Camera's paardenweide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Camera's paardenweide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 12:34

Waar Patsab? Dat maakt het nog makkelijker.

Ik ben nu ook aan het kijken naar de MiFi van KPN:
http://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/mobi ... l-wifi.htm

Nadeel is dat de batterij het maar 10 uur houdt...

Als je inderdaad 3G hebt dan stuurt de camera de beelden online en kun je deze online (soms met app) live bekijken.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 13:43

Selka, alsje 3G (beveiligings) camera op google tikt kun je er heel veel vinden , in ook heel veel verschillende prijs klassen.

Ben alleen benieuwd hoeveel data zo'n camera gebruikt, dat staat er dan weer niet bij.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 14:28

Jammer genoeg zijn de specs van de 3G camera wel veel slechter dan die van de IP camera's.

KPN heeft nu de dongel in de actie voor € 19,25 p.m. bij een jaarabonnement. Dit is 3GB over 4G. 3GB moet toch genoeg zijn per maand?

Deze lijkt mij wel interessant: http://www.camerashop24.nl/product/ir-1 ... 7f040d1830 110m. nachtzicht.

Vandaag even de weide opmeten. Weet ik meteen hoeveel camera's er nodig zijn.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:13

Een ethernet signaal kun je over je stopcontacten laten lopen. Bij mij heb ik in mijn meterkast waar de internetrouter zit zo een op de stroom. En dan in op de plek waar de camera staat, de andere. Je hebt bij de camera dan twee stopcontacten. Een voor de power, en een voor het signaal. Die dingen zijn nu kapot, en ik ben op vaste kabel over.

Een vaste ethernet kabel is simpeler en robuster, maar ja wegwerken is dan de kunst.

Achteraf gezien, voor mijn huis, een wifi gebaseerde was misschien net zo makkelijk.

Voor op of aan het huis, is dat prima, en dan gebruik je de internet router in het huis. Als de oprit naar de wei via je stal loopt, dan zou dat zeker kunnen.

Bij kpn kun je een "altijd wifi" abonnement nemen, maar ik weet niet precies hoe dat werkt.

Een mobiele wifi router moet ook werken als de camera wifi heeft. 150 meter is fors. Dat krijg je niet overgebrugged zonder aparte routers. Het mobiele wifi router zou dan in de wei moeten, maar dat ding kan vast niet tegen vocht.

Een usb dongle op die camera, dat durf ik niet te zeggen, hij heeft vast geen usb poort, en als wel, of dat dan werkt?

Als ik jou was zou ik een winkel voor jagers bellen voor een wildcamera met 3g o.i.d. Dat is er voor gemaakt, en krijgt de job done.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 21:50

Ethernet is tot ongeveer 100 meter, daarboven kan het met een goede kabel misschien nog wel werken maar je kan data verlies krijgen of een instabiele verbinding.

Wifi op 150 meter is niet haalbaar, tenminste niet voor een beetje ethernet video verbinding.
Mogelijk met wifi richtantennes aan beide kanten , vrij zicht en geen storingsbronnen dat je nog wel gaat halen maar of het goed werkbaar is geen idee.

een optie zou kunnen zijn om een gewone (pal) camera te kopen in combinatie met bijvoorbeeld een video zender die in de modelbouw wordt gebruikt.
Afbeelding

Deze zender werkt op 6 tot 25V

Ik heb het bovenstaande model onder een drone hangen en haal met gemak de 150 meter.( men geeft ontvangst tot een KM op)
Met richtantennes kom je was nog veel verder.

Is alleen geen gesloten (prive) systeem, iedereen kan het met de juiste ontvanger zien.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 10:22

Horsa, wat een slimme opmerking! Ik ben heel druk bezig met een IP66 camera te zoeken, maar vergeet even dat mijn "internet systeem" ook niet tegen vocht kan. -O- Dan zou ik kasten moeten plaatsen in de wei en dat gaat niet werken met de slopers die er tussen lopen. Ik zal eens op zoek gaan naar een 3G wildcamera. Helaas heb ik tot nu toe alleen wildcamera's gezien die tot max. 20 meter gaan.

De wei waar mijn paard staat is 20 bij 220m. Dat zijn dan een hele hoop camera's :(

PascalB, bedankt voor je post! Ik snap het alleen niet helemaal. Hoe kan ik dan het videosignaal op de computer ontvangen? Of wordt dit dan intern opgeslagen op de camera?

rfdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 10:30

Erg vervelend dat dit nodig is!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:04

@selka.
Je zou de ontvanger kunnen aansluiten op een computer met een video in mogelijkheid.
Je gebruikt dan de computer als een grote videorecorder :P
Het is niet het meest mooie systeem maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn.
De hobby zenders hebben vaak een lage spanning nodig om te kunnen werken, dit zou een oplossing kunnen zijn op locaties waar geen stroomvoorziening is. de meeste camera's werken ook met een lage spanning.

bijvoorbeeld:
http://www.dx.com/p/12-ir-night-vision- ... -pal-17787

Deze werkt op 12V en kan aan de video zender worden aangesloten.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:36

Selka schreef:
Jammer genoeg zijn de specs van de 3G camera wel veel slechter dan die van de IP camera's.

KPN heeft nu de dongel in de actie voor € 19,25 p.m. bij een jaarabonnement. Dit is 3GB over 4G. 3GB moet toch genoeg zijn per maand?

Deze lijkt mij wel interessant: http://www.camerashop24.nl/product/ir-1 ... 7f040d1830 110m. nachtzicht.

Vandaag even de weide opmeten. Weet ik meteen hoeveel camera's er nodig zijn.

Ik kan je nu al vertellen dat 110 meter nachtzicht met infraroodstralers niet werkt met dergelijke constructies.
Bij dat soort afstanden moet je echt een losse IR straler hebben.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 14:10

PascalB, aha! Er gaat een lampje branden. Nu nog eens op mijn gemakje gaan uitzoeken wat dit in de praktijk voor mij inhoud. Ik kan mij zo voorstellen dat de transceiver en receiver enigzins bij elkaar in de buurt moeten staan. Dat zou dit systeem voor mij onaantrekkelijk maken omdat ik 25km. van stal woon.
Misschien zeg ik nu iets heel doms :=

Alexonline, wat zou jij doen dan? Meer camera's plaatsen of een IR straler kopen. Kan zo'n IR versterker met alle camera's communiceren?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:31

25Km ga je niet redden :)
Tot ~ een Km kom je nog wel mee weg alleen moet je ook niet teveel van dit soort zenders in de buurt hebben (beperkt aantal kanalen beschikbaar op een zender)