smurffie schreef:Ik kom uit de door jou genoemde regio. Is er een rijvereniging in de buurt vanuit de stalling?
Hoe vaak en hoeveel moet er gevoerd worden? (hooi/voordroog/ onbeperkt/porties)
Onbeperkt vreet onze merrie zich onbeperkt rond ;-0. 3 á 4x per dag hooi/voordroog
Hoe zou je het krachtvoer graag zien? 2x per dag keuze uit muesli, low sugar of sportbrok.
hoe zou je het buitenlopen graag zien? (hoeveel uur, alles bij elkaar of kleinere groepjes?)
Kleine groepjes, afhankelijk van weersomstandigheden 3 uur winter, zomer overdag buiten 's nachts op stal. Ook keuze in zomer geen of weinig weinig weidegang of schraal land ivm gezondheid sommige paarden.
Zou de bodembedekking je uitmaken? (vlas stro iets anders?)
Stro of keuze vlas
Tot slot een voor vele waarschijnlijk lastigere vraag: aan welke prijs zou je denken. We zitten in de randstad vlak tegen leiden aan. Ook goed bereikbaar uit Leiderdorp en Zoetermeer.
Vol pension is pre, geen echte uitrijmogelijkheden bos/park nadeel. Als er een rijvereniging in de buurt met overdekte rijbak en lessen/wedstrijden zou zijn, is dat weer een voordeel. Rond 325,- afhankelijk kwaliteit rijbak en voorzieningen als afspuitplaatsen, toilet en dergelijke.
Wat zijn dingen die jullie graag zien op een pensionstal? En wat mag ik absoluut niet vergeten?
Ik hoop dat jullie mij op extra ideeën kunnen brengen!
Goede poets/afspuitplekken, ruimte voldoende spullen en dekens op te bergen.