Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_l_amanda_l_ schreef:Als je zelf zelf dat hij dit jaar "veel te dik stond", is het dan niet een teveel aan suikers waardoor hij is gaan schuren? Deed hij het voorgaande jaren niet? Dan kan je wel gaan smeren, maar kan je het waarschijnlijk met aangepast voer wel tegen gaan. Friezen zijn net als haflingers, fjorden, ijslanders etc. hele sobere rassen, dus bv. koeiengras en veel krachtvoer/zetmeel/eiwit/suikers geeft gauw problemen...
Nini1992 schreef:Wat bij onze fries ook heel erg heeft geholpen is om haar dagelijks te wassen met zout water. Dit vond ze zo fijn dat ze dagelijks al op de plek ging staan en ze stopte hierdoor ook met schuren. Daarna deden we het steeds minder en nu schuurt ze helemaal niet meer. Haar manen zijn ondertussen op een lengte van 80 cm!
foscy schreef:Als ik een eczeem deken opgooi in de zomer wil dit dan zeggen dat hij die 24/7 op moet dragen?
De paarden staan in de zomer namelijk 24/7 op de weide.
_lotteeee schreef:Mooi kort zo.
Ga is met derfen smeren.
2/3 x in de week.
Stinkt als de hel!
Hierdoor gaan eerst alle korstjes enzo eruit en hierna stimuleert het de haargroei
Mijn merrie wqa kaal 2 maand geleden, echt kaal.
Haar manen zijn nu weer 10/15 cm en mooi vol
foscy schreef:Nini1992 schreef:Wat bij onze fries ook heel erg heeft geholpen is om haar dagelijks te wassen met zout water. Dit vond ze zo fijn dat ze dagelijks al op de plek ging staan en ze stopte hierdoor ook met schuren. Daarna deden we het steeds minder en nu schuurt ze helemaal niet meer. Haar manen zijn ondertussen op een lengte van 80 cm!
Dat zout water maak je gewoon zelf?
Hoeveel zout gebruik je ervoor?
Was je ze dan helemaal of enkel de manen?
foscy schreef:xMarlissa schreef:Derfen gebruiken wij ook! Lotion voor de manen, creme voor de plekjes op het hoofd. Wel iets prijzig.
Ik vind het inderdaad wat duur maar kan het wel eens uitproberen als het zo super spul is, heeft er iemand goede ervaringen met sweet ich of anti-eczema van vividerm?