Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Inoterry schreef:Ik heb ook een tijdje gebruik mogen maken van een stalen kast. Bleek dat er om de hoek bij de deur 2 piepkleine gaatjes zaten. Goed dichtgestopt en geen last meer van muizen in mijn kast. Ik snap ook echt niet wat ze daar moesten, in mijn kast lag niks te vreten en buiten de kast maar zat.
ingvdh schreef:wat ook helpt is zo'n electrosonisch apparaat, die maken een bepaald geluid waardoor muizen wegblijven.
ik had muizen in huis en sinds dat ding er staat blijven ze weg.
je hebt ze ook op batterijen als je geen stroomvoorziening in de kast hebt.
BabiiVeeraa schreef:ingvdh schreef:wat ook helpt is zo'n electrosonisch apparaat, die maken een bepaald geluid waardoor muizen wegblijven.
ik had muizen in huis en sinds dat ding er staat blijven ze weg.
je hebt ze ook op batterijen als je geen stroomvoorziening in de kast hebt.
Hier heb ik zelf aan zitten denken voor op stal, maar ik vraag me af of de paarden geen last hebben van die piep? De frequentie is te hoog voor mensenoren, maar paarden vangen veel meer tonen op, als de muizen er niet tegen kunnen, kunnen de paarden dat dan wel?
ynskek schreef:af en toe een uurtje aanzetten schijnt met deze dingen genoeg te zijn... als je je paard niet in de buurt van je kast hebt voor een uurtje moet het kunnen als ik het goed begrepen heb
BabiiVeeraa schreef:ynskek schreef:af en toe een uurtje aanzetten schijnt met deze dingen genoeg te zijn... als je je paard niet in de buurt van je kast hebt voor een uurtje moet het kunnen als ik het goed begrepen heb
Hmm, dus overdag als de paarden in de wei staan dat apparaat volop laten piepen en 's avonds weer weghalen zou in principe goed moeten werken?
Het is bij mij trouwens niet voor in de kast, maar een muizenplaag in heel de stal, sinds onze stalkat is overleden en iemand de bak met fokkerij-mineralen niet goed had afgesloten is het feest op stal
vuurneon schreef:Wij hebben altijd gif staan, krengen weigerden te trappen in een muisvriendelijke val en een muisonvriendelijke val en toen ze probeerden uit mijn zadel de wol voor hun nestje te halen was de maat vol. Gif dus. Werkte als een trein, ja wel sneu uiteraard maar wij waren er zo klaar mee.
Merlijn schreef:Heb ik ook gehad. Mijn kast is een oude legerkledingkast.
Daarin is de deur opgehangen in een sponning die hol is. Aan de ene kant zitten de scharnieren, aan de andere kant het slot.
Als je met je vingers "om de hoek" van die sponning voelt, merk je dat het hol is. Als je dan met je vingers helemaal naar beneden gaat kun je voelen dat op de hoogte van de bodem van de kast, die opening in de sponning doorloopt naar buiten, onder de kast.
Ik heb in die openingen, links en rechts een passende houten wig geslagen en nooit meer last van muizen gehad.
Hoop dat je hier iets aan hebt.