Niet mogelijk om EEN paard te kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Niet mogelijk om EEN paard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 03:15

Ze heeft het over de toekomst een paard kopen. Niet morgen al :+

Ts beste is inderdaad wellicht iemand zoeken die pension zoekt. Scheelt ook in kosten en je paard heeft een maatje. Ik heb zelf 2 paarden omdat ik ooit begonnen ben met een shetlander ( en die heb ik nog steeds) en later is daar een ander paard bijgekomen. Hij heeft lang alleen gestaan en een tijd met alleen schapen. Nooit meer.... Arm dier dat ik hem dat ooit hen aangedaan. Een paar uur is geen enkel probleem (bv met rijden) maat niet standaard. Maar daarvan ben je je ook al bewust helemaal top!

Je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om nog een tweede te kopen, shetlanders zijn niet duur in aanschaf maar hebben natuurlijk ook aandacht nodig en dierenarts en hoefsmid kosten. Veel succes nog!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 09:30

Ook over een jaar zou ik het geen strak plan vinden Maartje :) In ieder geval niet in eigen beheer. Gewoon puur omdat je al die belangrijke ervaring niet in éen jaar gaat opdoen met 1 lesje in de week op de manege.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:27

Bambolina schreef:
Ook over een jaar zou ik het geen strak plan vinden Maartje :) In ieder geval niet in eigen beheer. Gewoon puur omdat je al die belangrijke ervaring niet in éen jaar gaat opdoen met 1 lesje in de week op de manege.

Ze heeft het ook niet over een jaar. Ze heeft het over "ergens" in de toekomst, wat ook 5 jaar kan zijn, en omdat ze het leuk vindt is ze er nu al over na aan het denken, wat hartstikke goed is!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:18

Nja de definitie van 'ergens in de toekomst' is ook niet zo belangrijk, maar wat ik probeer te zeggen is dat als je nog maar net in de paarden zit, je je nog niet bewust bent van alles wat er bij het houden van een paard komt kijken, en dat je beter later dan eerder een eigen paard kan kopen.

Ik zit al m'n hele leven in de paarden, altijd veel verantwoordelijkheid gedragen over verzorgpaarden, en veel gezien en meegemaakt, maar ik denk dat het mij ook zeker een jaar zou kosten om alles op orde te krijgen voor ik een paard in eigen beheer neem, gewoon puur omdat ik het zo goed mogelijk wil doen. Mijn advies is dan ook om het zeker niet te overhaasten :)

prisje18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 12:36

Maartje1990 schreef:
Bambolina schreef:

Ze heeft het ook niet over een jaar. Ze heeft het over "ergens" in de toekomst, wat ook 5 jaar kan zijn, en omdat ze het leuk vindt is ze er nu al over na aan het denken, wat hartstikke goed is!

Dankje Maartje1990

Het is inderdaad voor over een tijd. En ik heb inderdaad geen ervaring van een prof en ben een beginner maar ben jaren lang op de manege geweest en de allereerste basis dingen weet ik wel. Mijn ouders hebben me altijd geleerd ( ben ik ze nog steeds dankbaar voor) als je een dier niet zijn leven lang kan onderhouden moet je het niet kopen ook. Dus ik zal NOOIT een paard kopen als ik nog niet helemaal zeker van m,n zaak ben. (dan nog kan je tegen ''onverwachtse'' kosten van bijv. dierenarts aanlopen natuurlijk) Met paardrijden ben k inderdaad nog een sulletje :P Maar er word aan gewerkt. Ben niet voor niks op Bokt!

Het is meer dat ik er over aan het denken en fantaseren was, en dat probleem kwam constant terug in gedachten. Voor ik ooit een eigen paard koop wil ik eerst leasen en kijken of het echt is wat ik denk. En ga echt niet onvoorbereid een paard kopen!
Sorry voor de onduidelijkheid in vorige berichtjes!

MirandadV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:27

Je kan een shetje of een andere pony kopen en eventueel te lease kunnen zetten of je kan het laten verhuren zodat er nog 1 bij komt :D