Is dit duur?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Re: Is dit duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:21

Hier sta ik voor dezelfde prijs op een weide, incl hooi en drie schuilstallen. Heb ook niks faciliteiten, mest zelf uit, geen stromend water of elektriciteit. Persoonlijk zou ik dus wel het gebruik van een schuilstal missen!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 16:24

tamary schreef:
Avalon87 schreef:
Ik ben opzoek naar een weide voor mijn 3 pony's ( a pony, c pony en jaarling)
Een boer uit het dorp heeft weidegang aangeboden voor €60 per pony. Komt dus neer op €180 per maand voor 3 pony's. Hierbij zit inbegrepen: weidegang, afrastering en water. Er zijn verder geen faciliteiten zoals rijbak ed en er is ook geen schuilstalling aanwezig. Ze kunnen met heel slecht weer wel op stal tegen meerprijs.

Is dit een gangbare prijs in Noord Brabant?

Voor een stallingsplek, want dat zegt de advertentie is dit normaal (ook hier). Overleg of je ipv stallingsplek stuk weide kan huren met een max. aantal dieren voor een vast prijs per maand of jaar.

ja dat klopt. Er wordt pensionstalling aangeboden maar er is momenteel weinig animo hier in de buurt. Ik heb aangegeven dat ik een stuk wei wil huren, en dat kon voor 60euro per paardje. Ik begrijp dat hij er iets meer voor wil dan iemand die enkel de wei verhuurd. Ik ga er nog eens goed over nadenken!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:36

Persoonlijk vind ik het vrij prijzig gezien het feit dat er geen faciliteiten zijn, geen voer is inbegrepen en je nog steeds zelf alles uitmest ed

Hier pacht je zulk stuk voor 750- per jaar en kun je ermee doen wat je wil. is de wei dan alleen voor jou of komen er ook andere paarden op te staan?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:24

indien de boer het weiland geheel verzorgt en alles doet zoals het hoort dan is het gevraagde bedrag erg weinig..... € 120,- - € 150,- is realistischer.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 17:30

Lynn_Nikita schreef:
Persoonlijk vind ik het vrij prijzig gezien het feit dat er geen faciliteiten zijn, geen voer is inbegrepen en je nog steeds zelf alles uitmest ed

Hier pacht je zulk stuk voor 750- per jaar en kun je ermee doen wat je wil. is de wei dan alleen voor jou of komen er ook andere paarden op te staan?

Dat is me dus nog niet helemaal duidelijk. Nu staan er nog geen andere paarden. Wellicht als iemand dezelfde constructie wenst dan komen er misschien paarden bij te staan.

cadansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:35

Ik vind het ook vrij prijzig zoals iedereen hier al zegt,
Ik zou er ook even op letten of het weiland niet heel drassig word als het regent anders heb je in de winter ook een probleem als ze 24/7 op dat weiland staan.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 17:38

Het drassig worden valt daar wel mee, dat is voornamelijk het grootste probleem waar ik op mijn huidige weitje tegenaan loop. Daarom zoek ik wat in de buurt voor erbij. Maar geen schuilstal vind ik ook wel een vervelend idee..

cadansje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:41

Avalon87 schreef:
Het drassig worden valt daar wel mee, dat is voornamelijk het grootste probleem waar ik op mijn huidige weitje tegenaan loop. Daarom zoek ik wat in de buurt voor erbij. Maar geen schuilstal vind ik ook wel een vervelend idee..

Ja snap ik. staan ze een beetje beschut bij bomen ofzo, of echt helemaal op de open vlakte?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 17:50

Er is wel wat beschutting aan de zijkanten van bomen, maar niet echt een plek waar ze volledig wind en regenvrij kunnen staan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:42

ik vind het een nette prijs in deze omgeving weet ik een adres waar 200,00 euro gerekend wordt voor weidegang (wel een rijbak op de locatie aanwezig)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 12:20

friesiszwart schreef:
ik vind het een nette prijs in deze omgeving weet ik een adres waar 200,00 euro gerekend wordt voor weidegang (wel een rijbak op de locatie aanwezig)

ook zonder voer en verzorging?

TS let op dat als er andere paarden bijkomen, hoe je dat dan gaat doen met uitmesten en voeren anders ben je straks ook nog aan het mesten voor anderen, of wordt jouw voer opgegeten

hier in de buurt was een weiland vrij, 50 euro per pony. Was maar klein stukje, 40 are ongeveer klonk ideaal voor de kleinste pony aangezien die dan nog dichter bij zou komen te staan en ik mijn stal voor een ander paard kon verhuren. Bleek dat meneer de verhuurder er zeker 6 andere bij wilde hebben.Hij meende dat dat wel los zou lopen met bijvoeren. Toen ik zei dat er bij te wienig gras echt wel ruwvoer gevoerd moest worden, had wel 1 afdakje, waar ik mijn hooi onder kon leggen, maar de pony`s zouden allemaal samen op 1 weiland lopen. Dan voer ik meteen voor 5 andere mee op mijn kosten en dat lijkt me ook niet de bedoeling
heb dit daardoor natuurlijk ook niet gedaan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:02

Avalon87 schreef:
Sky_As schreef:
Ik zou tussen de 100 en 120 euro redelijker vinden. Je hebt geen schuilstal?
Om hoeveel HA gaat het? Want voor 3 pony's heb je toch wel minimaal 1 á 2 ha nodig wil je ze het hele jaar door er fatsoenlijk op kunnen houden zonder je een ongeluk te voeren aan hooi en brok.

Hij heeft meer dan voldoende weide en het zijn sobere pony's ( Koniks) dus ik denk dat het bijvoeren mee zal vallen. Daarnaast heb ik nu nog een wei van 1 ha en die is inmiddels echt kaalgevreten.. daarom wil ik ze er voorlopig af hebben.

Dat er geen schuilstal is vind ik ook niet echt een fijn idee. Mocht er nu toch een hele strenge winter aankomen dan kunnen ze daar wel op stal, maar mijn Konikjes voelen zich nu eenmaal buiten gelukkiger dan binnen.

Bij een strenge winter zou ik ze juist lekker buiten laten, kunnen paarden prima tegen. Regen daarentegen :n

Is er iets van beschutting, bomen ofzo? Of een gebouw, schuur oid in de buurt waar ze in de luwte kunnen staan?

Prijs vind ik op zich niet verkeerd, om wat voor oppervlakte gaat 't? En wat voor grond? Mag je een stuk bestraten of zand storten oid als het een modderbende wordt?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:14

Een wei betaald je meestal voor het stuk en hoeveel je er dan opzet maakt niet uit zolang het er maar niet teveel worden.

Ik betaal net 100,- per maand en is 5000 m2. Ik eb deze in 4 stukken verdeeld.
stuk 1: stuk dat ze kapot mogen lopen in de winter
stuk 2: bak (mogen ze erbij hebben als ik de bak niet gebruik)
stuk 3 en 4: Wei voor mooi weer dat ze toch gras hebben.

We moeten wel overal zelf voor zorgen dus schuilstal, voer, water ect. De wei was al mooi afgezet maar niet hoog genoeg voor mijn paard 8)7

130,- per maand is dus best veel. Ik zou met de boer een vaste prijs afspreken en hoeveel je er dan opzet maakt niet uit als ze maar meer als zat ruimte hebben.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:16

Ik betaal op mijn wei anders ook per paard. En op de vorige wei ook.