Hoeveel heb je betaald voor je leren rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 15:46

Ik heb de Cavallo Pirouette in 2000 gekocht voor toen fl.950,-. Niet echt een koopje, maar ik beleef er heel veel plezier van en het zijn hele fijne laarzen

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:06

Lydiia schreef:
Ik heb het petri standaard model, kost ook niet zo veel geloof ik. 250 euro ofzo? Gaan al jaren goed mee en zien er nog steeds heel goed uit Lachen

Ja, heb ik ook. Maar k dacht dat ze 200 kosten, of niet Lachen?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:11

400 euro, maar ik rijd er alleeen wedstijden mee, met mn oude train ik

iloveperry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:13

WOW!!!!!

250 tot 900 euro voor een paar laarzen????

ik heb hele goede rijlaarsen uit frnakrijk voor 20 euro en ze zijn toppie ook op wedstrijden en met trainen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:32

iloveperry schreef:
WOW!!!!!

250 tot 900 euro voor een paar laarzen????

ik heb hele goede rijlaarsen uit frnakrijk voor 20 euro en ze zijn toppie ook op wedstrijden en met trainen!

Vast geen leren.
Ik kan me voorstellen dat je geen 200 euro voor rijlaarzen over hebt, het is veel geld, en niet iedereen heeft dat. Met kunstof heb je een goedkoop alternatief dat voor iemand die niet al te intensief rijdt prima voldoet.
Een paar goede laarzen zijn wel gigantisch duur, maar je hebt er ook plezier van. Ze passen perfect, zijn hoger dan kunstof laarzen, dragen prettiger, gaan langer mee enz.

Myranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:26

Ik heb nu zo'n 2 jaar geleden lederen laarzen van het merk Lipca gekocht. Ik was eigenlijk op zoek naar rubberen laarzen (want vond leer toch wel errug duur) maar omdat de rubberen laarzen voor geen ene meter zaten zat er niets anders op dan lederen te kopen. Ze waren daar toevallig in de aanbieding en ik heb er 125 euro voor betaald. Normaal kostten ze 175 euro. Ik rijd er iedere dag mee en loop ook zeer vaak door de bagger te wandelen. M'n laarzen zien er nog perfect uit, er is nauwelijks slijtage te zien en zitten gewoon prima. Ik had ze in 2 weken ingelopen. Ik verzorg ze dan ook goed, na iedere keer rijden (das dus iedere dag) neem ik ze af met een doekje en vet ze regelmatig in met laarzenwas. Ik heb er tot nu toe een keer een nieuw hakje onder moeten laten zetten omdat de oude scheef afgesleten was (tja ben nou eenmaal niet zo recht Pling ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 19:28

Ik heb onlangs 2 paar Petries aangeschaft omdat mijn oude Cavallo's na 7 (!) jaar trouwe dienst echt een beetje op raakten. Ik heb toen maar meteen de fijnste laars gekozen die ik tegenkwam, omdat het ook de bedoeling is dat deze weer zo lang (zo niet langer) meegaan. Ik heb een beetje korting gekregen omdat ik 2 paar tegelijk bestelde, dus ik heb nu geen toeslagen etc. betaald voor het bruin (ik heb een paar bruine en een paar zwarte) Ik was nu in totaal E850,- kwijt, maar kan weer jaren vooruit!

Ik kan me goed voorstellen dat je voor je hobby niet zoiets duurs aan wilt schaffen. Maar als het eraf kan zou ik je zeker aanraden om kalfleren laarzen te kopen ipv rundsleren. Die zijn een stuk soepeler. Mijn oude Cavallo's waren ook kalfsleer, en die heb vrijwel ik dagelijks aan gehad. Ze zijn nog steeds niet zo dood dat ik ze echt weg moet gooien, maar dat gaat wel binnenkort een keer gebeuren vrees ik.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:45

Mijn mountain horse high riders kostten 199 euro, nu nog steeds volgens mij.
Zitten super, je hoeft ze niet in te lopen dus geen blaren alleen de rits moet je heel goed onderhouden, ze liggen nu bij de schoenmaker voor nieuwe goede ritsen omdat ze oude los lieten. Voor de rest SUPER laarzen!