Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:32

Ik gebruik een oude rugzak die ik vroeger altijd mee naar school nam.
Werkt prima en voldoende vakjes om ook wat anders in te stoppen.
Het persoonlijke voorkeur ook.
Ik ben van het gooien em smijten, dan is een plastik bak niet handig...

Ik_Mik_Aaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:33

als je een grote kist en een grote tas hebt past er ook veel meer in een grote tas! ik heb een kist voor mijn fjord en een tas voor mijn KWPN´er en die tas is veel handiger! (mijn mening dan :j )

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:36

Fold 'n roll!

Afbeelding

Ideaal :D Gebruik hem vooral op wedstrijd en keuring, maar ook gewoon op stal is hij heel handig.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:38

Op mijn vorige stal had ik mijn borstels gewoon in een mandje in mijn kast staan. Gewoon van de Xenos.

Op onze huidige stal is het verder lopen met spullen naast de stal, dus hebben we een karretje gekocht en bovenin paste een poetskist. Die hebben we toen 1gekocht en dus heb ik nu een poetskist. Neemt geen ruimte meer in in mijn kast en zit op een fijne hoogte. Je kan hem er makkelijk uit pakken en als krukje gebruiken en hij zit op slot. Ideaal voor nu.

Ik_Mik_Aaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:38

Daphne__ schreef:
Fold 'n roll!

[ Afbeelding ]

Ideaal :D Gebruik hem vooral op wedstrijd en keuring, maar ook gewoon op stal is hij heel handig.

wat een geinig ding! ziet er heel handig uit ja!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:45

Toen ik voor het eerst de tassen zag in een catalogus heb ik er gelijk 1 besteld. 1 van Shires. Ik heb hem al heel lang en ben er nog steeds heel blij mee, super handig. Nu wel slijtage en heb wel eens voor een ander gekeken maar heb het idee dat ze allemaal kleiner zijn dan die ik nu heb. Als ie vies is gaat hij in de wasmachine. Mij poetskist heb ik ook nog, die is bijna 30 jaar oud. Daar zitten mijn shampoo's in .

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:46

Ik heb bakjes van de blokker, gewoon doorzichtig met blauwe deksel. Ik heb 2 paarden en zo hebben ze allebei een bak met eigen poetsspullen. Ik heb gewoon 9 bakken/mandjes/bakjes met spullen staan en in ieder ding staat erop geschreven wat er in zit. En dan de poetsspullen voor wie het is. Super handig! Tassen heb ik ook gehad, maar dat werd zo vies.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:48

Ik heb altijd een koffer gehad en nu sinds een aantal maanden een tas.
Voor mijn borstels vindt ik dit veel makkelijker.
Sowieso is het voor je zelf makkelijk mee te nemen met je zadel, hoofdstel, zweepje en cap.
Maar ook de verschillende vakjes maakt het heel ordelijk en netjes.
Hoef niet meer mijn hele poetskist door te graven om een bepaalde borstel te vinden.

Voor mijn medische spullen heb ik nog wel steeds een kist.
En ook mijn reflectors heb ik in een aparte kist zitten.
Maar ja, die hoef ik niet dagelijks te slepen en daar pak ik alleen mijn spullen uit als ik ze nodig heb.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:49

Ik heb altijd een tas gebruikt, maar tegenwoordig gebruik ik een grote emmer (of zelfs een kleine emmer, met enkel hoevenkrabber, manenkam, harde borstel en hyposan). Ik heb namelijk heel veel ruimte om het op te bergen en het hoeft maar een kleine afstand af te leggen. Die ene keer dat ik hem uitgebreid poets vind ik het dan geen probleem om even de grote emmer uit de container te vissen en 20 meter mee te lopen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:08

Ik vind een kist persoonlijk fijner. Makkelijker met schoonmaken, bij knotten is het handig en soms ga ik er ook op zitten. Met het meenemen ook geen problemen. Laat hem gewoon op stal staan en er past heel veel in bij mij. Zelfs een dekje past er bij.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:36

HelmerG schreef:
Ik heb ook altijd voorkeur aan een kist gegeven. Kon alles veel meer georganiseerd opbergen omdat je dan ook vakken erin verdeeld had, bij die van mij tenminste wel.
Ik had een grote van de decathlon, waar je ook op kon staan tot 80kg geloof ik.
Echt ideaal!

Dit.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een kist, meer ruimte (ik heb zo'n grote kist) en ik vind het handig om op te staan zoals al gezegd is, maar ook om als opstapje te gebruiken :)

Daarnaast kun je een kist idd op slot doen.
Een tas is wel weer handiger mee te nemen naar huis als je bijvoorbeeld je borstels schoon wilt maken.

Mandyy

Re: Wat is er nou beter? Een Poetstas of koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:40

Heb geen ervaring met een tas, heb altijd al een kist gehad. Staat altijd op stal, dus hoef er niet mee te sjouwen. Soms neem ik hem mee naar huis om schoon te maken. Haal er ook vaak even een babydoekje overheen/doorheen, zo is het ook snel al weer een stuk schoner.
Kist heeft veel meer ruimte. Een tas zou bij mij ook kapot geknaagd worden door de muizen denk ik zo. :+

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:40

ik heb gewoon een emmer..... daar zitten de dingen in die ik elke dag gebruik : rosborstel, zachte borstel, hoevenkrabber, maneborstel .... that's it.
Andere dingen zitten in een kratje in mijn kast n pak ik wanneer ik ze nodig heb

Birdieh83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:42

Ik had tot afgelopen weekend een kist. Superfijn ding en (niet gelogen!) toch 13 jaar mee gedaan! Tot Schimpie afgelopen weekend besloot dat het tijd was voor een nieuwe en hem omgooide 8)7
Dus ik ga absoluut voor een nieuwe kist!

Arankaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:47

Ik heb ook een kist.
Wel een tijdje een tas gehad, maar vind zelf een kist toch fijner, kan er zoals eerder gezegd op gaan staan

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:47

heb ooit een tas gehad,maargoed... de muizen kwamen op bezoek in de stal en tas kapot ;( vond een tas wel handig maarja... ik heb gisteren weer staan twijfelen in de ej maar ik heb een stevige poetskist gekocht... want de deksel van de poetskist die ik eerst had was kapot, een poetskist en tas hebben allebei een nadeel! maar ook een voordeel! :j :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:51

Ik heb altijd al een hele grote kist.
Ik vind het erg handig dat hij beter in te delen is.

Ook sta ik er vaker met mijn volle gewicht op en is het mijn krukje om dingen die op de zadelkast liggen te pakken :=
Ik heb een tas overwogen, maar ben blij dat ik toch voor een kist ben gegaan.
Het ''opstapje'' en ''stoeltje'' zou ik echt missen.

paardenstuff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:49

Het is maar wat je fijner vind in een tas kan je wel meer proppen is makkelijker mee te nemen en handig, het word misschien wel sneller vies maar zo waar je bent bij de paarden wat verwacht je anders gewoon ff in de was en klaar en een koffer is inderdaad fijn om te gebruiken is ook veel makkelijker schoontemaken en ff de klepjes dicht en je neemt um mee alleen als er net 1 ding 2cm groter was past die niet meer dicht dus de keuze is aan jou

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:59

Kist. Ik heb een hele grote. Nooit gedoe dat het niet past. Met tassen heb ik moeite met het dusdanig indelen dat hij ook nog dicht wil. Daarnaast ben ik vrij klein, en ik heb liever de mogelijkheid om ergens op te kunnen staan. Moet ik mijn pony haar kuifje bijknippen of wil ik haar manen even netjes doen, kan ik gemakkelijk even mijn kist dicht doen en erop gaan staan. Ik heb ook nooit zoveel moeite met het verplaatsen van de kist en de sluitingen doen het nog perfect.

edit: overigens vind ik het wel fijn als ik alles in 1 keer heb, dus heb ik zo'n kar maar dan voor een western zadel (al weet ik zeker dat mijn engelse zadels er ook op zouden passen)

Afbeelding

al is het normaal al niet zo'n probleem om mijn kist te sjouwen, met zo'n kar is het superhandig, want dan hoef ik werkelijk alles maar 1 keer te trekken - mijn zadel, hoofdstel, cap, dekje, peesbeschermers, poetskist, halster, zweepje, laarzen etc.
Laatst bijgewerkt door princequillo op 23-10-14 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:01

Ik heb altijd een poetskist gebruikt, maar van dat gezeul werd ik ook een beetje geirriteerd haha.
Denk dat ik overga op een poetstas.

Aan beide zitten voordelen en nadelen en het is lijkt me je eigen voorkeur :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:03

Tas, ooit een kist gehad maar die donderde elke keer uit elkaar. :')

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:06

Ik heb 5 jaar geleden mijn poetstas gekregen en ik gebruik hem nog elke dag. Ik kan hem ook prima schoonmaken. Makkelijk mee te nemen. Ik kan mijn zadel, hoofdstel, poetsspullen, cap en zweep zo in een keer meenemen. Met een koffer was dit niet gelukt.

MarjoSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:03

Ik heb altijd een poetskoffer gehad.. maar bij mij gaan ook altijd de sluitingen kapot.
Nu zit ik ook te twijfelen. Of ik weer een poetskoffer wil of een tas, en er is nog een optie, een gereedschapskist. Die zijn vaak veel steviger dan een poetskoffer :D Ik denk niet dat het ene beter is dan een ander. Het ligt echt aan je persoonlijke voorkeur :)

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:13

Ik denk dat dit voor iedereen verschillend is. :j

Ik vind een koffer makkelijker. Daar past ook beenbescherming is (als het een grote is) en is wat makkelijker schoon te maken.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 16:16

Ik heb een gereedschapskoffer als poetskoffer.

Maar ik heb er dan ook twee sets borstels inzitten (voor als we allebei de paarden tegelijk aan het poetsen zijn), scharen, vlechtmateriaal, fles manenspray, fles Anti-jeuk, gaatjestang.
Ik hou niet van heen en weer lopen :P