Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brainless schreef:Nens77 schreef:Mijn Haf wordt dan baggervet, net als dat hij dat werd van 24/7 weidegang in de zomer.....
Paarden die snel hoefbevangen worden of te vet zijn worden niet voor niets op (arm) hooi gezet denk ik zo
Klopt, maar arm hooi is nog beter (armer) voordroog.
Mijn Fjord is HB gevoelig en doet het prima op voordroog.
En dat terwijl ze al dik wordt als ze naar het gras in de wei kijkt
RianneH schreef:Tja, het hangt vooral af van de kwaliteit en de snede van het gras. Heb op stallen gestaan waar het bijna koeienkuil was, en heb zelf balen gehad die bijna hooi waren. Je kan dus niet zeggen dat het altijd wel goed is, of nooit goed. Lastige van het houden van paarden en wisselen van stal.
Jessix schreef:Ik heb mijn paarden altijd in de paddock met onbeperkt hooi. Mijn paddock is wel heel groot trouwens, minimaal 2x een Z-dressuur bak, dus veel ruimte om met elkaar te rennen en te spelen. In de paddock heb ik ook mijn stallen, deze zijn gevuld met een dagelijkse verse laag stro. In de zomer zet ik ze dagelijks ongeveer 4 uur per dag op het weiland zodat ze kunnen grazen. Elke avond gaat elk paard in zijn eigen stal met zijn eigen voer tot de volgende ochtend. Ik heb ze thuis staan, dus dit is geheel naar mijn eigen zin.
Terugkomend op jou vraag.Hoe groot is die bak? Is er voldoende ruimte voor 8 paarden? Hoe is de bodem? Ook goed na veel regen? Zijn er meerdere voerplekken waar het voer wordt aangeboden of moeten alle paarden om dezelfde baal kuilgras heen staan? Dat kan nog wel eens niet zo handig zijn voor laag in rang staande paarden en je loopt het gevaar dat er wel eens raken klappen vallen als ze staan te dringen om het kuilgras/hooi.
Mijn voorkeur voor stro op stal is wel groot. Ik zou in elk geval een plak of twee per dag in de stal willen hebben, ook al staan je paarden dan op zaagsel. Het is wel fijn als ze wat te friemelen hebben 's nachts en er nog wat van kunnen eten, naast het hooi.
anneliesdj schreef:Begrijp ik nu goed dat je twijfelt omdat je vind dat ze teveel buiten komen?
Urion schreef:anneliesdj schreef:Begrijp ik nu goed dat je twijfelt omdat je vind dat ze teveel buiten komen?
Nee natuurlijk niet haha. Ik wil ze juist zoveel mogelijk buiten hebben maar ik twijfel of ze het naar hun zin krijgen als ze buiten staan in een beperkte omgeving. Ze zien heel de dag hetzelfde stukje. Inmiddels ben ik gaan kijken en ben ik er meer positief in gaan staan dan toen ik dit topic begon.