige niet dicht en er is vorig jaar nieuw zand in gekomen maar niet het juiste zand. Hij is al beter dan hij was maar blijft voor mijn paard (kleine voeten) tobben.
Wij hebben drainage onder de grond liggen waardoor we een eb en vloedbak hebben gecreëerd. Nu kunnen we bijna altijd lekker rijden in 't bakkie
slagchoco_91
Geplaatst: 13-11-14 21:26
joyce B schreef:
dat is wel erg klein als bak. zelfs voor een paddock niet zo groot...
Ik zei ook ongeveer he, hij is wel iets langer dan 20 en 10. Groot genoeg voor een prive-bak waar enkel maar een paard in rijd soms twee. Daarbij dient ie als rijplaats, het is geen verblijf. Maar goed ik raak off topic
Evianp
Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-14 20:19
Hoi,
Gelukkig wordt er eind deze maand een grote tent over gedaan zodat we in de winter kunnen rijden. Daar ben ik echt heel blij voor want ze verbeteren ze wat echt nodig is, en dat vind ik super!