Gebruik stro goedkoper dan vlas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamsin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:53

Ben terug gegaan van vlas naar stro. Ze eten bij mij van het vlas en ik weet niet of dat schadelijk word op de lange duur. Heb verder hele schone paarden en ben met grote pakken stro veel goedkoper uit. Begon mijn stallen van 3x3 met 6 pakken vlas en vulde iedere week 1 pak bij. De drollen verwijderde ik iedere dag.
3 x per jaar haalde ik alles eruit, maar ik vind een potstal eigenlijk vies :D En de paarden zijn gelukkiger op stro :) , kunnen ze een beetje knabbelen.

Martje80

Re: Gebruik stro goedkoper dan vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:03

Ik gebruik 1 pakje in de 3 dagen dus zeg 2 per week a 2 euro per pakje.
vlas ook 1 pak per week a 6 euro dus voor mij is stro goedkoper en bij jkomend voordeel vind ik dat ze wat te doen hebben. Mijn mestafvoer is gratis dus dat scheelt weer. Ik breng de mest terug naar de stroboer. Als ik dus vlas gebruik heb ik geen mest adresje

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:14

Zomer 1 baal vlas in de week
Winter 1,5 à 2 balen in de week ( meestal 1,5)

Dreamflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 19:49

We hebben meerdere paarden/pony's, en allen staan nu op vlas. 2 ervan zijn smerig in de stal, vandaar mijn overweging om ze op stro te zetten, aangezien het met uitmesten steeds een enorme puzzel is om de mest van het vlas te zeven.

Mestafvoer is geen probleem.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:30

Als het met vlas al smeerkezen zijn, wil je ze zeker niet op stro hebben hoor. Vlas is veel makkelijker schoon te houden in vergelijking met stro.