Oren knippen; Drama!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Oren knippen; Drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:05

Onze wenkbrauwen hebben ook een functie maar toch slaan de meeste dames aan het epileren.
Ook niet meer doen dan?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:12

Oren uitscheren bij paarden is sinds een tijdje officieel verboden !
Lange haren wegknippen mag uiteraard wel, als het maar niet te kort is, om vliegen en vuil weg te houden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:15

Praam erop, oor dubbel, lange haren wegknippen en praam af, minuutje of twee, geen gestress en paard merkt er niks van. Eventueel een tweede persoon die het paard zijn/haar oog afschermt zodat deze niks ziet.

Vindt snoepjes en belonen echt not done :n Je beloont dan juist het slechte gedrag ;)

En vooral niet IN het oor de haren wegknippen, die hebben een functie om stof buiten het oor te laten. Die lange plukken weghalen kan nog vind ik :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:16

Eileen_ schreef:
Wat een gezeur zeg. Als oorhaar knippen al zielig is.. Jeetje :')
Ze hoeft toch niet al het haar wat in t oor zit er uit te knippen, als je gewoon t ergste er uit knipt.. Niks mis mee hoor.

Maar als de vorige eigenaren het ook knipten, is t dus wel mogelijk. Waarom vraag je niet bijbde vorige eigenaren hoe ze dat deden?
En al met hooi geprobeerd? Paardje gewoon hooi laten eten en t ol die manier proberen?

Misschien deden de vorige eigenaren gewoon een praam op. Dat kan natuurlijk altijd nog.
Mijn pony vindt het ook vervelend, maar het gaat beter als er iemand zijn hoofd vasthoudt en het oog afschermt. Ik zet wel door, ook al gaat hij met zijn hoofd schudden, tot ik klaar ben. In de loop der tijd is het wel makkelijker geworden.
Ik knip alleen de uitstekende pluizen en vetklonters uit zijn oren, dus het is altijd zo klaar.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:22

Praam erop en hoppatee, na een aantal keren is alle drama er vanaf want dan weten ze niet meer waarom ze in eerste instantie nou zo hysterisch waren.

Overigens vind ik het helemaal niet zielig om tastharen en oorharen te knippen, het zijn gedomesticeerde paarden en die van mij hoeft snachts niet op pad om voedsel te zoeken.
Geen van mijn getoiletteerde paarden heeft ooit iets opgelopen door het wegscheren van overtollig haar.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 09:25

Tastharen afknippen is echt not done! Het wordt niet voor niks afgeraden.

Oorpluizen zijn schattig! Maar kun je niet gewoon het oor dubbel vouwen en wat er dan uitsteekt afknippen?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:28

Selka schreef:
Maar kun je niet gewoon het oor dubbel vouwen en wat er dan uitsteekt afknippen?
Als dat " gewoon" kon, had dit topic hier niet gestaan ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:27

Mijn oude dame heeft een flinke baard ,harige oren en benen met varkenshaar en in de winter een super grizzly vacht.Lekker laten groeien.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:38

Uit hoofdstuk 5 van de "gids goede praktijken" van de sectorraad paarden, geschreven voor de regering:

8. Het is verboden om tastharen volledig te verwijderen;
9. Het is niet toegestaan om de haren aan de binnenzijde van de oorschelp af te scheren,
omdat deze de uitwendige gehoorgang beschermen. Het is echter geen probleem als
overmatig uitstekende haren worden afgeknipt;

Die tastharen voorkomen dat ie zijn tanden of lippen bezeert bij het grazen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:21

Waarom hebben jullie het steeds over dat ze de oren helemaal kaal wil (waarvoor je moet scheren?)

Ik lees het zo dat ze ze wil trimmen als in uitstekende haren knippen, alles wat uitsteekt als je het oor dubbel 'vouwt'.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:39

Joscaa schreef:
Selka schreef:
Maar kun je niet gewoon het oor dubbel vouwen en wat er dan uitsteekt afknippen?
Als dat " gewoon" kon, had dit topic hier niet gestaan ;)

Er staat anders niet dat ze dit geprobeerd hebt. Met een dubbelgeslagen oor is het geluid ook minder.

Maarja ik zou de pluizen dan ook laten zitten als mijn paard het zo'n drama zou vinden. Het is bepaald niet nodig voor een goede gezondheid..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:22

dat zat ik net ook te denken!
Ik "grijp" haar oor (dus niet te fiemelig/kriebelig bij het oor) en vouw hem dubbel. Ik denk dat ze niet eens hoort dat er knip-geluiden bij haar oor zijn!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 16:23

Oh wat erg.. Geprobeerd hebt. -O-

Gaat zich schamen..