Hoe veel balen stro per maand?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe veel balen stro per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:30

een baal per dag :wow: die zou ik toch heel rap op wat anders zetten ipv stro... Heb ik hier ook gedaan stro werd vies en kregen er en gigantische mesthoop van. Staan nu al jaren op vlas altijd schoon en droog, weinig verbruik en vele minder mestafvoer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:33

Meneer staat al jaren niet meer op stro, heeft een granen allergie. Maar daar hadden we geen keus was stro of stro. En met een ranzige smeerkees is dat geen fijne combinatie.

Hij heeft nu hennep liggen dat werkt het beste en schoonste. Houtkrul wel gehad maar dat gaat ook erg stinken bij hem. Vlas eet hij op, en koolzaadstro is ook geen succes. Al staat hij nu vooral continue buiten, maar bij s nachts binnen doe ik met goed beleid een dag of 10 met een grote baal hennep.

trudiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:14

Lees dat de Tinker van Karuna ook zo'n rotzooimaker is, zal het aan het ras liggen? Onze Tinker staat bij slecht weer binnen in een box van 3.5x3.5 en daar gaat iedere dag ook een pak stro bij en een kruiwagen viezigheid uit. Onze Oldenburger dame staat in de box ernaast en gebruikt nog geen pak per week.

puttertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:24

hier twee kleine pony's die 2 pakjes per week gebruiken ..Staan met zijn twee in een stal van 4x4..een Tinker in een stal van 3 bij 5 die er een grote poep zooi van maakt daar gebruik ik bijna 4 pakjes per week voor.
Ze staan met zijn drie alleen in het donker binnen ...Mest een keer per week echt helemaal uit en verder drie keer per week optrooien.