Huren, en Paard aan huis is dit mogelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:42

Britta31 schreef:
Er is ook wel eens een huis bij dubbele bewoning wat gedateerd is,heeft bv een moeder in gewoond en er is jaren niets aan gedaan bv jaren 70 look.Als je niet veel wensen heb kan dat ook nog.Eigenaren hebben bv geen tijd of geld om te verbouwen.

Bij een gedateerd huis is de huur ook lager natuurlijk.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 12:50

Britta31 schreef:
Er is ook wel eens een huis bij dubbele bewoning wat gedateerd is,heeft bv een moeder in gewoond en er is jaren niets aan gedaan bv jaren 70 look.Als je niet veel wensen heb kan dat ook nog.Eigenaren hebben bv geen tijd of geld om te verbouwen.

Dankje voor het meedenken, idd een goede optie. Met een likje verf en leuke meubels kom je namelijk al een heel eind _/-\o_

Kirrr

Re: Huren, en Paard aan huis is dit mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:28

Is bij ons ook het geval hoor. Geen recente woning, goedkoop gezet, zone vreemd.
Geen centrale verwarming, alleen kachels.
Oude ramen, enkel glas. Zijn er nu al 2 van vervangen.

Maar verf en wat moderne meubels doet idd al heel veel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:19

Er zijn wel stallen met stalwoningen. Dan zijn er 1 of enkelen appartementjes, vaak niet groot, maar voor 1p voldoende. Bij de een woont personeel dan daar en bij de ander huurt iemand bijv x aantal boxen. Maar weet ook wel kleine stal die app verhuurt zodat ze altijd iemand op het terrein hebben als zij op concours zijn.
Als je verder zoekt zijn er ook nog wel kleine bakhuisjes hier en daar.

Echt een huis met grond wordt gewoon duur. Heel soms heb je tijdelijke verhuur als een huis in de verkoop staat, maar dan zit je wel aan strenge regels. Huis en grond/stallen moeten te bezichtigen zijn.

Je kan je ook niet overal inschrijven.

Wij hebben een ''gewoon'' koophuis en paarden apart. Van de kale stallen kunnen we best wat meer hypotheek betalen of evt iets moois gaan huren. Maar bij huren zit je vaak aan zoveel regels vast. Soms mag je nog geen paal in de grond slaan. Maar als er wat is, is de verhuurder er niet. Dan heb ik het liever van mezelf.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 14:33

De meeste mensen die huis en grond huren zijn heel erg vrij hoor.
Daar strenge regels werkt gewoon niet.
Ze verhuren dan ook voor langere periodes.
Toch in onze buurt is dat zo.

Een verhuurder zonder paarden en zonder inzicht kan toch niet gaan zeggen hoe je je weides moet indelen etc?

Zijn veel mensen met overschot aan geld die nu huizen incl grond beginnen op te kopen om dan later door te geven aan de kinderen of om met winst door te verkopen.
Nog een aantal jaren en huizen met grond zijn helemaal niet meer betaalbaar.

Ik weet wat onze verhuurder betaald heeft huis incl grond en als ik het op dit moment kon, had ik dat er ook wel voor over.

Onze huisbaas denkt/hoopt dat zijn dochter hier binnen 10 jaar wil wonen, zij heeft zelf ook een paard. Eigenaar heeft zelf helemaal geen intentie om te verhuizen, heeft er erg degelijk/mooi huis met wat grond.

Je moet gewoon geluk hebben, de huizen komen wel op internet op, maar zijn er even snel terug af.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 15:27

Nu Kom ik met een heel stom idee hoor, maar je hebt ook van die woonunits, wat nou als je die op je land zet, en je land is bijvoorbeeld omgeven door bosjes.... hahaha

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:30

Kirr, ik denk echt dat het in Belgie heel anders is. Nederland barst van de regels.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:41

ED -> VSW

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:57

Wij huren ook en hebben paarden aan huis. Dit is nu het 2e huis dat we dat zo doen. Gaat prima, beide huizen waren wel 'voorzien' op het houden van paarden (lees: weiland was aanwezig). Alleen de prijzen zijn vaak wel wat hoger dan 800 euro. Vaak omdat er ook gelijk een groot huis bij aan zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:08

Een paar weken geleden stond er op Boktmarkt een advertentie van een groep meiden die samen een boerderij met stallen huren en nog een stalgenoot zochten. Is dat niet iets? Moet je wel even zoeken.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:18

Nou ook wij zoeken zoiets regio Gelderland, maar onmogelijk iets te vinden helaas.. Gaat vaak toch via via en laat ik nou net niemand kennen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:56

Wij huren ook een huis met land in het buitengebied.
Wij zitten echt in midden nederland en daar ga je het voor 800 euro niet redden ben ik bang,of je komt bij iemand op het erf in een gedeelte van een woning of een huisje boven de stallen.
Vwbt regels denk ik vooral dat je het moet treffen qua huurbaas en gemeente.
Je huurbaas kan namelijk best een hoop goed vinden zoals bvb plaatsen omheining en aanleggen bak etc maar als de gemeente niet mee werkt heb je toch echt pech gehad.
Mocht je dus iets vinden vraag dan van tevoren bij de gemeente na wat er wel en niet op dat perceel mag.
Bij ons waren nog geen stallen en geen buitenbak.
Van de huurbaas hebben we volledig de vrije hand gekregen maar de gemeente hebben we wel wat mee te stellen gehad.
Gelukkig is het nu zo als we het graag hadden willen hebben en heb ik de mogelijkheid tot het stallen van 5 paarden.
Daarnaast een longeerbak/paddock een buitenbak ,weiland naast het huis en bij toeval kwam een aantal jaar geleden ook een stuk land vrij achter ons huis grenzend aan mn buitenbak dus dat konden we er toen ook bij huren.
Wel kost het onderhouden van al dat land en zon 1000m2 tuin een hoop geld en tijd en de energierekening is ook wel beduidend hoger dan een eengezinswoning.
Staar je dus vooral niet blind o het feit dat het goedkoper zou zijn als je je paard bij huis kunt hebben.
Wij kunnen voor het geld waarvoor dit huren incl het geld dat we kwijt zijn aan onderhoud van het perceel en wat de paarden me nog kosten met gemak een grote eengezinswoning huren en mn paarden op een luxe pensionstal zetten.
Maar voor ons heeft dit toch de voorkeur ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:48

In belgie is dat zeker wel mogelijk.Zeker als je alleen bent ik heb voor die prijs op Kapaza al het één en ander zien staan.Vaak een studio of heel klein appartement bij een privé stalling.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 09:37

Het is inderdaad wel mogelijk maar komt niet heel veel voor. En je budget is ook aardig krap. Hier in de buurt (Overijssel) zijn veel mensen die een deel van hun boerderij verhuren en een deel van de wei. Hebben dan zelf bv ook stallen en verhuren er ook een paar. Vaak heb je dan wel wat meer pension-idee en niet alles zelf regelen. Heeft voor en nadelen natuurlijk.
Ik woon zo ook en heeft zeker met vakanties en weekenden weg het grote voordeel dat mijn paarden gewoon verzorgd worden.