Muizen in mijn zadelkast.. What to do?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Re: Muizen in mijn zadelkast.. What to do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 13:58

Wat een handige tips allemaal, super! Er moet er wel een tussen zitten die werkt!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:52

Inoterry schreef:
Ik heb ook een tijdje gebruik mogen maken van een stalen kast. Bleek dat er om de hoek bij de deur 2 piepkleine gaatjes zaten. Goed dichtgestopt en geen last meer van muizen in mijn kast. Ik snap ook echt niet wat ze daar moesten, in mijn kast lag niks te vreten en buiten de kast maar zat.

Jep, dat had ik dus ook. Zelfde soort kast.
TS, als je de deuren open zet zie je die gaten niet, je moet echt met je hoofd in de kast en dan om het hoekje kijken ;-)
Daar zitten ruimtes waar een hele muizenfamilie doorheen kan! Ik had ze ook, de gaten nu dicht gestopt met purschuim, en geen muizen meer in mn kast :-)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:58

Nou... Mijn huismuis is gevangen...
wel met zo'n nekbreek val...

Vriend van mij werkt nu in een dierenzaak maar heeft een Dierverzorgende opleiding gedaan... die raadde aan om zo'n val te doen omdat je ze met een diervriendelijke val heel snel weer terug in je huis hebt...

De muis kan met val en al afgevoerd worden... tweemaal gebruik maken van zo'n val kan namelijk wel maar wordt niet aangeraden...

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:00

Ik had standaard en muizenklem (krijgt nu vast veel commentaar) onder in mijn kast staan. Werkte perfect, ik had iedere dag beet

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:04

wat ook helpt is zo'n electrosonisch apparaat, die maken een bepaald geluid waardoor muizen wegblijven.
ik had muizen in huis en sinds dat ding er staat blijven ze weg.

je hebt ze ook op batterijen als je geen stroomvoorziening in de kast hebt.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 16:30

Oh dat is ook goeie Innotery en Dabo, ik ga morgen meteen kijken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:33

Wij hebben altijd gif staan, krengen weigerden te trappen in een muisvriendelijke val en een muisonvriendelijke val en toen ze probeerden uit mijn zadel de wol voor hun nestje te halen was de maat vol. Gif dus. Werkte als een trein, ja wel sneu uiteraard maar wij waren er zo klaar mee.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:42

ingvdh schreef:
wat ook helpt is zo'n electrosonisch apparaat, die maken een bepaald geluid waardoor muizen wegblijven.

Hier heb ik zelf aan zitten denken voor op stal, maar ik vraag me af of de paarden geen last hebben van die piep? De frequentie is te hoog voor mensenoren, maar paarden vangen veel meer tonen op, als de muizen er niet tegen kunnen, kunnen de paarden dat dan wel?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:45

BabiiVeeraa schreef:
ingvdh schreef:

Hier heb ik zelf aan zitten denken voor op stal, maar ik vraag me af of de paarden geen last hebben van die piep? De frequentie is te hoog voor mensenoren, maar paarden vangen veel meer tonen op, als de muizen er niet tegen kunnen, kunnen de paarden dat dan wel?

af en toe een uurtje aanzetten schijnt met deze dingen genoeg te zijn... als je je paard niet in de buurt van je kast hebt voor een uurtje moet het kunnen als ik het goed begrepen heb ;)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:53

ynskek schreef:
af en toe een uurtje aanzetten schijnt met deze dingen genoeg te zijn... als je je paard niet in de buurt van je kast hebt voor een uurtje moet het kunnen als ik het goed begrepen heb ;)

Hmm, dus overdag als de paarden in de wei staan dat apparaat volop laten piepen en 's avonds weer weghalen zou in principe goed moeten werken?
Het is bij mij trouwens niet voor in de kast, maar een muizenplaag in heel de stal, sinds onze stalkat is overleden en iemand de bak met fokkerij-mineralen niet goed had afgesloten is het feest op stal |(

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:55

BabiiVeeraa schreef:
ynskek schreef:

Hmm, dus overdag als de paarden in de wei staan dat apparaat volop laten piepen en 's avonds weer weghalen zou in principe goed moeten werken?
Het is bij mij trouwens niet voor in de kast, maar een muizenplaag in heel de stal, sinds onze stalkat is overleden en iemand de bak met fokkerij-mineralen niet goed had afgesloten is het feest op stal |(

Dt was wat een kennis van mij zei... Hij zit in de dierverzorging ( en dierenwinkel)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 18:47

De zadelkasten staan niet in de buurt van de paarden gelukkig. Ik ga eerst de tip van de deur eens proberen en dan maar een val of gif zetten :( zit er niet op te wachten, buiten dat het heel onhygiënisch is wil ik graag m'n spullen heel houden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:59

Bedenk je met gif wel dat muizen die er van eten niet meteen dood gaan en dat half-dronken muizen een makkelijke prooi zijn voor een kat. Dat deze kat een baasje heeft die vast erg gek op het dier is en niet zo blij wordt als poes in kwestie doodziek thuiskomt omdat het gif van de muizen ook niet zo best voor hem/haar is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:20

Het beste is denk ik toch 2 stalkatten nemen.Bij de zwerfkattenopvang zijn genoeg katten die een huisje zoeken.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 19:51

Ja zou ik graag willen maar hebben en hond op stal. Ik probeer eerst de tip van de deur, dan de (levende) vallen, t lavendel schoonmaak middel (ruikt de kast ook weer lekker ;-) ) en als aller aller laatste optie is het gif (vind ik zo en zo zielig, ben niet zo een held met dieren pijn doen, zelfs muizen. Als het moet dan maar 1x snel )

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:57

vuurneon schreef:
Wij hebben altijd gif staan, krengen weigerden te trappen in een muisvriendelijke val en een muisonvriendelijke val en toen ze probeerden uit mijn zadel de wol voor hun nestje te halen was de maat vol. Gif dus. Werkte als een trein, ja wel sneu uiteraard maar wij waren er zo klaar mee.

:j Hebben wij ook gedaan. We hadden één muis in huis en werkelijk alles geprobeerd. Verschillende muisvriendelijke vallen, zodat we hem zouden kunnen vangen en vrijlaten, later nog een klassieke muizenval maar ook daar ging meneer niet in. Toen hij echt ons hele huis incl. banken en kabels ging slopen hebben we toch maar gif gestrooid en toen lag hij na 1 nacht dood in de kamer. Was wel heel sneu, maar alle andere manieren lukten gewoonweg niet.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:02

Zoek even goed naar een gat in je kast, bij mij zaten ze in de hoeken. Daar even wat pur in spuiten en je bent er vanaf!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:08

Pur vreet een muis echt wel doorheen hoor :). Alleen metaal komt ie niet door.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:17

schoonmaaksponsje stuk knippen en die in de gaatjes om de hoek van je deur.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:21

Caira schreef:
schoonmaaksponsje stuk knippen en die in de gaatjes om de hoek van je deur.

Daar vreten ze zo doorheen joh. Die 'van ons' had de hele bank inclusief binnenvoering naar z'n grootje geknaagd, die konden we daarna weggooien.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:28

nee hoor, daar krijgen ze buikpijn van. Hier werkte het super

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:34

Ik heb er ook nooit last van gehad dat ze er doorheen kwamen..

Dan toch alles dicht maken met gaas etc!

Whisper5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:39

Heb er ook een tijdje last van gehad in onze keet waar alle spullen liggen. Ik zou al het eten wat je in je kast hebt er even tijdelijk uithalen en dan nog eens grondig schoonmaken dat er ook geen geur of restjes/kruimels van voer meer liggen. Misschien hebben ze daar ooit eten gehaald en denken ze nu elke keer dat ze daar weer kunnen eten. Als ze er op een gegeven moment achter komen dat er echt niks meer te halen valt gaan ze denk vanzelf wel weg, opzoek naar een andere kast met lekker eten. En als ze echt weg zijn je voer pas weer terug doen in je kast.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 22:45

Hardnekkige beestjes hoor ik al... :(

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:50

Merlijn schreef:
Heb ik ook gehad. Mijn kast is een oude legerkledingkast.
Daarin is de deur opgehangen in een sponning die hol is. Aan de ene kant zitten de scharnieren, aan de andere kant het slot.
Als je met je vingers "om de hoek" van die sponning voelt, merk je dat het hol is. Als je dan met je vingers helemaal naar beneden gaat kun je voelen dat op de hoogte van de bodem van de kast, die opening in de sponning doorloopt naar buiten, onder de kast.
Ik heb in die openingen, links en rechts een passende houten wig geslagen en nooit meer last van muizen gehad.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Yep! had ik ook, nu klosje hout in de hoeken en geen muis meer te zien!
Ze liepen eerder via mn longeerzweep die in het hoekje stond zo naar boven mn kast in. Heb me wezenloos gezocht naar een gaatje en uiteindelijk gevonden! Je moet echt wel helemaal de hoek in beneden om m te vinden.