australian stockzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 17:22

jah dat is juist t probleem waar ik zo over inzit.. Ik weet namelijk niks van zadels.. En t laatste wat ik wil is dus zijn rug slopen..

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:44

Kun je niet iemand meenemen die wel wat meer verstand heeft van zadels? Sowieso zien 2 mensen meer als 1. Woon je ver bij Urk vandaan? Je mag namelijk als zadels niet goed passen terugkomen om ze om te ruilen, dan kan je hem thuis ook eens proberen! Op de website schrijven ze dat je een goed passend zadel mee kunt nemen voor de maat, maar dat vind ik persoonlijk erg natte-vinger-werk.
Waar ik destijds zelf aan heb gedacht (maar niet gedaan overigens (maar wij zijn ook niet voor niets 3x op en neer getufd)) om van metaaldraad de maat van de schoft te nemen, zodat je in elk geval een "mal" hebt van de schoft....

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 18:40

zo joh! Dat is wel een goed idee jah! En jah.. het zal zo'n ander half uur rijden zijn voor ons.. dus dat is wel ver jah.. Die aanbiedingen he? er wordt gezegd dat eindejaarsaanbiedingen zijn, maar ik zie altijd deze prijzen.. Is het ook in het nieuwe jaar nlg zo dan?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:59

je kunt ook gipsstroken kopen en een gipsafdruk van je paard zijn rug maken. eerst plastic op de rug en dan leg je de natte gipsstroken erover... laten drogen en je hebt je paard zijn rug perfect nagemaakt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:51

de westernhoofdstellen waren altijd 20 euro, zijn nu 25 euro geworden, leuke aanbieding Boos!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 23:03

ow oke.. niet ecgt dus.. Nou ik zit dus erg te twijfelen, maar heb op marktplaats een super gaaf 2de hands westernzadel gezien voor niet te veel geld. En ik heb hier op geboden.. Hoop dattie m nog heeft, want dan kan ik t zadel mssn tóch meer gebruiken en het is duidelijk van betere kwaliteit.. Maar hij had geen begin prijs genoemd en weet dus niet wat ie er voor wil hebben...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:59

veel succes!
Trouwens dat gipsafdruk is wel een super idee!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 00:04

RUBYWHITE schreef:
Haar zadel is aan de onderkant afgezet met een stofje ipv leer, dat vond ik opzich al raar (soort vilt zit er aan de onderkant)...

Dat is heel gebruikelijk bij stockzadels......
Ik zou zelf niet voor zadelmarkt kiezen...alle waarde naar zijn geld,als je er al een stock koopt zou ik wel iemand meenemen die er verstand van heeft..........
Bij stock zadels is het hetzelfde als bij engelse zadels je hebt allerlei prijsklasses, het is maar net wat je ermee wilt.
Overigens rijden stockzadels heerlijk,zitten als een stoel en je kunt ook gewoon engels ermee rijden.
De oortjes zijn niet hinderlijk als je eraan gewend bent(helaas mijn zadel moeten verkopen omdat mijn paard en doodsbang van was Verward ....heeft iets tegen dit soort zadels en western.......slechte jeugd gehad Haha! ).

Even een link waar de betere zadels op staan.....zie het prijs/kwaliteit verschil ...........
http://www.hue-hott.de/

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 01:17

Wie weet waar je stockzadels zonder versiering kan vinden??? Dus van gewoon glad zwart leer zonder werkjes enzo. Zo simpel mogeijk zeg maar. Ik heb in Australie ook geen zadels gezien met tierelantijntjes (schrijf je dat zo?) dus ze moeten bestaan.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:50

SuperSmurf schreef:
ow oke.. niet ecgt dus.. Nou ik zit dus erg te twijfelen, maar heb op marktplaats een super gaaf 2de hands westernzadel gezien voor niet te veel geld. En ik heb hier op geboden.. Hoop dattie m nog heeft, want dan kan ik t zadel mssn tóch meer gebruiken en het is duidelijk van betere kwaliteit.. Maar hij had geen begin prijs genoemd en weet dus niet wat ie er voor wil hebben...

het supersmurf!
ik heb ook nog een westernzadel te koop. lichtbruin. compleet met hoofdstel en dekje.... hint!!!!
maandag ga ik kijken.. maar ik koop niks!!! dat mag niet van mezelf!!! haha!!1 Haha!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 13:08

zou jij in eerste instantie niet zaterdag gaan kijken?

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 22:12

Ik heb m'n stock niet van bij zadelmarkt, en die heeft ook een blauwe onderkant. Volgens wat ik begrepen heb is dit geen uitzondering maar een regel. Een enkele keer heb ik een okergele onderkant gezien ook een soort van vilt en de wintec aussie's hebben een kunststofonderkant geloof ik.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 12:34

a.s donderdag komt er iemand een westernzadel bij me passen! Helemaal goed zo joh! Hij is echt supergaaf en uiteraard beter kwaliteit dan zadelmakrt en voor een mooi prijsje! Dus ik ben helemaal happy! (moet ie nog wel even goed passen natuurlijk..)

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:29

ben vandaag bij zadelmarkt geweest en heb een stockzadel gekocht. sorry hoor maar in mijn ogen zijn al die verhalen over zadelmarkt een beetje heel erg opgeblazen. ik heb het zu zelf gezien en ze hebben inderdaad goedkope spullen en sommige zadels zijn van betere kwaliteit dan andere. maar wat verwacht je dan? van mij dus geen negatief woord meer over zadelmarkt. en ik raad iedereen aan:
ga er gewoon eens kijken!!!!! dan pas oordelen!!!!! ik ben in ieder geval superblij met mijn zadel!!!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 21:38

Ik heb er inderdaad ook al aan zitten denken, maar ik heb nu een dressuurzadel en zou er een springzadeltje bij willen kopen omdat ik met mijn dressuurzadel niet lekker spring. Dan zou ik dus 3 zadels hebben voor 1 paard, en dat vind ik toch net iets te overdreven. Iemand ideen? Met een stock mag je zeker geen dressuurwedstrijden rijden?

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 22:27

Ilse schreef:
Ik heb er inderdaad ook al aan zitten denken, maar ik heb nu een dressuurzadel en zou er een springzadeltje bij willen kopen omdat ik met mijn dressuurzadel niet lekker spring. Dan zou ik dus 3 zadels hebben voor 1 paard, en dat vind ik toch net iets te overdreven. Iemand ideen? Met een stock mag je zeker geen dressuurwedstrijden rijden?

weet nie ik rij geen dressuurwedstrijden alleen onderling op de ponyclub. maar daar rijden zelfs mensen mee met een westernzadel ziet er erg leuk uit trouwens... dressuurpakkie aan en op een westernzadel.... Verward

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 00:36

haha vet cwl joh! Eindelijk niet meer zo traditiegetrouw!

Maar ilse. Ik heb geen ide? Ja een vzh zadel, maar ja... Om nou dressuurwedtsrijden te gaan rijden met een vzh.. Ik kom alleen niet aan jouw 3 zadels. Heb je nog een ander zadel dan?

brig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 09:20

Ik ken de zadelmarkt niet maar ik zou zelf nooit zo'n goedkoop zadel op mijn paard zijn rug leggen en dan een paar uur gaan rijden. En dat omdat het een goedkoop zadel is? Omdat het er stoer uitziet?
Elk zadel dat je gebruikt moet gewoon goed zijn en vooral goed passen. Je gaat zelf toch ook niet wandelen met te kleine schoenen?

En wat als je paard straks een drukking oploopt en je maandenlang niet rijden kan?

Geef dan wat meer geld uit en koop een goed stockzadel. Deze zijn niet onwijs duur (waren vroeger rond de 1500 gulden) en dan heb je wel een goed zadel die je ook nog voor een goede prijs kan verkopen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 12:49

brig schreef:
Geef dan wat meer geld uit en koop een goed stockzadel. Deze zijn niet onwijs duur (waren vroeger rond de 1500 gulden) en dan heb je wel een goed zadel die je ook nog voor een goede prijs kan verkopen.

ik denk dat het goede prijs verkopen erg tegen zal vallen, omdat zadelmarkt juist hele goedkope zadels heeft zullen veel mensen dan zeggen, die zag ik ook daar hangen(als er een is die er hetzelfde uitziet) of bij zadelmarkt zijn ze goedkoper dus ga ik daar maar naartoe.

ik ben zaterdag naar zadelmarkt in vlissingen geweest, die man was heel aardig en had er ook veel verstand van(vond ik dan). ik vond het alleen jammer dat hij niet alle spullen had liggen, maar dat kwam omdat hij het in zijn schuur/garage deed en alleen spullen had liggen die vaak verkochten. ik heb gevraagd of hij een voltigesingel(die had hij niet liggen omdat hij er nog nooit een had verkocht) wilde bestellen en even wilde opmeten.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 21:24

brig schreef:
Ik ken de zadelmarkt niet maar ik zou zelf nooit zo'n goedkoop zadel op mijn paard zijn rug leggen en dan een paar uur gaan rijden. En dat omdat het een goedkoop zadel is? Omdat het er stoer uitziet?
Elk zadel dat je gebruikt moet gewoon goed zijn en vooral goed passen. Je gaat zelf toch ook niet wandelen met te kleine schoenen?

En wat als je paard straks een drukking oploopt en je maandenlang niet rijden kan?

en ja hoor, daar gaan we weer.. Waarom gaat iedereen er van uit dat elk paardenmens veel geld heeft en even zomaar een duur zadel koopt van een paar honderd euro.. Dat is simpelweg niet zo.. Ik ben nu ook op zoek naar een niet te duur 2de handswesternzadel en meteen krijg ik de verhalen over een op maat gemaakt zadel naar mijn hoofd geslingerd.. IK heb t geld niet hoor.. En daarbij vind ik niet dat een goed zadel gelijk een vermogen moet kosten. Ook voor wat minder kan je een goed zadel vinden.. Of ze bij zadelmakrt goed zijn weet ik niet, ga ik ook niet over oordelen want ben er nog nooit geweest, maar goedkope goed passende zadels zijn er gerust.

En daarbij ga jij er blikbaar al gelijk van uit dat OMDAT t een goedkoop zadel is, het niet past om de paardenrug. Wat een onzin..
Blijkbaar wordt je in het paardenwereldje alleen gerespecteerd als je geld hebt.. Als je dure dingen hebt, merkdingen. Als het maar geld kost.. Geef je een keer wat minder uit, voor iets wat misschien wel net zo goed kan zijn, wordt je er gelijk op aangevallen..Lips are sealed

zo ff Stoom uit je oren

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:02

tja ben het 100% met supersmurf heen. ga er eens kijken en oordeel dan pas, ga niet uit van alle negatieve verhalen die je van anderen hoort. maar goed. als ik me zadel maar goed vind en er tevreden mee ben. en het ligt perfect.
waar maak ik me dan eigenlijk druk om????

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:16

Ik ben blij dat mensen meer en meer zelf willen zien voor ze oordelen! Een positieve evolutie!!!!!! M'n stockzadel is ook geen superdure, niet van zadelmarkt, maar uit frankrijk. Je kan idd. voor ook een lagere prijs een goed zadel vinden. Vele mensen vergeten dat een groot deel van de prijs bij merktuig juist het merk is!!!!! Een mens betaald zoveel voor het merklabeltje, en velen zijn er zodanig door verblind dat ze dat gegeven niet eens meer opmerken. Dat is bij voeding zo, bij kleding zo, en bij paardentuig ook zo . Misschien iets voor 's over na te denken. Ik zeg nu niet dat je een merk tegenover een niet-merktuig kan zetten en even goed kan scoren ... Het kan wel zo zijn dat het goedkope beter past dan het dure, heb het zelf ondervonden Knipoog

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 23:55

amen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 23:57

zie mijn verslag bij paardenpraat. Het viel mij ontzettend mee.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 23:58

ow superr germie!! Ik ga eens even kijken!!