Wat vinden jullie fijn aan een pensionstalling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:32

smurffie schreef:
Ik kom uit de door jou genoemde regio. Is er een rijvereniging in de buurt vanuit de stalling?

Hoe vaak en hoeveel moet er gevoerd worden? (hooi/voordroog/ onbeperkt/porties)

Onbeperkt vreet onze merrie zich onbeperkt rond ;-0. 3 á 4x per dag hooi/voordroog

Hoe zou je het krachtvoer graag zien? 2x per dag keuze uit muesli, low sugar of sportbrok.

hoe zou je het buitenlopen graag zien? (hoeveel uur, alles bij elkaar of kleinere groepjes?)
Kleine groepjes, afhankelijk van weersomstandigheden 3 uur winter, zomer overdag buiten 's nachts op stal. Ook keuze in zomer geen of weinig weinig weidegang of schraal land ivm gezondheid sommige paarden.

Zou de bodembedekking je uitmaken? (vlas stro iets anders?)
Stro of keuze vlas

Tot slot een voor vele waarschijnlijk lastigere vraag: aan welke prijs zou je denken. We zitten in de randstad vlak tegen leiden aan. Ook goed bereikbaar uit Leiderdorp en Zoetermeer.
Vol pension is pre, geen echte uitrijmogelijkheden bos/park nadeel. Als er een rijvereniging in de buurt met overdekte rijbak en lessen/wedstrijden zou zijn, is dat weer een voordeel. Rond 325,- afhankelijk kwaliteit rijbak en voorzieningen als afspuitplaatsen, toilet en dergelijke.

Wat zijn dingen die jullie graag zien op een pensionstal? En wat mag ik absoluut niet vergeten?
Ik hoop dat jullie mij op extra ideeën kunnen brengen!

Goede poets/afspuitplekken, ruimte voldoende spullen en dekens op te bergen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:37

Bedenk even hoe je de mest wil afvoeren. Vlas is vaak makkelijker afvoeren als stro. Vlas is ook makkelijker weg pakken en minder troep als stro.
Laat klanten hun eigen krachtvoer meebrengen. In een afgesloten ton en dan kun jij voeren wat iedere wil. De ene zweert bij sportbrok, de ander bij een muesli.
Hooi/voor droog/kuil 3 of 4x per dag.
Als je het kan redden qua ruimte maak kleine groepjes. Is ook makkelijker met binnen/buiten zetten. Als ze naar stal moeten en ze staan met 4,5,6 paarden voor het hek te drammen is dat niet handig.
Als je een goede bodem hebt in de bak is longeren geen probleem. En je kan best rijden als r 1 persoon even staat te longeren. Doen wij hier ook regelmatig. Maak goede afspraken over mest uit de bak halen, aanvegen, troep opruimen.
Qua prijs denk ik rond de 200-225.

DatBenIkNou

Re: Wat vinden jullie fijn aan een pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:44

Misty12. Voor die prijs staan ze rijen dik straks voor de deur in rijen van vier!!! Dat is in deze regio echt niet haalbaar en zal je hier dan ook niet kunnen vinden. Vanaf 300 euro, en dat is zelfs nog aan lage kant. Ik betaal nu hier (Zoetermeer) 325,- zelf uitmesten en buiten/binnenzetten, wel binnenrijbak en uitrijmogelijkheden, goede voorzieningen..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 08:57

Om even op weg te helpen wat standaard vragen:
ik zou 4x per dag voeren maar voor de zekerheid een gevuld hooinet neer hangen.
Hoe zou je het krachtvoer graag zien?
2 keer per dag (goede basisbrok met een muesli en evt een sportbroek als optie)
hoe zou je het buitenlopen graag zien? (hoeveel uur, alles bij elkaar of kleinere groepjes?)
kijken wat werkt, werkt het als kudde niet splits je het op.
stro of vlas het maakt mij niet uit
Tot slot een voor vele waarschijnlijk lastigere vraag: aan welke prijs zou je denken. We zitten in de randstad vlak tegen leiden aan. Ook goed bereikbaar uit Leiderdorp en Zoetermeer.
hier in de omgeving zou je voor zoiets tussen de 175 en 210 betalen. Dat zou daar hoger liggen denk ik.
Wat zijn dingen die jullie graag zien op een pensionstal? En wat mag ik absoluut niet vergeten?
grote zadelkasten, mini kantine waar je wat kan drinken en eten, misschien kan je kijken of er mogelijkheid is tot het creëren van een uitloop.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:05

DatBenIkNou schreef:
Misty12. Voor die prijs staan ze rijen dik straks voor de deur in rijen van vier!!! Dat is in deze regio echt niet haalbaar en zal je hier dan ook niet kunnen vinden. Vanaf 300 euro, en dat is zelfs nog aan lage kant. Ik betaal nu hier (Zoetermeer) 325,- zelf uitmesten en buiten/binnenzetten, wel binnenrijbak en uitrijmogelijkheden, goede voorzieningen..

Voor een binnenbak betaal je nou eenmaal meer. Ik vind >275 voor een stal met buitenbak echt abnormaal, hoe meer mensen dit normaal gaan vinden, hoe hoger de prijs!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:05

Ik kom zelf ook uit die omgeving en sta op een stal met 20 x 60 binnen en buitenbak (eb en vloed) voor 260 euro per maand. Denk dus niet dat iemand ruim 300 gaat betalen voor wat de ts kan bieden... Prijs rond de 200 euro is volgens mij wel haalbaar.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:13

Wat leuk dat jullie een stal gaan beginnen. Ik zal maar even mijn antwoorden geven

Om even op weg te helpen wat standaard vragen:
Voordroog, liefst onbeperkt (dit ivm een pony met stofallergie, bij een ander paard zou ik hooi prima vinden)
Het liefst zet ik dit zelf elke dag klaar (2x voeren), zodat ik alles zelf kan inkopen
Zo lang mogelijk (tenzij echt slecht weer) in een vaste groep, 6 paarden kan prima samen.
Vlas, ivm stofallergie paard. Misschien keuze tussen vlas en stro mogelijk maken?

ong €225 incl bodembedekking, krachtvoer en service

- Duidelijke regels, die voor iedereen hetzelfde zijn.
- Binnen en buiten zetten door staleigenaar
- Goede bak, niet zwaar
- Eigen keuze hoefsmid/instructeur/dierenarts
- Grote kasten/dekenrek

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:19

Wat ik echt mis op mijn huidige stalling is een dekenservice. Die heb ik eigenlijk nog niet op normaal geprijsde stallen gevonden.

Verder is alles redelijk naar wens, daar zou ik ook niet op in willen leveren:
- Minimaal 6u per dag buiten (zomers 24/7 optie)
- Onbeperkt ruwvoer
- Buitenzetten door staleigenaar
- Eigen brok klaarzetten, word wel gevoerd door staleigenaar
- Grote kasten

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:30

- Liever goed hooi dan voordroog. Liever in porties in een slowfeeder dan onbeperkt (gezien mijn paard er giga buikig van wordt, maar wel veel zin heeft om te eten, dus met porties in slowfeeder heeft hij langer te eten zonder dat hij zichzelf overeet).
- krachtvoer goede kwaliteit basisbrok bij prijs in, of een korting van de stallingsprijs en eigen voer mogen inkopen wat gevoerd wordt.
- buitenlopen liefst kleine groepjes, zoveel mogelijk buiten. Desnoods (zoals op mijn stal nu is) een paddock aan elke stal vast zodat de paarden ip 24/7 buiten kunnen lopen en dan een deel van de dag de wei in in kleine groepjes van max 4 paarden
- bodembedekking maakt niet uit.
- wat ik verder belangrijk vind is hele dagen toezicht op het paard, goede badbodem(s) en afspuitmogelijkheid met warm en koud water
- Prijs in die regio werkelijk geen idee

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 13:08

Iedereen super bedankt voor de reacties! Ik heb hier heel veel aan!

Mirm@ maar hoeveel uur staat je paard dan buiten? en wat is het voerbeleid? sta jij niet toevallig op Klei-oost?

Warm water op de spuitplaats zal ik eens goed naar kijken. Dat moet zeker mogelijk zijn en was ik eigenlijk helemaal vergeten!
Rijvereniging in de buurt zou ik naar moeten kijken dat weet ik eigenlijk niet eens :o Maar ik zelf zie het voordeel van een binnenbak op een goed te rijden buitenbak niet behalve de luxe voor de ruiter?

Dekens wisselen, beschermers op en af, maskers op en af vind ik eigenlijk meer vanzelfsprekend bij een kleinere pensionstal. Zeker omdat ik maar een kleine groep paarden ga houden is het ook inderdaad een kleine moeite.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:28

Luxe is geen vies woord toch? In herfst en winter wil ik gewoon ten alle tijden kunnen rijden. Bovendien is rijverening leuk voor lessen en wedstrijden.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:36

Hoe vaak en hoeveel moet er gevoerd worden? (hooi/voordroog/ onbeperkt/porties) ::

Ligt aan het paard een kleinere dikke c pony moet wat gerantsoeneerd voer krijgen als een grote 180 slanke kwpn.
Maar in de winterperiode wil ik mijn paarden sochtends smiddags en savonds een portie hooi voeren. Szomers afhankelijk van weidegang. Volledige weidegang is zeer weinig tot geen hooi of een plukje voor als ze even op stal staan op gepoetst te worden ofzo.
Onbeperkt heb ik ook gehad.maar t punt is dit was in kudde verband.mijn shet is net als een geit die eet achter elkaar door. Dus die werd moddervet.

Hoe zou je het krachtvoer graag zien? ::

Ligt eraan. Bij mijn vorige stal kon je t klaarzetten maar indien er niks stond dan was t alleen hooi of eigenaar deed t zelf ivm rijden of dergelijke.
Op de stal waar ik nu staat krijgen ze alleen hooi.krachtvoer regelen we zelf.

:: groepsverband is altijd goed!
Of in groepsverband naar buiten en apart op stal is ook prima.
Zoveel mogelijk buiten.

::vlas
**denk ook aan je mestafvoer!!

::Hier in regio utrecht betaal je voor een stal of die nou aan t bos ligt of niet gemiddeld 180/350,- voor stalling.
T ligt echt aan de faciliteiten wat je te bieden hebt. En kijk even naar stallingprijzen in je omgeving.
Wil je eraan verdienen?
Heb je waarde voor de prijs die je vraagt.

Wat zijn dingen die jullie graag zien op een pensionstal?
::goede strakke omheining. Ruimte op de paden.schoon en netjes bestraat. Omheining moet niet te laag zijn.en vooral veilig voor mens en dier.
Bak moet zeer goed begaanbaar zijn in weer en wind. En t aller belangrijkste een happy horse!

wat mag ik absoluut niet vergeten?
:: veel mensen brengen graag lange tijd door met hun paard.
En ook met stalgenoten. Dus een mooi zit plekje dichtbij t paardengebied buiten in de zon is altijd gewenst.
Verder zou ik t even niet weten.

Ik vind t wel prettig als ik dit op stal heb;
- ruime poets/was-plaats
- groot weiland evt mogelijkheid tot omweiden.
- wc
- picknicktafel o.i.d om even te zitten.
- goede rijbak.
- longeerbak
- goede kastruimte voor spullen. Als je slim bent maak je die zelf dat ieder even veel ruimte heeft en minder zooi word.
- plek om natgereden of natgeregende dekens kunnen uithangen.
- toezicht. Hek wat dicht kan
- ...?t zijn maar een paard dingen

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:21

Smurffie, ik sta idd op Klei oost! Mijn paarden staan nu dag en nacht buiten en in de winter heb ik een paddock waar ze de hele dag in kunnen. Er wordt s morgens gevoerd. Ik zet dat zelf klaar. Voor tussen de middag en de avond zet ik ook klaar en hebben we een voerrooster met ons straatje van de stal. Dan voer ik ongeveer 2 tot 3 keer in de week zelf! Is dus echt wel fijne stal!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 11:13

Luxe is geen vies woord maar moet niet afdoen aan de luxe voor je paard.

Ja mirm daar kan verschillend over gedacht worden, ik denk dat klei-oost en wat ik ga aanbieden totaal verschillend is. Jij betaald voor accommodatie en bij mij zou betaald worden voor service, accommodatie kosten zijn nou eenmaal lager.
Ik moet er niet aan denken een stal aan te bieden waarbij sommige paarden niet naarbuiten gaan en waar je extra moet betalen voor een paddock :=.

Bedankt opnieuw voor de reacties! Ik ben al een stukje verder in mijn ideeën. Morgen even op locatie meten hoeveel.ruimte ik precies voor alles heb

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:17

We hadden het over 'de luxe' van een rijvereniging en/of binnenbak in de buurt ja of nee. Lijkt me niet dat je paard daar minder van wordt toch? :D

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:19

mag ik je het advies geven klein te beginnen niet meteen de stallen vol te zetten. Daar lopen veel mensen op stuk zien de verdiensten en meteen alles vol. Dan komen ze erachter dat het veel werk is en je een groep klanten beter langzaam op kan bouwen voordat er allerlei problemen komen met de mensen onderling. Gelijk gestemde mensen is veel beter. Veel succes!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 11:20

Oh sorry de aanleiding had ik even anders gezien; dat een stal zonder binnenbak zo'n 100 euro minder waard zou zijn. Daar ben ik het niet mee eens :p vereniging heb ik nog niet op gezocht, zal ik vanavond eens doen!

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:49

Hoe vaak en hoeveel moet er gevoerd worden? (hooi/voordroog/ onbeperkt/porties) ::
Het zou fijn zijn als dit aangepast kan worden op het paard wat er komt (voor het op stal voeren dan). Dat je hooi of voordroogkuil kunt bieden zou een grote plus zijn (een keuze biedt). Als de weilanden waar ze overdag staan erg kaal zijn of in de paddock staan, dat er overdag ook hooi of kuil gevoerd kan worden in slowfeeders, zou super zijn.

Hoe zou je het krachtvoer graag zien? ::
Ik neem graag mijn eigen krachtvoer mee, dus als je hier ook keuze kunt geven in een standaardbrok die je op stal hebt of dat je eigen krachtvoer van pensionklanten wilt voeren zou mooi zijn. 2x per dag voeren is fijn.

altijd in groepsverband. liefst weiland met weinig gras, mooi kaal maar wel wat te knabbelen. paddock is ook goed, als ze daar slowfeeders krijgen met hooi. niet zonder eten. Grote of kleine groep maakt me niet uit, mijn paard zou overal bij kunnen. een gemengde groep (merries en ruinen) vind ik het beste voor mijn paard, maar kan me voorstellen dat je voor de rust in de groepen gescheiden groepen maakt (1 groep ruinen, 1 groep merries). Liefst zo lang mogelijk weidegang, van sochtends 8-9u naar buiten tot het donker wordt in de winter en in de zomer tot 21u ofzo.

vlas is fijn en makkelijk uit te mesten. Stro wordt stal erg vies en nat van.

ik kom niet uit die buurt, dus geen idee wat je daar krijgt voor je geld. Ik betaal hier voor wat jij zou bieden ongeveer 200-250 euro en dat vind ik een nette prijs, mits de bak echt goed is (hele jaar door gebruik, niet zwaar, niet ongelijk, niet nat).

omheining met wit lint (liefst geen schrikdraad, maar kan wel), goed afgezet. overdekte wasplaats met warm water. Poetsplaats met genoeg ruimte om je paard te poetsen en zadelen. ruime lichte stallen (liefst buitenstallen, zodat paarden naar buiten kunnen kijken door een luik en met tralies, zodat ze elkaar kunnen zien) , die elke dag uitgemest worden. ruime zadelkasten en mogelijkheid om ergens dekens op te hangen, te luchten. longeercirkel/paddock apart van de rijbak en paddock waar paarden in staan. Dit omdat het niet fijn longeren is in een grote bak en je in een afgezet rondje fijner kunt werken. Dit met goede bodem die niet snel nat wordt en verlichting erbij.
Goede bak (agterberg, of met drainage, eb/vloed systeem) die het hele jaar door te rijden blijft. Gelijke bodem, niet dan weer ergens zwaar en dan weer vlak. Goede verlichting bij de bak met omheining.
Eigenaar van stal mest elke dag uit en zet paarden binnen en buiten en voert. Dat wil ik zelf niet hoeven doen.
In de weilanden goede mogelijkheid voor paarden om te drinken, schoon water.
Ik heb een eigen trailer, zou fijn als ik die mee kan nemen en op stal kan neerzetten op betegelde/harde ondergrond (niet op gras of zand).
Meenemen van eigen instructie.
Aanwezig zijn van springmateriaal is fijn.

wat mag ik absoluut niet vergeten?
Een open houding naar je pensionklanten zodat alles bespreekbaar is, met je eigen grenzen en regels in je achterhoofd gehouden.

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:53

Voer:[b]
Bijvoorbeeld: 's ochtends hooi, tegen 12 uur 's middags brok, 6 uur 's avonds hooi en dan tegen 11 uur 's avonds weer hooi. Dan is het wat verdeeld over de dag. Krachtvoer moet je vanuit gaan wat voor behoeften het paard nodig heeft. Laat zodoende de eigenaar het voer meenemen of bied zelf basisbrok aan.

[b]Buiten zetten:

Ik zou ze (als ze allemaal met elkaar kunnen) in een grote groep in de wei zetten. Dan krijgen ze toch het gevoel van een kuddeverband. Kleine groepjes samen is ook goed.

Bodembedekking:
Stro. Dat neemt veel vocht op en dan hebben ze overdag, als ze eventueel op stal staan, wat te eten.
Paarden die '' vies '' zijn zou ik op vlas zetten. Dat neemt ook veel vocht op.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:24

smurffie schreef:
Oh sorry de aanleiding had ik even anders gezien; dat een stal zonder binnenbak zo'n 100 euro minder waard zou zijn. Daar ben ik het niet mee eens :p vereniging heb ik nog niet op gezocht, zal ik vanavond eens doen!

Nee hoor, was meer gewoon een vraag of dat ergens in de buurt zat.
Ik ben met je eens dat een binnenbak niet persé meer waard is. Dat ligt toch echt aan de dingen die je nog meer bied aan service. Ik heb nu een binnenbak maar hik wel aan tegen het zelf binnen en buitenzetten. We hebben onderling wel een rooster gelukkig maar het blijft passen en meten om dat goed voor elkaar te krijgen.

Heb je zelf trouwens een richtprijs in gedachten nu?

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:53

Hoe vaak en hoeveel moet er gevoerd worden?
Zoveel als een paard nodig heeft. Een sportpaard heeft meer nodig dan een recreatiepaard. Een oud paard heeft wat anders nodig dan een jong paard.

Mijn eigen keuze. Ik vind het fijn dat ik nu de ruimte krijg om mijn eigen voer in te slaan. Ik wil ABSOLUUT niks met tarwe of soja of schroot en andere meuk erin. Daarmee dus ook mijn verantwoordelijkheid om tijdig nieuw voer in te kopen.

Hoe zou je het buitenlopen graag zien?
Zoveel mogelijk en zoveel als het paard aankan/leuk vindt. Mijn paard kan niet met andere paarden samen staan en staat nu in een gedeelde wei. Dit gaat goed zo en beide hebben het naar het zin zo. Ook vindt hij 24/7 buitenstaan hélemaal niks en ik wil hem dus gewoon binnen hebben 's nachts.

Wederom wat mij betreft eigen keuze. Ik kan geen stro in de stal hebben, omdat mijn paard dan standaard op een kale bodem staat. Mijn paard ligt graag 's nachts. Ik heb er dus vlas in liggen en dat werkt voor mij het beste. Bovendien heb ik van vlas minder afval.
Als stalhouder zou ik wel 1 ding inslaan en het andere is de keuze van de eigenaar.

Aan welke prijs zou je denken.
Voor mij is het belangrijkste dat het paard binnen en buiten gezet wordt. Stal kan ik zelf en wei doe ik ook zelf. Geen enkel probleem. Ik heb een bos om de hoek zitten en een prima buitenbaan. Ik betaal incl. hooi (excl. dus bodembedekking en voer) €150,- en dat vind ik het ook zeker waard. Voor meer, verwacht ik ook meer faciliteiten).

- Rust en respect voor mij en mijn dier. Ik hou zelf van kleinschalig en mijn eigen plan kunnen trekken.
- Een binnenbaan is wel fijn en luxe, maar geen must.
- Goede weides met gevarieerde planten/gras aanbod en zo min mogelijk klei vind ikzelf wel prettig.
- Schaduw in de weides.
- Ik vind het HEEL belangrijk dat ik mijn eigen instructrice kan laten komen, dat kan en mag namelijk niet overal.
- Ik vind het belangrijk dat de staleigenaren wel (pro)actief zijn. Dat ik niet achter de kont aan hoef te lopen als de waterbak in de weide bijvoorbeeld leeg is. Rijbaan op tijd (laten) slepen, draden van de weides controleren, etc.
- Ruimte om een paard af te spuiten (hoeft voor mij niet hyper modern te zijn, als het maar kan en geen geld kost).
- Ruime zadelkasten. Ik heb geen zin in gesleep met spullen en kan het thuis simpelweg niet opslaan.
- Ruimte om bijvoorbeeld een extra voer ton neer te zetten.
- Verantwoordelijke mede stalgenoten.
- Kunde van de staleigenaren. Ik verwacht van hen wel dat zij een koliek of iets anders kunnen herkennen en daarop kunnen handelen.
- Overleggen van de staleigenaren naar de pensionklanten. Ik hoor veel dingen via via wat mijn paard heeft uitgespookt. Als ik het niet weet, kan ik er niet naar handelen.
- Wij hebben eens per jaar een BBQ. Zou ik zeker aanraden.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:43

Als de paarden in de wei staan zou ochtends voor de brokken wat hooi geven, s avonds als ze weer op stal komen wat hooi, en een laatste ronde rond 10 uur.
als ze op de paddock staan overdag ook nog weer voldoende hooi aanbieden.

Zelf zorgen voor eigen brokken, dus ook zelf kopen. maar wel gevoerd door stalhouder!

Als alles bij elkaar kan zou ik zelf alles samen gooien. gaat dit niet, dan in 2 groepjes.

eigen keuze. zie vaak dat alleen stro mogelijk is, maar wat als jouw paard zijn hele stal leeg eet. hier heb ik er 1 van staan, die staat nu op gehakseld stro en dat gaat wel goed.
ik vind het zelf altijd fijn als ik zelf kan afmesten. zie vaak dat er op pensionstallen smerige stallen zijn, alleen even drollen er uit en meer niet, mooie schone laag stro er op, en stal lijkt mooi schoon. heb dit vaak meegemaakt

geen idee hoe de prijzen bij daar zijn. als ik ga denken wat het hier kost zou ik ongeveer 180/200 gaan vragen.

- iedereen mag eigen dierenarts hoefsmid en instructie nemen.
- een goede bodem in de bak. (in dien mogelijk ook een binnen bak)
- longeer cirkel
- alles moet goed omheind zijn, geen prikkeldraad of andere draad wat snijd.
- ruime zadelkast
- toilet
- een kantine of een plekje waar wat gedronken kan worden
- een agenda of een app om bij te houden wie er wanneer les heeft. voor dat je straks met zen 2e tegelijk les hebt.
- voldoende parkeer plek
- trailer stalling
- in overleg zelf af mesten
- goede wasplaats met gratis warm water.
- springmateriaal
- alles goed verlicht
- camera bij de ingang van de stal (ivm met mogelijke (zadel)dieven)
- in dien mogelijk een goede waakse hond in de stallen en zadelkamer (ivm mogelijke zadeldieven, dit hebben ze op de pensionstal waar ik werkte ook gedaan na dat er zadeldieven feest hebben gehouden. hun hebben 2 afgekeurde politiehonden genomen)
- altijd iemand aanwezig op het terrein

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:50

Zomers dag en nacht in het land, en in de winter staan ze hier 3/4 uur per dag buiten. We hebben 1 rijbak van 20/40, en in de zomer kunnen we gebruik maken van de grasbak van 30/60. 1 paddock waar we in kunnen longeren, en 3 andere paddocks waar ze in kunnen staan. We mesten zelf uit, en moeten zelf nog onze vlas kopen. Kan gewoon bij ons op stal in de winkel. In de winter worden ze buiten en binnen gezet. En 1/2 keer per dag gevoerd van biks etc. Ze krijgen 5/6 keer per dag hooi. We hebben een ruime stal van 3x3 voor de pony's en de 3x4 voor de paarden. En dat voor 130 euro per maand :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:08

Ik heb twee jaar een wei gehuurd waar ik en mijn weigenootjes alles zelf moesten regelen. Zelf het bouwen van ee schuilstal hihi. Dus dat telt niet echt.
Nu sta ik zeer kleinschalig voor 100 euro in de randstad en dat telt ook niet echt vind ik

Enige pensionstal waar ik heb gestaan stonden de paarden ongeveer van 10 tot 5 buiten. Kregen smorgens en savonds brok en een berg hooi. Uitmesten zelf doen en bodembedekking zelf kopen (werd besteld door de stalhouder). Buitenbak was redelijk, als het geregend had was het alleen net een zwembad. Maar er waren bijna alleen recreatieruiters dus echt veel maakte het niet uit. Hij had kasten voor klanten. En een afspuit plaats.
235 kost het voor een paard. Ietsie minder voor een pony. En dat is een van de goedkopere in de omgeving. (Delft)
Vind het wel een prima prijs voor wat je hebt daar

Als ik nu zo zou staan zou ik wel eigen brok klaarzetten voor de voerbeurten. Ipv biks.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 22:47

Als ik ooit mijn paardjes weer in pension zou moeten zetten en er wordt niet onbeperkt gevoerd dan zou ik het prettig vinden als er vaste voertijden zijn zodat je daar rekening mee kunt houden als je wat met je paard wil doen.

En verder is voor mij een vereiste dat het ruwvoer geschikt is voor het metabolisme van mijn paardjes. Dus geen voordroog maar schoon hooi en als er gras in het spel is: zonder kunstmest/drijfmest en paarden pas op het gras als het is uitgebloeid.

Het lijkt me slim op op mensen met een bepaald type paard te mikken. Dus bij voorbeeld warmbloeden, of juist kleine koudbloeden. Dat is het handigst om met iedereen rekening te houden juist doordat de behoeftes dan minder ver uit elkaar liggen.

Veel succes TS!