Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Avalon87 schreef:Ik ben opzoek naar een weide voor mijn 3 pony's ( a pony, c pony en jaarling)
Een boer uit het dorp heeft weidegang aangeboden voor €60 per pony. Komt dus neer op €180 per maand voor 3 pony's. Hierbij zit inbegrepen: weidegang, afrastering en water. Er zijn verder geen faciliteiten zoals rijbak ed en er is ook geen schuilstalling aanwezig. Ze kunnen met heel slecht weer wel op stal tegen meerprijs.
Is dit een gangbare prijs in Noord Brabant?
Voor een stallingsplek, want dat zegt de advertentie is dit normaal (ook hier). Overleg of je ipv stallingsplek stuk weide kan huren met een max. aantal dieren voor een vast prijs per maand of jaar.
Lynn_Nikita schreef:Persoonlijk vind ik het vrij prijzig gezien het feit dat er geen faciliteiten zijn, geen voer is inbegrepen en je nog steeds zelf alles uitmest ed
Hier pacht je zulk stuk voor 750- per jaar en kun je ermee doen wat je wil. is de wei dan alleen voor jou of komen er ook andere paarden op te staan?
Avalon87 schreef:Het drassig worden valt daar wel mee, dat is voornamelijk het grootste probleem waar ik op mijn huidige weitje tegenaan loop. Daarom zoek ik wat in de buurt voor erbij. Maar geen schuilstal vind ik ook wel een vervelend idee..
friesiszwart schreef:ik vind het een nette prijs in deze omgeving weet ik een adres waar 200,00 euro gerekend wordt voor weidegang (wel een rijbak op de locatie aanwezig)
Avalon87 schreef:Sky_As schreef:Ik zou tussen de 100 en 120 euro redelijker vinden. Je hebt geen schuilstal?
Om hoeveel HA gaat het? Want voor 3 pony's heb je toch wel minimaal 1 á 2 ha nodig wil je ze het hele jaar door er fatsoenlijk op kunnen houden zonder je een ongeluk te voeren aan hooi en brok.
Hij heeft meer dan voldoende weide en het zijn sobere pony's ( Koniks) dus ik denk dat het bijvoeren mee zal vallen. Daarnaast heb ik nu nog een wei van 1 ha en die is inmiddels echt kaalgevreten.. daarom wil ik ze er voorlopig af hebben.
Dat er geen schuilstal is vind ik ook niet echt een fijn idee. Mocht er nu toch een hele strenge winter aankomen dan kunnen ze daar wel op stal, maar mijn Konikjes voelen zich nu eenmaal buiten gelukkiger dan binnen.