Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RUBYWHITE schreef:Haar zadel is aan de onderkant afgezet met een stofje ipv leer, dat vond ik opzich al raar (soort vilt zit er aan de onderkant)...
....heeft iets tegen dit soort zadels en western.......slechte jeugd gehad
).SuperSmurf schreef:ow oke.. niet ecgt dus.. Nou ik zit dus erg te twijfelen, maar heb op marktplaats een super gaaf 2de hands westernzadel gezien voor niet te veel geld. En ik heb hier op geboden.. Hoop dattie m nog heeft, want dan kan ik t zadel mssn tóch meer gebruiken en het is duidelijk van betere kwaliteit.. Maar hij had geen begin prijs genoemd en weet dus niet wat ie er voor wil hebben...
Ilse schreef:Ik heb er inderdaad ook al aan zitten denken, maar ik heb nu een dressuurzadel en zou er een springzadeltje bij willen kopen omdat ik met mijn dressuurzadel niet lekker spring. Dan zou ik dus 3 zadels hebben voor 1 paard, en dat vind ik toch net iets te overdreven. Iemand ideen? Met een stock mag je zeker geen dressuurwedstrijden rijden?
brig schreef:Geef dan wat meer geld uit en koop een goed stockzadel. Deze zijn niet onwijs duur (waren vroeger rond de 1500 gulden) en dan heb je wel een goed zadel die je ook nog voor een goede prijs kan verkopen.
brig schreef:Ik ken de zadelmarkt niet maar ik zou zelf nooit zo'n goedkoop zadel op mijn paard zijn rug leggen en dan een paar uur gaan rijden. En dat omdat het een goedkoop zadel is? Omdat het er stoer uitziet?
Elk zadel dat je gebruikt moet gewoon goed zijn en vooral goed passen. Je gaat zelf toch ook niet wandelen met te kleine schoenen?
En wat als je paard straks een drukking oploopt en je maandenlang niet rijden kan?
Geef dan wat meer geld uit en koop een goed stockzadel. Deze zijn niet onwijs duur (waren vroeger rond de 1500 gulden) en dan heb je wel een goed zadel die je ook nog voor een goede prijs kan verkopen.

. Misschien iets voor 's over na te denken. Ik zeg nu niet dat je een merk tegenover een niet-merktuig kan zetten en even goed kan scoren ... Het kan wel zo zijn dat het goedkope beter past dan het dure, heb het zelf ondervonden