Wat moet ik nou?! Stallingsdilemma....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:26

Ninx schreef:
Ik heb inderdaad de hele zomer droog graszaadhooi gehad, dit werkte als een droom :-)
Maar goed, met de winter in het vooruitzicht heb ik stad en land afgezocht naar verpakt graszaadhooi.
Dit had ik vorig jaar ook van een andere leverancier, en dit was kurkdroog.... na een half jaar nog geen schimmel te bekennen.

hoe kwam je aan deze balen graszaadhooi, misschien kan je er wat extra kopen en alsnog laten inpakken in plastic bij de loonwerker in de buurt.
ben je waarschijnlijk even meer geld kwijt maar weet je wel zeker wat je heb goed is.

BigOne

Re: Wat moet ik nou?! Stallingsdilemma....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:33

Er is ook nog een tussenmaat balen, ong,150 kilo. Als je kuil opentrekt en het ruikt zurig dan is het eigenlijk al niet geschikt voor paarden, vind ik.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:38

kan je geen container plaatsen voor opslag?
of een oude vrachtwagen kopen en op de wei zetten voor opslag?[ weet niet of dit mag]

Anoniem

Re: Wat moet ik nou?! Stallingsdilemma....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:42

Er bestaan hele handige kruiwagens met een soort van terreinbanden en een hulpmotortje. Misschien is dat wat?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:50

wij voerden dan wel gewoon hooi dus misschien werkt dat wel anders, maar wij hadden zo'n 200pak hooi op pallets liggen, met zeilen er goed overheen gespannen rondom. Zat bijna niets tussen wat verpieterd was!
Hier lag er dus nog weinig hooi, jaar erop hadden we er zo'n 200pak liggen
Afbeelding

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:27

Hier in Duitsland verkopen ze van die plastic kassen, die zijn ook niet zo duur. Is dit niet iets voor je? Wel zorgen dat je ze goed vast zet i.v.m. storm ed. Als je googelt op: "Foliengewächshaus Iglu" en je kijkt op afbeeldingen, dan zie je een paar voorbeelden. Ik weet niet hoe ze in het nederlands heten. Als je dan op de grond pallets en plastic plaatst dan moet het toch wel lukken met gewoon hooi lijkt me.

Sterkte met alles.