He dat is vet zeg! Wist niet dat je nog zo ver kon draaien e.d.!!! Nu wil ik het helemaal... maar hoe ga ik dat zonder internet doen? nouuuuuuuuuuuuuuuuuu
Ik vind het ideaal. In de huiskamer voor 'beveiliging' (ben de hele dag van huis af en toe kijk ik of de tv er nog staat ) en in de kippenstal om 's avonds te zien of alles wel netjes op stok zit en in orde is.
Waarom niet gewoon een dikke prop watten in de oren? Dat helpt vaak al een heel end.. Licht zijn ze meestal niet zo van onder de indruk, zeker niet als het licht in de stal aan blijft.
En puur uit nieuwsgierigheid, stel je ziet een gestresst paard. Wat ga je dan doen?
De radio kan niet, omdat het geen zin heeft, zie de foto van de stallen. 1 radio red geen 18 stallen, omdat het open is.
En natuurlijk is er iemand op stal, maar nogmaals, zie de stallen, als deze dicht zijn, niemand die kan zien of het daadwerkelijk goed gaat.
Goede tip Jasmijn159!
Als mijn paard gestresst is, lekker met mij over het erf wandelen en rustig worden... Scheelt dat er niet direct naast stal afgestoken word.
Hevonen
Geplaatst: 09-09-14 13:58
Wij hebben onze stal op 3 meter van een woonwijk. Het dak is van golfplaat met 'lichtplaten' en ontluchtingsspleten onder het dak. Uiteraard doen we boven- en onderdeuren dicht. Ze zien en horen dus alles. Er wordt heel veel vuurwerk afgestoken en een deel valt ook op het dak. Op oudejaarsavond laten we uiteraard de lichten aan. Een radio kan er niet echt staan, dan zou die in een box moeten. Maar wij zijn er zelf vrijwel de hele avond. Zo rond 23.00 u gaan we als het rustiger is even naar huis om wat te drinken en om 5 voor 12 zijn we weer in de stal, met mobieltjes (voor de wensen, maar meestal kun je niks meer verstaan door de herrie) en een glaasje drinken. De paarden en geiten krijgen dan wortels en hooi. Wij blijven gewoon bij ze tot het ergste vuurwerk over is. Meestal is dat zo rond half twee - twee uur. De dagen ervoor, erna en op de dag zelf gaan we heel veel kijken.
Een van de pony's is na al die jaren nog steeds erg bang, ze is dan enorm aan de diarree en wil niet eten. Maar als wij erbij zijn en haar geruststellen gaat het wel. Let altijd wel goed op je eigen veiligheid!
Jasmijn159
Geplaatst: 09-09-14 15:33
NikkiTazz schreef:
Als mijn paard gestresst is, lekker met mij over het erf wandelen en rustig worden... Scheelt dat er niet direct naast stal afgestoken word.
Ben je niet bang dat hij op het erf, buiten zijn vertrouwde stal nog veeeel meer lichten en knallen ziet? Bovendien, als hij daar aan de kletter gaat dan heb je een losgeslagen paard tussen t vuurwerk door.. Ik zou hier veel te bang voor zijn