hebben jullie ook en paard wat maffe dingen doet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:53

Morrie duwt z'n neus in een plas water en gaat heel hard uitademen.......hij blaast dan bellen.....dat doet ie een paar keer en dan kijkt ie steeds om zich heen, zo van: zien jullie mij wel..... Pling

uiteindelijk springt ie met 4 benen in de plas en gaat stampen

spoort gewoon niet.....

als ik erop zit doet ie dit soort dingen gelukkig niet..... Schijnheilig

dat op je tenen gaan staan noemen we hier "landjepik"en dat wordt direct afgestraft.

Morrie heeft van de zomer met z'n volle gewicht (+ hoefijzer) op mijn voet gestaan: 4 middenvoetsbeentjes gebroken, leuk joh.....

Inmiddels is ie beter opgevoed en flikt ie dat soort "geintjes"niet meer....

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:56

mijn haflinger max doet zijn tong buitenboord en krult hem dan inelkaar en weer uit elkaar,soms komt de punt van zijn tong zelfs in zijn neusgat,hihi.
tegenover max staat een arabier die zijn lippen zo manouvreerd dat hij de geluiden van een scheet maakt,en dan kan hij achter elkaar.
er staat ook een arabier die met zijn boventanden tegen de staldeur ''tikt''.

o,ja,mijn ezel is heel de dag rustig op de pensionsionstal(heb ik mij laten vertellen)maar als ik eenmaal op stal komt begint hij te ''zingen''.het is niet volledig balken maar het beginstukje ervan achter elkaar.dat betekent:hij wil de stal uit!

enne,alvaron.

mijn haflinger is gek op sinasappels met schil!!

scallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:04

nog wat gevonden:

knorren tijdens buitenrit, echt grappig, dan loopt ze ze zoo tevreden te knorren

stommiteiten uithalen, meestal als ik haar eventjes alleen laat om naar toilet te gaan:

hoor ik ineens een gestommel en gerommel, spring ik recht met mijn broek nog naar beneden om te gaan kijken...
staat ze daar met haar voederbak met 1 haakje aan haar halster, totaal bewegingloos totdat ik haar kom "bevrijden", wat een zicht!! lol Haha!

ps klet er nu wel op dat er niks los bij haar staat als ik ff weg ben

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:47

Onze fjord is gek op schoenen en voeten, moet ie gewoon even aan ruiken en als je niet uitkijkt ook even proeven Haha!

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:54

Mijn (ex...zucht...) paardje had de leuke gewoonte zijn been op te tillen als ie honger heeft (net een hond) en das er ook niet meer uit te krijgen

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:56

als mijn paard alleen op de trailer staat, legt hij zijn oren plat, en bijt hij naar het paard dat normaal gezien naast hem moet staan (terwijl hij alleen is!!), ook bijt hij vooraan in dat rubber gedoe... Hij hinnikt als shet hengstje en denkt dat ie nog hengst is op de weide

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:07

Jolynn wil altijd eerst knuffelen voordat ze haar hoofdstel inkrijgt. Bloos
Zodra haar halster afgaat legt ze haar kin op mijn schouder en wil ze effe lekker knuffelen.
Lex doet altijd een been over zijn halstertouw en staat dan braaf te wachten tot ik hem weer losmaak. Als ik Lex zijn hoofdstel uitdoe dan houdt hij zijn bit altijd nog even vast, deed mijn pony vroeger ook. Haha!
Seabird ( mijn vorige pony) deed zelf zijn halster uit en als het moest ook zijn hoodstel, hij liep dan ook regelmatig los over het erf, richting de biksbak natuurlijk!!!! Lovers

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:25

Die grote van mij geeft "kusjes" als ik de teugels over haar hoofd doe. Heel mijn gezicht wordt afgelebberd, als ik dan kusjes terug geef (ritueel duurt ongeveer 1 minuut) dan steekt ze haar neus in het hoofdstel en pakt het bit vast, om te zeggen "kom...we gaan" ze doet dit ALTIJD bij het opzadelen.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:53

Mozart pakt de slang als ik hem in de zomer afspuit of water geef en gaat dan op mij spuiten Haha!
Pablo jat als hij de kans krijgt ijsstokjes om ze vervolgens op te eten. Verward
Als Tayga genoeg heeft van de aandacht houdt ze haar hoofd in de meest onmogelijke houdingen, zodat je klip telkens bij mijn vingers zijn. Cool
Donnie gaat onmiddelijk smakken als hij wat verkeerds heeft gedaan Knipoog Schijnheilig

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:20

Ach ja ik heb ook gewoon een vaag paard
Bij het in en het uit doen van het hoofdstel doet meneer heel braaf zijn mond open ( echt wijd open zo van kom maar met dat ding )
Onder het rijden is het afentoe net een varken zo hard knort hij
ALs ik slobber voor hem maak wordt ie helemaal gek staat dan schter me te hinneken van schiet eens op ik heb trek
Absoluut kampioen limbo dansen ( hij kruipt overal onder door en dat is echt een heel raar gezicht )
En na het rollen nog even lekker op zijn kont zitten en maar om zich heen kijken hahaha heel leuk gezicht

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:42

Tos was echt de komiek van stal, wou altijd de waterslang in zijn mond en dan het water overal heenspuiten.
Hij trok schoenen uit, gooide alles om, stond iemand iets op het bord te lezen, ging hij kappertje spelen. Altijd gekke bekken en iedereen die uit de zadelkamer kwam reeg zijn schuin-houdende bedelkoppie te zien...
het was echt een gestoord paardje...

Nu heb ik de knuffeldoos van stal Lovers

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:43

gracia doet meer dingen die niet zo leuk zijn. ze is nogal gemeen op stal. maar niet tegen mij. vooral tegen een vriendin van mij. als die haar losgooit voor mij valt ze aan. dit komtomdat ze vreselijke voernijd heeft.
mijn verzorgpony geeft als ze honger heeft (bijna altijd dus) voetjes. ze kan echt heel lang met haar been omhoog staan zo van krijg ik nu nog wat??? das soms best lachwekkend.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:57

Bedoel je zo van die dingen dat je de watertobbe 'plotseling' 20 meter verder op zijn kop ligt, een kruiwagen vol mest die als je je rug even draait plots op zijn kop ligt, en een doodgewone plastieke zak die tien keer meer zo fascinerend is om mee te spelen dan een snee hooi is om te eten(wat was Evita mij toen dankbaar Haha! )
Nog een maffe gewoonte van Prima is dat ze haar hooi door heel de stal gooit Verward . Dan leg je dat netjes in een hoekje, en dan begint mevrouw met haar neus er door te gaan en ligt ze alles op te schuiven in een andere hoek(en als je het in een andere hoek legt doet ze het omgekeerde...) Maar ze eet wel alles netjes op

En Evita heeft niet echt maffe gewoontes, maar ze kan wel acteren als de beste. Als ze iets wil hebben als ze op stal staat, gaat ze zo met heel klein oogjes haar hals volledig strekken, en houd ze haar hoofdje schuin met een blik van: asjeblief Ach gut echt zielig. En als ze iets doet waarvan ze weet dat het niet mag(bv aan de koffer zitten), dan gaat ze er zo héél stiekem naar toe alsof ik haar niet zie, en als ik dan gewoon: vieeet zeg vertrekt haar gezicht ineens in "verdorie" en kijkt ze mij aan van: maar ik deed toch niets Schijnheilig tja paarden hé Haha!

Sheilalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:58

Mijn pony maakt draaiende bewegingen met haar hoofd als ze iets lekkers eet of opwindend's ziet!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:01

Mijn paard doet ook wel iets gek en is wel ongeveer hetzelfde als Frieske..
Als mijn paard nu jeuk heeft aan haar rechterbeen..dan heft ze haar linkerbeen op en doet ze het over rechterbeen en schuurt zo op en neer...op en neer..Haha! echt wel lachen..de eerste keer dat ik dit zag was het zovan: oei oei wat doe je nu Knipoog en als nu iemand het ziet dan zegt die zo van: wow..wat doet je paard..en dan zeg ik: ah dat is niks...die doet dat altijd als ze jeuk heeft Haha! en dan kijkt die andere zo van Verward Haha!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 02:33

melige paarden hebben jullie allemaal.

mijn paardje gaat na het eten altijd aan de staldeur likken
en als hij zich verveelt en ik loop bijvoorbeeld ff het tuig halen, kom ik terug heeft hij z'n halster af... Verward

dan eentje als die in de bak losstaat, gaat hij zelf maar ff het deurtje, met klink, open maken om dan vrolijk over de plaats heen te lopen.

dan een oude opa, die uitzich zelf naar de wei loopt, als we hem de stal openen, maar als hij ziet dat het deurtje naar de bak open staat, loopt hij eerst heel rustig naar de bak, gaat eens lekker rollen in het zand, draait zich om, loopt naar de wei en gaat dan lekker eten. Clown

nog een andere graaft werkelijk overal gaten, ook heeft hij samen met z'n vriendje het tussenschot zo gemold, dat er 1 plank uit is en ze hebben er een gat in de geknabbeld, maar verder zijn het Schijnheilig hoor.

en dan hebben we nog het vage iets, dat de stalhonden graag de paardenbrokken eten, en de paarden telkens aan de ton met hondenbrokken zitten Verward

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:33

Elsjuhh schreef:
In zijn vorige stal had die van mij een drinkbak die geluid maakte zodra je die 'klepel' indrukte en dat vond hij reuze grappig. Kwam je aanlopen en hoorde je klonk klonk klonk en dan 10 x achter elkaar. Verder heeft ie van die slimme k*t geintjes waar ik heel hard om kan lachen. Zo was ik laatst aan het buitenrijden en hij deed net of ie iets engs zag. Als iets eng is moet hij van mij altijd stilstaan en kijken net zolang tot hij het niet meer eng vindt, dus ik zet m stil en hij duikt gelijk met zn neus naar beneden om gras te eten... LOL Lachen

Hahahha klinkt als Odie!
Ik moet ook altijd lachen om hem, ook al moet ik eigenlijk soms boos worden... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:55

Haha, dit is echt een leuk topic.

Mijn merrie neemt altijd zelf de zweep tussen haar tanden mee in en uit de bak. Verward

En mijn ruin wil tijdens het poetsen altijd een borstel in zijn mond houden. Doet ie verder niks mee, maar hij wil m gewoon vasthouden. haha Tong uitsteken
Als je hem op de wei zet heeft ie ook altijd z'n gekke 5 minuten (terwijl hij elke dag minimaal 5 uur buiten loopt). Dan gaat ie bijna plat over de grond als een idioot rondjes rennen. Dan stopt ie ineens en kijkt om zich heen alsof hij wil zeggen: "zagen jullie dat".

Als ik ze met z'n tweeen in de bak los laat, dan gaan ze alle hindernisbalken (die hangen op van de rekjes aan de muur) proberen op de grond te gooien. En dan net doen alsof ze schrikken als ze met een plof op de grond vallen.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 21:15

hebben jullie ook al eens een paard gezien..dat als je de borstel in de voerbak legt dat hij het in de mond neemt en de hele voerbak gaat rondpoetsen..
of een paard dat extra tegen de borstels aanduwd zodat je ze weer kan oprapen..??
dat zijn paarden geweest van een heeeele tijd geleden..hahah
gr esther

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:28

Mirk reageert helemaal op het woord 'koekjes' en wordt helemaal gek. Of dat wil zeggen; gaat ie met zijn zeer charmante blik aan kijken.

Als je vraagt 'kusje' geeft hij die ook.

Ook mirk kan kusgluidjes maken dmv zijn lippen tegen elkaar aan te slaan.

Verder heeft hij een tik wanneer er geen spanning op de teugels slaat met zijn bit gaat spelen.

Ja, grappig paard heb ik Knipoog Lachen Lovers

verkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 21:49

mijn verzorghafje max (niet die van casanova Haha!) gaat als hij jeuk heeft steekt hij zijn hoofd door het hek en dan gaat ie met zijn manenkam/schoft tegen de bovenste lat van het hek schuren Verward

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 22:53

oke, ik heb echt een hele waslijst van dit soort dingen!
ff drie voorbeelden:
als je hem alleen maar aanraakt op z'n kont in de zomer, dan gaat hij al in de gekste standen staan, been draaien, stuk omlaag staan, gare sprongen maken, lippen raar doen, heel vaag kijken met z'n ogen omdat hij dan denkt dat je hem gaat krabben...

als je een sterretje (vuurwerk) of cap in z'n buurt houdt galoppeert/draaft ie weg! mietje

soms dan vindt hij dat iets ergens niet hoort en pakt hij het op en gooit hij het bijvoorbeeld in z'n drinkbak... bijvoorbeeld mijn poetstas...:S

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:00

haha moonlight heeft het een keer gepresteerd om haar staldeur open te doen, weer dicht te doen, nog een deur te openen en daar stodn mevrouw van het kuil te eten.
Henk vind het erg leuk om het lusje van de rits te pakken en dan de rits te openen en te sluiten.
En allebei vinden ze het leuk om hun zadel s van het hek op de grond te wippen....jeuj!

milobiya2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:15

Als wij op buitenrit gaan.. en wij gaan dan het water in. Is het eerste wat mijn pony doet ver het water in lopen en de spaanse pas doen.Als we er uit komen zijn we drijfnat.

Groetjes vivienne..:d