Paddock paradise met faciliteiten voor ruiter (Drenthe)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:20

Orchidee14 schreef:
Ik noem dit geen paddock paradise maar een redelijk chique pensionstal. Naar mijn idee van een paddock paradise lopen de paarden 24/7 buiten.

Dit vind ik ook. En dan met schuilstal.
Neemt niet weg dat je idee super is hoor. Maar vind dit geen PP.

Imre

Re: Paddock paradise met faciliteiten voor ruiter (Drenthe)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:25

Ik zou meer interesse hebben in een PP waar mijn paard 24/7 buiten kan staan. :j Ik zit ook in de juiste regio.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:27

Klinkt goed! En dan het liefst net onder Groningen maar wel met bos. :))

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 23:11

Majabeestje schreef:
Orchidee14 schreef:
Ik noem dit geen paddock paradise maar een redelijk chique pensionstal. Naar mijn idee van een paddock paradise lopen de paarden 24/7 buiten.

Dit vind ik ook. En dan met schuilstal.
Neemt niet weg dat je idee super is hoor. Maar vind dit geen PP.

Manege Slichtenhorst heeft ook een Paddock Paradijs waar de paarden alleen overdag in lopen en zelfs de Paardenmaat in Arnhem is zo begonnen.

Beide mogelijkheden aanbieden zou denk ik ideaal zijn. Verminderd verbruik van strooisel compenseert voor meer ruwvoer bij paarden die niet in de wei mogen en in de zomer dus ook meer ruwvoer/hooi nodig hebben.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 09:58

Wij zijn bij manege Slichtenhorst wezen kijken. Ik vond het een mooi concept wat ze daar hadden. Zij vertelden dat er zeer veel vraag is naar het paddock Paradiso systeem en snachts op stal. Vandaar ook het idee om dit te beginnen in Drenthe. Maar zoals ik al zei misschien kunnen we beide mogelijkheden aanbieden, als daar ook genoeg interesse voor is.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:06

Mariekyy schreef:
Wij zijn bij manege Slichtenhorst wezen kijken. Ik vond het een mooi concept wat ze daar hadden. Zij vertelden dat er zeer veel vraag is naar het paddock Paradiso systeem en snachts op stal. Vandaar ook het idee om dit te beginnen in Drenthe. Maar zoals ik al zei misschien kunnen we beide mogelijkheden aanbieden, als daar ook genoeg interesse voor is.

Ik sta bij manege slichtenhorst en er is momenteel een wachtlijst. Er is dus inderdaad veel vraag naar.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:07

Dat is precies wat ik zoek!!! Spijtig genoeg zit ik in België :( . Hier hebben we zoiets precies niet... En dan nog aan een erg normale prijs. Ik vind hier alleen stallen waar de paarden de hele dag in een stal van max 4m x4m staan en dan is 300€ al goedkoop :n.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:12

je zou ook als uitgangspositie kunnen hebben dat ze dag en nacht in de pp lopen en dat er voor enkele paarden de mogelijkheid is dat ze in de nacht binnen staan.

Zelf vind ik een pp pas echt een pp als ze dag en nacht er in staan.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:38

Mariekyy schreef:
Bonnelover schreef:
Vind zelf de prijs aardig hoog voor deze regio. Ken stallen met al deze mogelijkheden en binnenbak voor minder geld.

Dan vraag ik mij dus af waar die stallen zijn? Want ik heb ze nog niet gevonden.. Zeker de combi binnenbak met veel buiten/paddock paradise systeem. En ook niet de mogelijkheid voor paarden die snel dik worden.

Deze combi komt zeker niet veel voor in Drenthe. Ik vind de prijs redelijk en marktconform. Binnenbak en veel buiten, denk dat dat een mooie combi is die veel mensen aanspreekt!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:44

troi schreef:
In principe zou ik daar zeker interesse voor hebben maar vind je prijs wel echt stevig hoor. En in alle eerlijkheid, veel zeggen dat dat niet uitmaakt maar als ze moeten kiezen gaan 90% van de mensen toch voor die goedkopere stal. In jouw (en mijn want ik woon in de buurt) regio zou ik incl binnenbak rond de 200 euro netjes vinden.

Om te vergelijken, manege nieboer in hoogezand biedt groepshuisvesting (volgens in paddock met daarbij veel ruwvoer) met schuilgelegenheid incl binnenbak aan voor 150 euro. Dat is wel echt veel goedkoper en valt qua type ruiter min of meer in dezelfde doelgroep.

Met alle respect maar zoiets als Manege Nieboer vind ik onvergelijkbaar. Er staan (mijns inziens) veel te veel paarden in 1 paddock, het is er vaak heel erg modderig in de paddocks en er is een prachtige binnenbak waar je vervolgens (als je standaard werkt overdag) nauwelijks kan rijden omdat er altijd manegelessen zijn 's avonds en in het weekend.
Vind uberhaupt een manege niet vergelijkbaar met een pensionstal. Veel te druk, hectisch, rennende kinderen en altijd lessen op de tijden dat ik zelf kan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:50

Interessant, ik woon ook in jullie regio.
Wat pas écht een aanwinst zou zijn, is een stalling waar je als eigenaar zelf grotendeels kunt bepalen hoe en wat; dus bijv zomer 24/7 buiten, in de winter mits weer redelijk buiten, keuze uit individuele box of groepsbox(dat laatste mis ik hier in de buurt enorm).

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:55

Ik zit niet bij jullie in de buurt, maar voor een paard zou ik zeker 200 euro willen betalen, mits er een schuilstal/inloopstal aan het pp en de weides vastzit, en ze ook in de winter s'nachts buiten kunnen blijven. Ook zou ik ze in de zomer niet 24/7 op de wei hebben, liever de helft van de dag (of dat nu s'nachts of overdag is maakt mij niet uit) op de de wei en de andere helft op de paddock.

Maar goed, ik weet natuurlijk niet of de mensen in jouw omgeving er ook zo over denken.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:06

Als je meer richting de €200,- dan de €270,- gaat zitten met de stalprijs heb je hier een nieuwe klant! (Puur ivm regio)

Klinkt zeker als een fijne stal waar het welzijn/leefruimte van het paard hoog staat, maar ook de wat meer ambitieuze ruiter terecht kan. Ik vind het fijn dat er ook gekeken kan worden naar de gras behoefte van het paard en de mogelijkheid om enkele uren/dagdelen op gras te kunnen. Vooral paarden die snel te dik worden of PPID/Cushing, EMS, spier/hoefbevangen zijn zullen hier baat bij hebben.

Voor mij persoonlijk is een stapmolen niet noodzakelijk als mijn paard zo veel het land op kan. Solarium vind ik met een lichtkleurig (en geschoren paard) wél weer een toevoeging. Enige wat ik dan nog mis is de aanwezigheid van wat springmateriaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:00

Ik vind het idee op zich ook wel goed hoor, alleen vind ik het meer een pensionstal dan een pp. '-nachts op stal kan ik me nog iets bij voorstellen maar b.v. een stapmolen zou bij een echt pp overbodig zijn. Als de pp goed is ingericht hebben de paarden genoeg beweging. Bovendien is het hele concept pp brdoelt om het paard weer zoveel mogelijk paard te laten zijn en daar passen een stapmolen en solarium niet bij. Dat is puur voor de eigenaren.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 12:10

Wauw wat een reacties! Ik zal alles mee nemen!
Tatjanaa, wij hebben zelf een paard met insuline resistentie dus ik weet hoe belangrijk het voerbeleid is voor dit soort paarden. Ik baalde er altijd van dat er nergens in deze omgeving een stal te vinden is die daar rekening mee houdt.
En precies wat je zegt welzijn staat zeer hoog maar we willen ook graag de ambitieuze ruiters iets bieden. Uiteraard nooit tenkoste van de paarden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:23

Ik vind het ook een mooi idee.. zou ook zeker 24/7 PP aanbieden met schuilstal, dat lijkt me echt ideaal zeker als er dan ook een binnenbak bij is. (ooit als er een nieuw paard komt)
Vind iets rond de €230,- geen rare prijs voor omgeving stad groningen met binnenbak, box en gebruik PP.
Meerwaarde van een stapmolen zie ik ook niet echt... paarden lopen zelf al veel in de PP en bij blessures is het meestal beter dat je rechtuit stapt en niet in rondje. (of het moet zo'n fancy ding zijn waar ze ook rechtuit gaan ;) ) Solarium... nooit gehad, nooit gemist ... maar die kan je vast ook op muntenapparaat aansluiten.
Ook mogelijkheid dat paard zomers deels in PP kan staan en deels op wei (zeker met hoefbevangenheid zou alleen 's nachts gras kunnen eten een oplossing zijn) Vind ik echt pluspunt.

Kan ik alvast een plek reserveren voor 2018?

meerju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:51

De combinatie binnenbak, bos, veel weidegang, kleinschaligheid en open boxen heb ik nog nergens anders kunnen vinden hier in de buurt van Meppel. Klinkt dus als mijn droomstalling en daar ben ik best bereid voor te betalen. Jammer dat Assen te ver uit de richting ligt, anders kwam ik meteen, ook voor 270.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:37

Het concept lijkt mij prima, echter vind ik de voorgestelde prijs wel te hoog, met binnenbak e.d. heb je al rond de 200 euro, dan is 270 euro wel duur in verhouding.
Je zou ook kunnen overwegen om ook bv. halfpension aan te bieden, dat bv. mensen zelf mesten en andere prijzen hanteren als men bv. eigen voer koop e.d..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:22

Vergelijkbare stallen die onder fiets/bus afstand van Groningen stad liggen en naast een goede,ruime binnenbak ook een stapmolen bieden en een solarium vragen 275 tot 300. Je prijsstelling is dus imo prima, alleen zou ik wel als pensiongast zelf willen bepalen of ik stalling of alleen weidegang wil, of de combi. Daarnaast, je zult flink, flink veel ruimte moeten hebben om zoiets aan te kunnen bieden qua kosten/baten en grondsoort vlak rondom Groningen. Hoe concreet is je plan?

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:49

Wat ik me nog afvraag hoeveel paarden je in totaal wil huisvesten TS? En wil je alles in 1 groep in de PP? Als je paarden hebt die wel binnen staan 's nachts en anderen 24/7 buiten, wil je deze dan 's ochtends weer samenvoegen? En heb je ook nagedacht over een scheiding tussen merries en ruinen?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:52

Drenthe is een ruim gebied, stad Groningen en directe omgeving kan je bv. niet vergelijken met een dorpje, waar de prijzen aanzienlijk lager zullen liggen met dezelfde faciliteiten :)

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:06

Ik wil ook een plekje reserveren! Haha, hier is dus echt wel vraag naar. Als je minder dan 30 autominuten van groningen zit weet ik zo acht gegadigden. Combi van veel buiten en een goede binnenbak ken ik nergens hier in de buurt, zeg maar tussen groningen en assen (als iemand ze wel kent hoor ik het heeeeel grag via pb)

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 09:29

Bedankt voor alle interesse, ook via pb! We zijn nog steeds druk bezig met de plannen maar er gaat wat tijd over om het financieel rond te krijgen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:05

Het mooiste zal ook zijn dat de merries en ruinen gescheiden zijn.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:14

Zou ik mogen vragen waar dit ongeveer in Drenthe jullie bezig zijn?