Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
j1988 schreef:Als ik bij maneges kijk dan betaal rond de 20 euro voor een losse les. Dat zou dan 80 euro per maand zijn voor elke week 1 uurtje les. Zelf opzadelen en dat is het dan wel een beetje. dus misschien iets in de trant van 100 euro per maand?
speurneusc schreef:j1988 schreef:Als ik bij maneges kijk dan betaal rond de 20 euro voor een losse les. Dat zou dan 80 euro per maand zijn voor elke week 1 uurtje les. Zelf opzadelen en dat is het dan wel een beetje. dus misschien iets in de trant van 100 euro per maand?
daar koop je als het mee zit 2 a 3 schetten per maand voor
elenaMM77 schreef:wellicht is het een optie, om een iets meer pennygehalte klein ruitertje te 'nemen' als verzorgstertje en dat te begeleiden in het doen en laten met de pony..
dan kan diegene zelfs als het wat te groot wordt verantwoord andere dingen gaan doen, omdat ze dan het 'pennygehalte' door jouw inmenging is kwijtgeraakt en rustig bijvoorbeeld menlesjes kan zoeken of lange lijnen?
als je idd zelf lesgeeft, dan mag je dat best verrekenen als 'leaseprijs' en als het verder als eigen pony beschouwd kan worden.. denk ik dat 50-75 euro reeel is voor een shet.
romyloverrr schreef:Ik vind ook 65 euro echt te veel.
Hier krijg ik veel meer voor helemaal NIETS!
Zelf vind ik 50 euro nog teveel.
Je mag blij zijn dat iemand die shet wilt rijden, ook omdat ze daarnaast ook nog moet poetsen ed.
Maargoed, met een beetje geduld vind je misschien een gek.
Ragdollcat schreef:25 euro per maand is meer dan zat, voor een shetlander.
pimaude schreef:Leuke discussie!![]()
Waarom is een shetje anders dan een grote pony qua kosten? Waarom zou ts geen kosten mogen vragen terwijl je voor een m-paard wel 100/150 kunt vragen.. ? Ben best benieuwd wat het verschil is volgens sommige bokkers.
Dat ze 4x per maand les krijgen is luxe. De manier waarop jij les geeft is ook onwijs fijn en duidelijk, dus geen 'penny-lesje'. Ook de mogelijkheid om op bixie en andere wedstrijdjes te gaan is zeker heel leuk voor de beginnende fanatieke ruiter en ouder.
4x les: €40,- (ik reken 10,- per keer omdat het kindje toch ook jou voordelen brengt en dus een korting het ook voor het kindje aantrekkelijker maakt)
2x vrij rijden: 10,-
Door de grote mogelijkheden en vrijheid + doorgroeimogelijkheden (andere pony etc) zou €50,- per maand niet slecht zijn. Vroeger betaalde ik €36,- pm voor manegeles 1x per week dus met 50,- misschien zelfs €70,- zou hey heel loyaal zijn.
romyloverrr schreef:- van een M of Z paard kun je meer leren als het ''hobbelen'' op een shetlander.
apollootje schreef:Ik heb al wel goed rond gekeken en geinformeerd wat de lestarieven hier in de regio zijn, daardoor heb ik ook mijn tarief bepaald. Wat betreft lease/verzorgpaarden vind ik het belachelijk duur! Maar dan hebben we het ook over paarden of grote pony's.
Dat begint hier zo'n beetje bij €100 per maand, daarvoor mag je dan maar slechts 2 dagen het paard berijden en moet je lessen ed zelf betalen.
Uiteraard is dit geen graadmeter om mijn shet mee te vergelijken.
elenaMM77 schreef:romyloverrr schreef:- van een M of Z paard kun je meer leren als het ''hobbelen'' op een shetlander.
met goede begeleiding (waar je dat bedrag dan ook voor betaald), wordt natuurlijk wel de basis van je paardrijden gelegd. zoals ik begrijp is deze pony ook gewoon netjes beleerd en doorgereden is in de basis. je kunt dus goed leren zitten, je balans houden, je handen leren dragen, met je gewicht leren sturen in plaats van aan de teugels te sleuren, de verzorging van ponies (wordt niet ineens 'anders' met een groot paard), verantwoord leren omgaan met ponies (wordt ook niet ineens anders), hoe wordt je de 'shet de baas' (iets wat je ook voor de rest van je leven een voordeel oplevert, consequent leider zijn).
ik ben het met je eens als het een onbeleerde maar makke hobberakker is waar je gewoon onbegeleid op knolliet.. dan is het niet echt 'waardevol'. Heb je het geluk met een goede eigenaar die het kind echt begeleid. dan zijn die lesjes op die leeftijd misschien nog wel waardevoller dan wanneer je later op een M paard mag stappen (grote kans dat die kans voor zo'n ruitertje dan vanzelf wel komt, omdat ze tegen die tijd al zoveel extra heeft geleerd).
romyloverrr schreef:Een goede zit ed krijgen kun je net zo goed in manegelessen.
De verzorging kunnen ze ook leren tijdens de manegelessen, want het is klusjesvrij zoals TS aangeeft.
Echt de shet de baas zijn kunnen kinderen van die leeftijd gewoon niet. En is ook niet zomaar even aan te leren.
Dat zoveel extra leren valt wel mee vind ik!
Ik ben pas beginnen echt veel te leren (dingen die je niet o pde manege kunt leren)
Toen ik een op écht goede paarden kon gaan rijden.