Geschiedenis van Mistral gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 23:44

Nog 2 foto's van Mistral op jeugdige leeftijd Lachen

Afbeelding

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 00:07

De instructeur bij ons op de manege, zijn paard heet ook iets va Osfrie o.i.d.
Zal eens vragen, misschien zelfde lijn

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 00:09

stef schreef:
De instructeur bij ons op de manege, zijn paard heet ook iets va Osfrie o.i.d.
Zal eens vragen, misschien zelfde lijn

Ja leuk!!

Ik was er trouwens al achtergekomen dat Laiser van Mickey hier op Bokt een halfbroer is van Mistral, zelfde vader Lachen

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-03 22:00

Het hele verhaal is rond!! OK dan!

14/5/1994 Geboren te Gorinchem bij de heer Arie de Groot (Merwehoeve tegenwoordig in Herwijnen)

1997 gekocht door Sylvia Peper uit St.Jacobiparochie welke hem zadelmak heeft gemaakt en dressuur L1 +winst heeft gereden.

In dat zelfde jaar wordt hij nog voorgebracht door de heer Jan Schep en de Merwehoeve op de hengstenkeuring, hier haalt hij het predicaat 2de bezichtiging. Een beter resultaat was niet mogelijk omdat hij een OCD operatie heeft gehad aan het spronggewricht. Daarna wordt hij geruind.

1998 Mistral is in driekwart jaar gegroeid van 1,67 naar 1,72 en wordt erg mager. Sylvia besluit hem 6 maanden op de wei te zetten om bij te komen. Als dit geen resultaat heeft gaat zij er uiteindelijk mee naar de kliniek in Utrecht. Daar ontdekt men dat zijn magerte veroorzaakt wordt door een worminfectie die hij waarschijnlijk als veulen heeft opgelopen. Hiervoor wordt hij met succes behandeld. In Utrecht vindt men hem een zeer hoog libido hebben en ze doen een test waaruit blijkt dat Mistral een klophengst is. Hij produceert nog 80% testosteron terwijl dit bij ruinen normaalgesproken rond de 10% ligt. Sylvia besluit Mistral terug te verkopen.

1999 Mistral gekocht door Hr. A. van de Wal in Boijl. Hij heeft hem 3 jaar gehad, in het begin onder het zadel maar dat was niet gemakkelijk. Aangezien zijn hart bij het mennen ligt heeft hij hem aangespannen opgeleerd. Hij heeft in enkelspan en tweespan gelopen, (buiten een moeilijke start) altijd zonder problemen (ook met merries!)
Hij wist me verder te vertellen dat Mistral een ijzeren conditie heeft, nog nooit kreupel geweest of koliek heeft gehad (bij mij heeft hij beide helaas al gehad) en hij heeft er marathon mee gereden, door weer en wind zijn ze bezig geweest.
Daar Hr. v.d. Wal zelf ook op kleinschalig niveau fokt en te veel paarden kreeg heeft hij besloten Mistral weer te verkopen. Zijn andere paarden waren allemaal eigen fok.

2002 Mistral wordt door de heer Frederiks (handelaar) aangeboden bij het Opleidings en africhtingscentrum KLPD, de politieschool in Nunspeet. Na een tweetal maanden beslist men dat Mistral niet het paard is dat ze zoeken en hij gaat terug naar de heer Frederiks.

Maart 2003 Op dit moment ben ik op zoek naar een paard en Mistral wordt mij aangeboden. In de proefperiode is hij zeer rustig en rij ik er zo mee weg en besluit hem dus te kopen. Daarna begint Mistral zich wat meer thuis te voelen en begint praatjes te krijgen waarmee hij het mij zeer lastig maakt. Soms twijfel ik dan ook wel eens of wij wel de juiste combinatie zijn, maar de heer V.d. Wal heeft mij op het hart gedrukt: Het is een dominant paard, hou hem kort en je kunt de hele wereld met hem door! En dit maakt mij voor de toekomst zeer hoopvol!! OK dan!

Ik wil gelijk een aantal Bokkers bedanken voor de informatie die ze mij per PB hebben toegespeeld! OK dan! Ik ga geen namen noemen want ik ben bang dat ik dan mensen ga vergeten Bloos

In 2 dagen tijd heb ik heel Mistral's verleden achterhaald, had zelf nooit gedacht dat me dat ging lukken, en dan nog zo snel!! Lachen Ik ben helemaal gelukkig nu Haha!

Afbeelding

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 22:42

Alsnog een reaktie van mijzelf Haha! Vandaag nog een foto binnengekregen van Mistral in het dubbelspan tijdens een marathonwedstrijd OK dan!

Afbeelding
Mistral is het rechtse paard, dus het paard dat je volledig ziet Haha!