Maartje1990 schreef:safina schreef:Heb ik ook gedaan, maar als je ze niet rond op ijzers hebt staan is dat toch lastig. Vooral rond etenstijd lopen en draaien ze bij mij vrij veel voor de stal op het verharde. En dan slijten de hoeven toch wel hard.
Ik heb uiteindelijk tweedehands koematrassen gekregen van de buurman om erop te leggen. Dat lijkt iets te helpen.
Slijten is juist goed. Hier in Nederland is de grond zo zacht dat hoeven te weinig slijten en worden vaak ook te weinig bekapt waardoor hoeven snel scheuren en brokkelen. Door het beton hoef je minder te bekappen maar is het wel belangrijk dat de hoeven goed worden afgerond. Dus meer verharde zou een optie zijn,dit zou al simpel kunnen met van die grasbetonblokken of wellicht een boer die betonroosters over heeft
Ziet er Iig erg fijn uit ts!
Slijten is niet goed als het zo hard gaat dat de pony er steeds gevoeliger van gaat lopen. En de zool heel dun wordt. En de hoefsmid zich daar ook zorgen over maakt. Hoeven natuurlijk laten slijten is een prima idee, maar de pony pijn laten lijden en naar de knoppen helpen natuurlijk niet.