Geschikte prijs stalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sanne1992

Re: Geschikte prijs stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:11

Sorry vindt het grappig welke prijzen hier voor bij komen.

Ik had het zo gedaan, als ik ze bij huis zou hebben:

€ 75 kale stalling incl. weide.
+ kosten hooi per maand (gewoon lijst bijhouden hoeveel er gebruikt wordt)
+ kosten stro/vlas per maand (zelfde als met hooi

Huur van de bak, kan ze bij de eigenaar van de bak betalen,
En mocht het paard brokken nodig hebben, dan kan de eigenaar zelf zorgen dat dit er staat, zodat jij dit kan voeren.

Ik zou geen pensionstallings prijs willen hebben als ik ze bij huis heb staan. Jij hebt er tenslotte ook baat bij, aangezien jouw paard niet meer alleen staat. En denk dat je zo gewoon de kosten eruit hebt voor haar paard.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:14

Prijs hangt heel erg af van wat in de regio gebruikelijk is.

Zo is het bij mij in de buurt heel lastig om een stalling te vinden waar de paarden in de winter lekker buiten komen (in een groep, niet alleen in een klein paddockje). Dus stallen die dit wel bieden kunnen de prijs omhoog doen, zelfs als ze voor de rest minder luxe faciliteiten hebben.

En staat alles in de buurt vol, of is er ruimte genoeg in de diverse stallen?
Het blijft gewoon een zaak van vraag en aanbod, niet alleen een sommetje van de aanwezige faciliteiten.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:18

sanne1992 schreef:
Sorry vindt het grappig welke prijzen hier voor bij komen.

Ik had het zo gedaan, als ik ze bij huis zou hebben:

€ 75 kale stalling incl. weide.
+ kosten hooi per maand (gewoon lijst bijhouden hoeveel er gebruikt wordt)
+ kosten stro/vlas per maand (zelfde als met hooi

Huur van de bak, kan ze bij de eigenaar van de bak betalen,
En mocht het paard brokken nodig hebben, dan kan de eigenaar zelf zorgen dat dit er staat, zodat jij dit kan voeren.

Ik zou geen pensionstallings prijs willen hebben als ik ze bij huis heb staan. Jij hebt er tenslotte ook baat bij, aangezien jouw paard niet meer alleen staat. En denk dat je zo gewoon de kosten eruit hebt voor haar paard.

Dit vind ik een nette berekening.
Je komt dan neer op de eerder genoemde €100,- - €150,-.
Ik stond tot 2 jaar geleden in Drenthe een stuk goedkoper. Ik had een aparte prijs, maar normaal betaalde je daar €110,- per paard incl. hooi/stro, weidegang (dagelijks) en buitenrijbak. Maar deze stalling was wel vrij goedkoop.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:43

Een stalling kan je niet verplaatsen, het is dus onroerend goed. En voor de prijsstelling van onroerend goed zijn drie dingen van belang: locatie, locatie en locatie.

Zit je stalling dichtbij een grote(re) stad is dat erg positief: aan de kant van de stad zitten geen concurrenten maar wel veel potentiële klanten.
Zit je midden in de prachtige natuur heb je waarschijnlijk letterlijk aan alle kanten concurrentie en je klanten zitten allemaal op flinke afstand.

Gezien de omschrijving lijkt mij de pensionklant die dit een topplek vindt iemand die graag buitenritten maakt en weinig of geen bakwerk ambieert. Over het algemeen niet de klanten die de hoogste prijs zullen betalen gewoonweg omdat ze weinig behoefte hebben aan dure faciliteiten.

Gebaseerd daarop lijkt (exact is lastig in te schatten zonder de situatie ter plekke te kennen) de wat lagere prijsstelling mij het meest realistisch.

Succes in elk geval. Het zal geen goudmijn zijn, maar jouw paard krijgt gezelschap en met wat geluk vindt je een pensiongast waarmee je zelf ook een goede klik hebt en brengt het veel gezelligheid. Dat is ook veel waard :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:49

Hier in de bollenstreek heb je dit soort stallen al voor 140 euro inclusief hooi en bodembedekking. De stal die ik hier ken met hooi en bodembedekking zelf afrekenen is 170 maar dat is met echt goede bak die 2 keer per dag gesleept word.

Ik zou rond de 75 a 80 euro excl hooi gaan zitten. Eventueel richting 100 maar meer vind ik heel onrealistisch voor weide en stal. Is de weide bijvoorbeeld wel droog in de winter? Anders kun je echt die 100 niet over denk ik..

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:52

Max €150,-- Omdat er geen bak aanwezig is. Wel pluspunt dat je zelf zorg voor het voeren en het binnen en buiten zetten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:55

Iedereen zit maar te hameren op het baseren van je prijs op de prijs van andere stallingsmogelijkheden, maar naar mijn mening is dat slechts bijzaak.

In eerste instantie zal je "moeten" kijken naar de kosten die jij gaat hebben aan een extra paard.
Reken dat eerst eens uit, wat zou de eigenaar van het paard aan jou moeten betalen zodat je uit de extra kosten komt, die veroorzaakt worden door de komst van dat paard?

Bedenk dan eerst of je echt àlles mee wilt rekenen: extra waterverbruik, elektriciteit, weide-onderhoud?
Zit ontworming er bij in zodat jij dat zelf lekker bij kan houden zonder gezeur?

Vervolgens zal je moeten beslissen of je daar ook nog een extra bedrag bovenop gooit als huur voor de locatie / voor het extra werk dat je er eventueel aan hebt, of dat je het wel prima vindt om uit de kosten te zijn.

Pas op dat moment ga je kijken naar de prijzen van stallingsmogelijkheden om je heen :)

Hier heb ik zelf mijn paardje achter het huis staan, stal staat in de tuin en de gehuurde wei zit er aan vast. Ik wil geen 2 paarden, maar gezin van mijn neef heeft er een 2e paardje bij gekocht.

Ik vraag geen pensiongeld maar we hebben het zo gedaan: ik heb berekend hoeveel de knollies per jaar ongeveer kosten (in een duur hooi-jaar!) en dat bedrag gedeeld door 12, waardoor we van dat bedrag allebei de helft per maand in de "spaarpot" van de paarden leggen.

Wij leggen nu dus elke maand allebei 150 euro in die spaarpot, en van daaruit betalen we alles dat met het onderhoud van de paarden / wei / paddock te maken heeft. Dus voer, hooi, stalbedekking, weide-huur en -onderhoud, aanvulling van zand in de paddock enzo.

Voor iedereen fijn op deze manier, want je betaalt niks te veel: alles dat je inlegt wordt voor de knollies gebruikt. Houden we in een goedkoop jaar geld over, dan kunnen we bvb. besluiten om het onderhoud van hoeven / tanden ook vanuit de spaarpot te betalen i.p.v. uit eigen zak :)

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 10:16

Ik ga het nu zo doen: In de winterseizoenen, dus wanneer ze in de avond op stal staan 150 euro, en in de zomerseizoenen wanneer ze 24/7 buiten staan 70 of 80 euro!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:17

En daar komt hooi bij wat jij gaat voeren en de eigenaar niet in de hand heeft of dat zit er al in?

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 10:22

Daar zit hooi bij in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:23

Maartje17 schreef:
Ik ga het nu zo doen: In de winterseizoenen, dus wanneer ze in de avond op stal staan 150 euro, en in de zomerseizoenen wanneer ze 24/7 buiten staan 70 of 80 euro!

Prima :j

Dat vind ik hele realistische prijzen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:26

Let je wel op dat je dan geen gezeur krijgt over geld?

Je kan wellicht in de zomer een tijd hebben dat ze toch op stal moeten. Dat ze niet op de wei kunnen / hooi bijgevoerd moeten krijgen.

Of in de winter dat de boel hard bevroren is en ze toch de wei op kunnen en een stuk minder hooi krijgen.
Of een deel van de maand wel / niet op stal.

Ik zou echt gaan voor een zelfde prijs elke maand, zodat je geen gezeur krijgt over wanneer er nu precies meer betaald moet worden :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:43

Ik zou ook voor een gemiddelde prijs gaan.
Anders loop je ook het risico dat ze alleen in de zomer bij je willen staan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:44

Tinkerloos schreef:
Ik betaal voor wat jij aanbied gemiddeld 210 euro per maand. Ik heb alleen wel een rijbak.
(in de winter maanden betaal ik 230 en in de zomer maanden 190)
Ik zit in de regio Noord Holland.

Ik zit in de Randstad (Den Haag Zuid). Dat is echt best een redelijk prijzig gebied qua stalling. Grotere (manege) stallen zijn hier echt niet te betalen. Ca 420 in de maand, maar wel volledig verzorgd. Geen weidegang.

Mijn paard staat nu in Schipluiden. Een kwartiertje met de auto. Ik betaal hier 260 inclusief alles, hooi stro voer, maar zelf uitmesten. Ik mag zelf ook nog bepalen welk voer mijn paard krijgt. Dat is erg prettig wat hij moet suikerloos. We beschikken over een 20 x 60 buitenbak, stapmolen en weidegang. Ook kun je redelijk gemakkelijk een rondje buiten rijden. Voor 20 euro extra zetten ze mijn paard elke dag nog in de wei, paddock of stapmolen (wat je zelf wil).

Hiervoor heb ik mijn paard in Delft gestald gehad, maar dat vond ik net iets te ver weg. Daar betaalde ik 110 euro in de maand voor stalling en hooi. Stro moest je zelf kopen (bij stal) en voer kocht je ook zelf.
Het was ook zelf uitmesten. Weidegang was er wel en voor het binnen en buitenzetten betaalde je dan 0,50 per dag. Weidegang alleen in de zomer. Er was wel een rijbak bij, maar niet zo'n mooie als waar we nu staan. Wel hadden ze een overdekte longeerring wat met baggerweer ook wel weer prettig was.
Er werd 3 x gevoerd inclusief hooi, maar bij weidegang was er 1 voerbeurt minder dus ook 1 hooibeurt minder. Dat had wel als gevolg dat als er nog maar weinig gras was en dat was eigenlijk best snel al, je zelf hooi moest bijkopen en voeren. Dus daar was ik dan weer niet tevreden over.

Als de klant zelf uitmest en hooi en stro zit erbij in dan zou ik 150 in de maand een redelijk bedrag vinden.
Zet je de paarden daarvoor ook binnen en buiten? Een bak ontbreekt weliswaar maar je woont wel bij mooi uitrijgebied en dat is ook wel wat waard.
Persoonlijk zou ik ook zeggen eenzelfde bedrag per maand zomer en winter, bijvoorbeeld 110 of zo. Dat scheelt een hoop discussie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:01

Koekeboerie schreef:
Op de veluwe betaal je voor zoiets 250 tot 300 euro

Waar op de Veluwe zit jij dan? Ik heb op een stal gestaan die op de Veluwe zit die behoorlijk aan de omschrijving van ts voldoet en betaalde daar 125 per maand voor.

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:09

Maartje17 schreef:

Dat vind ik heel redelijk, zeker omdat je ook uitmest. Zou eerder iets hoger gaan zitten, omdat naar boven bijstellen als het tegenvalt niet of nauwelijks kan.

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:26

Hoe doe je t in de vakanties of als je een keer niet kan, moet de huurder dan komen om de paarden te verzorgen. Ik zou in ieder geval voor goede afspraken maken en alles op papier zetten.

Maartje17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 16:38

incredible90 schreef:
Hoe doe je t in de vakanties of als je een keer niet kan, moet de huurder dan komen om de paarden te verzorgen. Ik zou in ieder geval voor goede afspraken maken en alles op papier zetten.

Wanneer ik het niet kan doen, weet ik iemand die het wel kan doen :).

__jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:06

Ik betaalde voor wat jij aanbied €170 euro per maand. Maar moest alles zelf doen. Regio Zuid-Holland.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:41

Incl. goede buitenbak had je voor dit inclusief uitmesten, buiten zetten, voeren, etc, ongeveer €120 betaald. Dit is in Friesland. Zonde de buitenbak en alle diensten zou dit (ruim) onder de €100 liggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:47

Ik sta dan wel op andere locatie, maar betaal voor stal zonder bak om in te rijden en geen buitenrij mogelijkheden in de winter 175 en in de zomer 200 (wat ik nog steeds bijzonder vind, maar goed, heb ik mee leren leven)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:48

Pacific schreef:
Incl. goede buitenbak had je voor dit inclusief uitmesten, buiten zetten, voeren, etc, ongeveer €120 betaald. Dit is in Friesland. Zonde de buitenbak en alle diensten zou dit (ruim) onder de €100 liggen.

Niet ons deel van Friesland... Hier zit je toch l snel op 150 euro tot 175 euro voor volpension met buitenbak en duurder met binnenbak. Je moet het particulier treffen dat je goedkoper kunt staan.

ik vind je prijs die je nu in het hoofd hebt redelijk.
Zou de prijs niet middelen. Je winterprijs is heel redelijk, mensen zullen het niet snel goedkoper krijgen.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:16

Ik betaalde voor volpension met binnenbak en perfecte uitrijmogelijkheden 180euro, stal ligt een paar km vanaf Frederiksoord. Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt wat stallen in de omgeving vragen, maar aan de andere kant is het ook maar wat een 'gek' er voor geeft. 10 jaar geleden betaalde ik rond de 70euro voor 24/7 buiten staan, buitenbak, perfecte uitrijmogelijkheden en binnenbak op loopafstand ongeveer 8km vanaf Frederiksoord.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 19:49

joyce B schreef:
Pacific schreef:

Niet ons deel van Friesland... Hier zit je toch l snel op 150 euro tot 175 euro voor volpension met buitenbak en duurder met binnenbak. Je moet het particulier treffen dat je goedkoper kunt staan.

ik vind je prijs die je nu in het hoofd hebt redelijk.
Zou de prijs niet middelen. Je winterprijs is heel redelijk, mensen zullen het niet snel goedkoper krijgen.

:oo wat een verschil dan!