Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wwijk23 schreef:verkoudheid komt echt niet van wassen... en dan nog al zou die verkouden worden daar is niks mis mee.. zijn ze in de winter vaak sterker. maar geloof me door wassen word je paard niet verkouden. ze staan toch ook in de regen? mijne iig wel 24/7 buiten zonder deken en schuilen onder een boom. enige wanneer hij een nachtje binnen staat is als het weken achter elkaar regent. of het niet geleidelijk aan koud word maar in een keer heel koud met regen... dan krijg hij "droog" dagen. en uit de lucht komt ook geen warm water dus wassen met "een water koker" is zowiso grote onzin en ontzettend veel tijd en werk. het is deze dagen heerlijk weer buiten met voldoende zon. met deze temperaturen droog ik hem niet eens.. laat hem vaak lekker rollen in het zachte bak zand voordat hij de wei in gaat en dan is hij zo droog. dus ik zou het gewoon doen hoor;)
Koper schreef:Wwijk23 schreef:verkoudheid komt echt niet van wassen... en dan nog al zou die verkouden worden daar is niks mis mee.. zijn ze in de winter vaak sterker. maar geloof me door wassen word je paard niet verkouden. ze staan toch ook in de regen? mijne iig wel 24/7 buiten zonder deken en schuilen onder een boom. enige wanneer hij een nachtje binnen staat is als het weken achter elkaar regent. of het niet geleidelijk aan koud word maar in een keer heel koud met regen... dan krijg hij "droog" dagen. en uit de lucht komt ook geen warm water dus wassen met "een water koker" is zowiso grote onzin en ontzettend veel tijd en werk. het is deze dagen heerlijk weer buiten met voldoende zon. met deze temperaturen droog ik hem niet eens.. laat hem vaak lekker rollen in het zachte bak zand voordat hij de wei in gaat en dan is hij zo droog. dus ik zou het gewoon doen hoor;)
Van de regen worden ze niet nat tot op hun huid. Van wassen als het goed is wel.
Wwijk23 schreef:je hoeft het ook niet met me eens te zijn. die "dakpannetjes" zijn vetlaagje in de onder vacht.. is tegen een regen bui. niet tegen 6 uur durende stort regen.. een keer zijn ze echt wel doorweekt hoor