ideale stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

InMu

Re: ideale stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:53

dat klinkt niet verkeerd, zeker als de sfeer ook goed is. Hier rond Amsterdam zou je 350-400 euro kwijt zijn.

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:58

Daar betaal je hier ook niet minder dan 300 tot 400 euro voor.
Omgeving Breda!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 21:21

Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf de persoon ben die dit wil gaan opstarten. Op dit moment heb ik een ruim perceel op het oog, alleen de gemeente heeft nog wat haken en ogen. Mijn prijs indicatie zou 200 euro zijn.

mee nemen van eigen instructie zou geen probleem zijn.

Ik moet wel zeggen dat is erg verbaast ben over de hoge stallings prijzen. je zou bijna zeggen dat paarden houden een hobby is maar gaat meer op een elite sport lijken :$

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:27

Ik weet niet wat de stalprijzen zijn in Zeeland, maar in midden nl ook 250-350 euro.

Hopelijk werkt de gemeente mee, succes!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:36

Dat perceel is compleet ingericht of moet je alles nog bouwen? de investeringskosten voor nieuwbouw zo op het oog zullen pakweg rond een miljoen liggen excl. perceel. Als je dat niet achter de hand hebt zul je 10 tot 20% zelf moeten aanleveren en 10% op jaarbasis van je geleende bedrag moeten kunnen terugbetalen. Dus ik betwijfel of je dat red met 200 per paard per maand bruto op 60-80 % cap. in de eerste jaren en 80-95 % cap. in de jaren erna.

Maar hey, succes iig :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:43

250-350 Zeker wel. En prijsverschil ligt dan in locatie. Dus zeg maar meer in de stad, of meer buiten de stad. (Bv. Almere zelf is duurder dan Zeewolde).

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:43

xGwennn_94 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf de persoon ben die dit wil gaan opstarten. Op dit moment heb ik een ruim perceel op het oog, alleen de gemeente heeft nog wat haken en ogen. Mijn prijs indicatie zou 200 euro zijn.

Ik moet wel zeggen dat is erg verbaast ben over de hoge stallings prijzen. je zou bijna zeggen dat paarden houden een hobby is maar gaat meer op een elite sport lijken :$

Waar ga je dit starten? Voor die prijs.. *droomt*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:14

xGwennn_94 schreef:

Succes met je onderneming.
Ik dacht bij het lezen van 400.- ook hetzelfde.. Zou best willen weten of dat echt niet goedkoper kan in sommige regio's. Dat is wel 4800.- per jaar per paard!!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:17

Provincie Groningen: zal zo rond de €250 liggen denk ik.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:27

Regio delft/rotterdam zou je hiervoor 350/400 betalen.

klinkt wel echt als een ideale stalling. Ik heb echt geen idee wat stallingen in zeeland kosten, denk dat je het beste een rondje langs verschilledme stallen kan doen om te kijken wat de prijzen zijn.Maar denk dat 200 euro voor dit niet realistisch is, zelfs niet voor zeeland.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 00:22

Klinkt allemaal heel goed, maar daar ga je geen geld aan verdienen. Sterker nog, dat ga je financieel absoluut niet redden. Zeker niet als je alles nog moet gaan aanleggen.

Als mensen het moeten betalen, vinden ze het al snel veel (logisch, je redeneert vanuit je eigen portemonnee) Als je aan de andere kant van het verhaal zit, hou je er echter doorgaans niet heel veel aan over. En dan heb ik het over al bestaande bouw. Als je alles nog moet gaan bouwen, pffff. Ik zou er persoonlijk niet aan willen beginnen.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:38

Hier in Brabant zoals al eerder vermeld 350 a 400 eurie ...Ik sta zelf op ongeveer zo een stal en betaal zo ie zo 360 eurie pm...Dus als je voor dat geld dat alles kunt aanbieden wat jij gaat doen voor die prijs die jij in je hoofd hebt .Kan ik je garanderen dat als je hier in de regio zou gaan beginnen je binnen de kortste keren bomvol staat .Dus als ze bij jou moeilijk doen kom je lekker deze kant op hihi zou mijn portomonee heel erg blij van worden *\o/* *\%/* +:)+ +:)+ +:)+ hihi

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:58

Tja. als je nieuw gaat bouwen en je wilt met jouw paardenhobby ook die van anderen bekostigen... dan moet je zeker je prijs zo laag houden. Ik zou eerdt eens goed offertes opvragen xodat je een totaal plaatje krijgt van de benodigde investeringen en vervolgens door een accountant/adviesbureau deze kosten door laten rekenen met daarbij nog het plaatje van je andere vaste lasten en de paardgebonden kosten. Ik denk dat je dan op een heel ander bedrag uit komt met je stalkosten. dan heb ik het nog niet over loon/inkomen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:04

Ik zou bijna willen verhuizen. In onze regio zou je daar zeker 350-450 Euro per maand moeten neerleggen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:07

Hier betaal je 260 tot 300 euro voor, ligt er aan, of je je paard buiten laat zetten of zelf wilt doen.
Maar met buiten zetten.

Stal 3 x 3
Zomer 4 uur weidegang. Winter 30 minuten stapmolen.
1 binnenbak 20 x 40.
1 buitenbak 25 x 50
springweide.
Poetsplaats, solarium.
Zadelkast eigen.
Trailerstalling.
Stallen worden gemest.
Paarden worden gevoerd.
Wasplaats binnen met solarium.
Altijd iemand aanwezig.

Super uitrijmogelijkheden.

Ik sta op stal voor 150 euro, letterlijk de helft minder.

Dagelijks 8 tot 12 uur weidegang.
Buitenbak van 20 x 40 gedraind en goed gesleept.
Stallen van 3 x 3. met sociaal contact.
Veel ruimte om te poetsen.
Er wordt om de dag uitgemest, rest van de dagen opgestrooit.
Onbeperkt ruwvoer.
Maximaal 2 kg krachtbrok. Mag ook eigen brok.
Leuke uitrijmogelijkheden.
Met trailer binnen 10 minuten een binnenbak voor 80 euro per jaar.
Altijd toezicht op stal.

Voor wat jij als TS zou bieden?
Zou ik 300 euro neer leggen als ik het had.
Liefste een paddock paradise systeem.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:09

Voor 200 euro ga je daar geld op toe leggen. Een aantal jaar, ik denk ongeveer 8 jaar, geleden hebben wij eens berekend wat een paard per maand kost aan onderhoud en daarin alles meegenomen, ook water en elektriciteit enzo. Maar niet onderhoud van stallen, terrein en weiland. Een paard kostte toen al 100 euro per maand. 200 euro is voor zoveel service echt te weinig.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:10

O, en paardrijden is een elitesport, al jaren ;)

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:19

Vala schreef:

Tenzij je lekker bij de boer staat, dan is het gewoon een hobby. :Y)

Daar kun je prima €300 voor vragen. Wel twijfel ik over paddocks van 15 bij 15. Hoeveel stallen ben je van plan te maken?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:22

Ik betaal voor de zelfde faciliteiten 315.- permaand... Regio den bosch noord brabant

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:30

Vala schreef:
Voor 200 euro ga je daar geld op toe leggen. Een aantal jaar, ik denk ongeveer 8 jaar, geleden hebben wij eens berekend wat een paard per maand kost aan onderhoud en daarin alles meegenomen, ook water en elektriciteit enzo. Maar niet onderhoud van stallen, terrein en weiland. Een paard kostte toen al 100 euro per maand. 200 euro is voor zoveel service echt te weinig.

Heb je ook rekening gehouden met de dik 20% btw?? Want... inderdaad zoals hierboven al word gezegd, dat ga je het niet redden met 200 p.maand!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:53

SFC schreef:
Vala schreef:

Mijn paard staat bij een boer, vol pension, geen binnenbak, geen paddocks, bak is matig, voer is prima/geen krachtvoer, voor bijna 250 Euro (incl BTW).
Het is inderdaad een hobby, maar wel een prijzige. :$

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:03

xGwennn_94 schreef:

Hier kun je echt wel een stuk meer voor vragen hoor :) Ik kom zelf ook uit Zeeland, en aan goede stallen is echt wel gebrek! Stal waar ik wel eens kom heeft dan binnenbakje en buitenbak, paarden krijgen weinig hooi, kleine stallen en extreem weinig buiten. Die stal komt echt stallen te kort om in vraag te voorzien en ik geloof dat die al boven de €200 zitten!

Stal van mijn verzorgpaard (Goes) zit dacht ik op €185 zoiets en dat is dan 20x60 buitenbak met matige/redelijke bodem, veel weide en zomer 24/7, maar halve dagen paddock in de winter.

Ik weet ook en stal in 's-Heer Arendskerke, goede binnen-en buitenbak en zomers halve dagen weide, 's winters 24/7 op stal, warmwater poetsplaats etc. Gloednieuw stallencomplex. Die zitten op zo'n €240

Dus voor een stal zoals jij nu beschrijft kun je een stuk meer vragen, MITS veel buiten komen en een echt goede bodem :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:25

Dan gaan we ervan uit met jouw weidegang aanbod dat je 15 paarden kunt stallen op 5 hectare, want ideaal is voor mij toch 3 paarden per hectare als je gras genoeg wilt hebben. 15x200€ (zonder eigen paarden dan) is 3000€, maar daar kun je nog de elektriciteit, het watervruik, het hooi, onderhoud machines gaan aftrekken. Denk dat je dan eigenlijk zo goed als niets overhoud. Als je bereid bent om alle dagen de stallen uit te mesten en alle onderhoudswerken zelf te doen dan ga je dus voltijds zwaar werken voor een hongerloontje die je overhoudt. Ik zou zeker 50 à 100€ meer vragen naargelang de plaatselijke concurrentie en diens prijzen. Ik heb dan nog helemaal geen huur of afbetangskosten bijgerekend. Laat staan een stalknecht. Vergeet ook niet dat je je mest tegenwoordig amper nog gratis weg krijgt en dat voor bvb 15 paarden je al aan een leuk bedrag kunt zitten voor het te laten ophalen.
Je zult dan of heel wat lessen moeten aanbieden en eventueel paarden kopen/verkopen of andere extra activiteiten vinden om er wat ruimer van te kunnen leven. Vooral goed kijken wat er in de buurt aangeboden wordt. Staan de andere maneges/pensions vol ? Wat zijn de prijzen daar en voor welke installaties ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:30

Ik moet dergelijke topics ook niet openen ;(

Hier ben je dan 400+ kwijt.

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:32

Myca schreef:
SFC schreef:

Mijn paard staat bij een boer, vol pension, geen binnenbak, geen paddocks, bak is matig, voer is prima/geen krachtvoer, voor bijna 250 Euro (incl BTW).
Het is inderdaad een hobby, maar wel een prijzige. :$

_O-

Arme jij. Sta voor €90 per (grote) pony, €100 per paard en volgens mij €60 voor de kleintjes. En als ik geen zin zou hebben kan ik zo een jaar weg blijven, dieren komen niks te kort.

Maar oké, niet zo zeer mijn hobby, meer die van de paarden (24/7 buiten met hooi en inloopstal, geen rijbakken, wel het hele land om op te rijden).

Ik zou inderdaad kijken naar een prijs richting de €300 en zoals gezegd kijken naar de omgeving. 7 dagen in de week uitmesten is best veel (maar door het dagelijks doen wel sneller klaar en minder afval, voordeel dus).