Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balthazar3 schreef:mijn IJslander en 2shetlanders staan zonder dekens buiten. mijn ijslander heeft nog een babyface dus ziet er wel heel schattig uit met zijn pluisvacht en plofkuif![]()
in de winter als het boven 3 graden is, na een training (niet heel intensief) staat hij soms al te druipen van het zweet, dat vind ik zelf niet zo fijn maar in de winter train ik daarom meestal niet zo intensief (wat vaker korte trainingen). mijn welsh staat wel met winterdeken op omdat ze nu echt nog helemaal geen wi tervacht heeft terwijl ze niet is geschoren.
Heleennn schreef:Dat is ook niet fijn voor je paardHopelijk went hij snel, want 600 gram is toch echt veel of niet?
tessaroos schreef:Hier een shetlander die in haar "blootje" blijft staan.
De fjord krijgt een 0 grams deken op zodat als ik 's winters ga rijden ze droog is
en mijn KWPN krijgt helaas geen dikke/warm genoeg wintervacht waardoor ik wel een deken op moet doen.
Ik vind persoonlijk paarden in met wintervacht super schattig! Ik ken ook veel mensen die dat heel lelijk vinden dat snap ik niet zo goed.![]()
wel snap ik dat een wintervacht onhandig is, er blijft vaak stukken modder in hangen die je moeilijk weg krijgt of als je wil rijden zijn ze vaak nat zijn of snel zweten.
maximuss schreef:Hier staan ze ook nog allemaal in hun blootje. Scheren doen we sowieso niet en het is nog veel te warm voor de dekens
.
De buren zetten hun ongeschoren paarden al bij 20° onder een deken.
M_nouska schreef:Hier helaas niet meer bloot! Baal er ontzettend van maar paard maakt geen goede wintervacht meer aan doordat ze al wat ouder is. De paarden met deken die de hele dag op stal staan hadden een dikkere wintervacht dan mijn paard die zonder deken buiten stond, toen begon ik te twijfelen en heb maar een dekentje er over gegooid. Helaas...