Stallenjacht in de randstad.. Waar letten jullie op?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:41

Wat Marit zegt inderdaad. Gewoon rond gaan rijden en gaan kijken bij stallen en vragen. Ik sta zelf bij een particulier die stallen heeft en die heeft geen site. Meestal zijn dat nog de leukste plekjes ook :j

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 09:45

Ga vooral niet vertellen wat je graag zou willen, mensen zien alleen de centen en praten dan enorm naar je toe. Praat vooral met mensen die er al even staan hoe het er aan toe gaat.

En als je de mogelijkheid hebt, stal je paard lekker buiten de randstad. Ik woon in spijkenisse, heb mijn paardje in ouddorp (dikke 3 kwartier rijden) maar hij staat op zandgrond, dus bijna altijd droog. Enorm veel land voor maar 4 paardjes (ze krijgen het gras niet op) en met regen worden ze snel omgeweid. Gaan zomer en winter hele dagen naar buiten. Hebben een Eigen paddock met schuilstal voor de nacht. Onbeperkt ruwvoer en een betaalbare prijs. Ideale buitenrij-omgeving en een super goede rijbak.

Maflinger_S

Re: Stallenjacht in de randstad.. Waar letten jullie op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:03

Het is ook inderdaad maar net wat je zoekt.

Ik woon zelf in Leiden en ponybeest woont in Noordwijkerhout, op een stal met paddocks waar de paarden voornamelijk alleen in staan. Sommigen staan wel samen. Paarden staan minimaal 4 uur buiten, je kan er voor kiezen om je paard de hele dag (8 uur) buiten te laten, zoals ik heb gedaan. Mijn ponybeest wil niet samen met een ander paard (is niet heel sociaal vaardig) en eet zich dood op de weide (de stopknop is helaas vergeten destijds) dus voor ons is dit prima.
Paarden worden buiten en binnen gezet, krijgen voldoende en regelmatig te eten en qua uitmesten kan je er voor kiezen dat zelf te doen of te laten doen.
Doordat de paarden vaak gezien worden door de staleigenaars valt het direct op als er iets niet OK is met je paard en laten ze je dat weten.
We hebben een 20x60 buitenbak, longeerring, stapmolen en 15x30 ponybak. En we zitten dicht bij bos, duin en strand, waardoor buitenrijden goed te doen is.
Alles is heel en schoon en wordt goed onderhouden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:11

Het heeft bij mij 2 jaar geduurd voordat ik een stal naar mijn zin had gevonden, eerst op een zelf-buitenzet stal terwijl ik op de wachtlijst stond voor een halve-dagen-buitenzet stal. Altijd marktplaats in de gaten gehouden en nu staat ze 365 dagen per jaar 8 uur buiten. Prioriteit is bij mij buitenzetservice icm goede buitenbak. Buitenzetservice icm binnenbak is ongeveer niet te vinden, behalve voor 1 uurtje naar buiten..

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:14

Blondie20 schreef:
Sanned, dat klinkt ook heel goed,en jij staat dan in Amsterdam?

Ja! Nou ja, in Diemen, dat ligt tegen Amsterdam aan. Maar wel echt er tegen aan, vanaf stal ben je met vijf minuutjes fietsen in Amsterdam.

Voor mij was het redelijk vanzelfsprekend dat het paard hier zou komen te staan, ik loop er zelf al jaren rond. Maar als ik het vergelijk met mijn ideale stal, dan zijn de weilanden ver lopen en te nat (ze staan al weer twee weken op stal omdat het land een vijver is), staan ze iets te kort in de paddock en ze krijgen geen hooi in de paddock (mag niet ivm de drainage). Dus dat zijn de punten waar ik op inlever. Daar staat tegenover dat ze top verzorgd worden, in groepen buiten komen (zeldzaam!) en de faciliteiten prima zijn.
En ik heb nog geen stal in de omgeving gevonden waar de paarden het beter hebben.

Bonjour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:28

Ik sta ook op een kleinschalige stal in de rook van Rotterdam. Volledig doe het zelf. We hebben allemaal in ieder geval een ochtendvoerbeurt, smiddags voert degene die er dan is en 'savonds de laatste die weggaat. Wij hebben super stallen en weiland, alleen helaas geen goed rijbak. Daarentegen wel super uitrijdmogelijkheden.
Op vijf minuten stappen 2 manege's. Bij 1 manege heb ik sinds kort les en kan ik van de winter ook rijden.
Mijn pony staat in de zomer dag en nacht buiten, zelfs nu is het land nog goed genoeg. Vannacht dan wel binnen gestaan vanwege de regen, maar dit heb ik helemaal zelf in de hand. Van de winter komt ze minimaal een paar uur per dag in de bak, heb met 2 andere meiden afgesproken dat als iemand van ons er is de paarden naar buiten gaan met zijn vieren. Tevens hebben wij een klein stukje land dat we in de winter mogen gebruiken, indien het weer dit toelaat. Ze stonden dit jaar al in maart overdag op het weiland. En dan omstreeks mei gaat ze dag en nacht op het grotere stuk.
De stal is 10 minuten van huis en ligt halverwege mijn werk en mijn huis. Kan dus snel even voor mijn werk langs rijden voor een voerbeurt of dekenwissel. Ik zou ook niet veel verder willen staan, dat red ik dan gewoon niet met mijn fulltime job, huishouden en sociale leven.
Al om al missen we kwa luxe een goede rijbak, maar kwa paardenwelzijn vind ik dat een heel eind in de goede richting kom.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:33

Ik woon in Den Haag (Moerwijk) en paard staat tussen Stompwijk en Leidschendam langs de A4. Met de auto krap kwartiertje. Uitrijmogelijkheden naar de Vlietlanden, Buytenpark, Balijbos, en als je van lange ritten houdt zelfs door Meijendel naar het strand.

Van april tot oktober staat hij van 8 tot 8 in groepsverband op de wei. Daarbuiten staat hij van 11 tot 4 in kleine groepjes op de paddocks. Er is een goede buitenbak en longeercirkel en in de zomer mag je ook op de gemaaide weilanden rijden. Ruime stallen en onbeperkt ruwvoer. Paard heeft het prima naar de zin.

Er wordt uitgemest, gevoerd, binnen/buiten gezet. De paarden staan 24/7 onder toezicht en je wordt gebeld als er wat is. En het belangrijkste: ik betaal niet de hoofdprijs. En dat allemaal in de Randstad :)

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:42

NiKip schreef:
Wat Marit zegt inderdaad. Gewoon rond gaan rijden en gaan kijken bij stallen en vragen. Ik sta zelf bij een particulier die stallen heeft en die heeft geen site. Meestal zijn dat nog de leukste plekjes ook :j

Dat is zo waar!!! Ik stond altijd bij stallen met luxe, binnenbak, longeercircel, solarium enz....
Maar die zien je paard als een vette cheque die elke maand binnen komt.....
(dat kan ook niet anders met 60 paarden)

Nu staat hij bij een kleine privé stalling, boerderij.... Komt elke dag buiten en hele lieve mensen die met je meedenken!! Zelf werk ik fulltime behoorlijk ver weg en dan is het een stuk prettiger als je weet dat je paardje heerlijk word vertroeteld overdag!!

Ik zou zelf zeggen hou marktplaats in de gaten, daar staat genoeg van dit soort advertenties en deze zijn trouwens ook niet zo duur!! Ze willen er tenminste niet rijk van worden en dat scheelt!!

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:39

Wat een reacties! Bedankt allemaal voor het meedenken/reageren.

Is toch erg hoopvol om te horen dat sommigen van jullie wel een top stal weten te vinden, misschien moet ik inderdaad toch maar iets verder uit de richting willen kijken en bovenal mijn binnenbak wens min of meer laten varen.. We gaan in ieder geval nog even kijken bij Boer van der Velde, ben erg benieuwd.. Anders toch maar richting Santpoort/Velsen, totdat ik misschien inderdaad iets anders tops in de omgeving tegen kom :)
Van het weekend sowieso maar even een rondje stallenjacht in de omgeving.. Poging 2!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:59

Herkenbaar.

Ik heb misschien de pech gehad , altijd te verwend te zijn geweest met een eigen stal.
Zodat ik mijn pony's altijd kwam houden hoe ik dat zelf wou.
Overdag zoveel mogelijk buiten (paddock i.v.m hoefbevangheid.) met schuil mogelijkheden en s'nacht's op stal.
Veel ruwvoer en de buiten boel gedraineerd.

Helaas moest de boel hier verdwijnen.

En toen begon de ellende waar met 3 pony's heen.

Heb heel wat stallen afgezien maar er zijn altijd wel minpunten te vinden.

Huur nu een stukje.
Maar op kleigrond dus s'winters vrij lastig om ze veel buiten te houden.

Door blijven zoeken en rondvragen is het enigste wat je kan doen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:22

Blondie20 schreef:

Is toch erg hoopvol om te horen dat sommigen van jullie wel een top stal weten te vinden, misschien moet ik inderdaad toch maar iets verder uit de richting willen kijken en bovenal mijn binnenbak wens min of meer laten varen.. We gaan in ieder geval nog even kijken bij Boer van der Velde, ben erg benieuwd.. Anders toch maar richting Santpoort/Velsen, totdat ik misschien inderdaad iets anders tops in de omgeving tegen kom :)
Van het weekend sowieso maar even een rondje stallenjacht in de omgeving.. Poging 2!

Kom je dan ook even bij mij langs... bakkie doen??

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:51

Gewoon bij boeren langs gaan en vragen of ze plek hebben. Niet alleen internet afspeuren!
Sta zelf ook zeer kleinschalig in de randstad en die heb ik ook bij toeval getroffen toen ik eens met de scooter binnendoor reed. Ik wil daar echt nooit meer weg !
Betaal 100 euro incl voer en bodembedekking voor de schuilstallen. Ze staat met drie pony's van de boerderij op een verharde paddock. Bos is op 20 minuten afstand maar je kunt daar ook heerlijk door de bermen van het naastgelegen industriegebied galopperen :))
Alleen de rijbak is niet perfect. Maar daar kun je voor een kleine prijs bij de overburen terecht

Vind van stompwijk naar het balijbos ook een behoorlijk eind hoor, word al moe als ik eraan denk. Vanuit daar kun je ook via ruiterpaden naar de dobbeplas en het delftse hout, maar dan moet je inderdaad ook van héle lang ritten houden haha!!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:34

Kijk anders ook eens richting Haarlemmermeer, dichterbij als Velsen en makkelijker te bereiken in de drukke tijden denk ik en ook genoeg stallen. Daar heb je vredehof, met binnenbanen. Of de bosmanege, met ook een binnenbaan. Of kijk eens bij berkenrode in Heemstede. En vanaf van de velde zit er richting het spoor nog een stalletje. Knollentuin op bokt heeft ook een eigen kleine stal in Heemstede grens bennebroek. In Zwaanshoek zitten ook een aantal grotere stallen, ook met binnenbaan als ik t me goed herinder, langs de dijk.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 07:49

nu is het zo dat in de randstad echt je met niet ieder dicipline aan kan komen bij een stal?
bij ons staat allles door elkaar als er een gezamenlijke rit is gaat de shet met 4 jr ruiter tot een trekpaard en een aanspanig, gewone rec ruiters en dressmuts mee. het gaat echt goed samen...tja missch polder glam *\o/* wat een wereld van verschil succes met zoeken hoor!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:27

kwita: Nee veel aangespannen rijders en western ruiters worden geweerd.

Ik heb ook wel eens op een stal gestaan vol dressuurprikkers, waar degene die puur recreatief genoten van hun paard compleet werden weg gekeken. Zo'n domper!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:51

Bij ons staan zowel westernruiters als recreatieve (dressuur)ruiters gezellig bij elkaar :)

Ik hoor vaker dat westernruiters worden geweerd, omdat zij met 1 van de westerndisciplines (reining) de rijbodem kunnen beschadigen. Aangezien een groot deel van de westernruiters allround rijdt (dus niet alleen maar rondscheurt, stops en spins maakt) en de serieuze reiningruiters NIET op een ongeschikte bodem zullen rijden, is dit wel vaak een vooroordeel die in de praktijk niet klopt :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:52

Ik heb denk ik onwijs geluk met de plek waar ik sta. Mijn paarden staan bij iemand aan huis. In totaal zijn er 6 stallen en 7 paarden (mijn haflingers staan samen in een paddock met buitenbox, lopen in en uit). Paarden komen zomers dag en nacht buiten (mogen ook de nachten op stal) en winters gaan ze in de paddocks van 7 uur ochtends tot een uur of 4, ligt aan het weer. Paarden krijgen in de paddock allemaal een slowfeeder met hooi. We hebben een hele fijne bak, is zelfs met de regen van afgelopen dagen kurkdroog geweest. We hebben ook nog eens de luxe van 2 dressuurspiegels in de bak. Ik betaal hier met 3 paarden 465 euro per maand excl brok en stro (staan op drainage matten dus stro gebruik is minimaal, een baal kost 3 euro). Ik moet wel zelf uitmesten en voer klaar zetten...maar een betere plek als dit ga ik echt niet vinden in de randstad.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:03

Er komen wel heel fijne plekjes langs zeg.
Wat ik van 'de randstad' wel jammer vind, is dat er geen betaalbare stallen zijn (voor zover ik kon vinden) waar je niet perse elke dag heen hoeft. Als er gemest wordt, betaal je vreselijk veel geld, en schuilstallen / groepsstallen zijn er amper te vinden...

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:01

Ik lees hier veel van 'goedkoop bij een boer staan' maar denk dat dit in de randstad ook niet zomaar meer te vinden is. We hebben zelf een melkveebedrijf met 120 koeien en heb 2 paarden aan huis staan. Voorheen in de voorgaande jaren op allerlei verschillende pensionstallen gestaan, van heel groot tot kleinschalig aan huis bij particulieren, van heel simpel tot superdeluxe. Toen ik m'n huidige vriend heb leren kennen en gingen samenwonen is m'n paard meeverhuisd, daar is er nog 1 bij gekomen als opvolger/maatje voor m'n andere paard. Het bevalt heel goed om alles prive te hebben, hebben alles ingericht op onze 2 paarden. Stallen zijn bijna klaar en we zijn druk bezig een paddock voor de winter te creeeren, we hebben een apart weitje met schraal gras voor ze in het zomerseizoen want de rest is allemaal eiwitrijk grasland voor de koeien.
In 1e instantie draait bij ons thuis alles om de koeien en het bedrijf waar allerlei wetten en regelgevingen over hygiene etc en gang van zaken gaat. M'n vriend moet er niet aan denken dat er dan nog pensionklanten over de werf zouden komen, dan ben je ook een groot deel van je privecy kwijt omdat we er ook wonen en mensen ten alle tijden naar hun paard willen kunnen. Dan zou er zeker wel wat tegenover moeten staan, en aangezien de prijzen in deze omgeving tussen de 300-400 liggen kun je er best wat voor vragen. Maar dan moet je ook zeker wat te bieden hebben aan accomodatie wat dus een behoorlijke investering betekend die terugverdiend moet worden. Krijg af en toe eens iemand aan de deur die komt vragen of we goedkoop en/of doe-het-zelf stalling kunnen bieden, maar daar zitten we echt niet op te wachten. Verwijs ze altijd door naar de vele stallen in de buurt, maar die zijn over het algemeen weer niet wat ze zoeken of te duur. Valt de laatste tijd ook op dat er veel van dat soort adv op marktplaats staan, er is dus best veel vraag naar.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:17

hier in de randstad een pension stal waar je per stal een paddock hebt.
vele paarden staan dus met een shet maatje in de winter 24/7 buiten.
Ook heb je een eigen stukje land waar je dus zelf verantwoordelijk voor bent.
Mensen hebben op stal dus de keuze om hun paard snachts binnen of buiten te zetten.

De rijbak is ook vrijwel altijd goed.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:20

Groepsstallen en schuilstallen zijn er inderdaad nauwelijks, wat er uiteraard grotendeels mee te maken heeft dat de grond simpelweg te drassig wordt om het jaar rond te kunnen stallen. Wij zijn in de loop der jaren met verschillende grote bestaande pensionstallen bezig geweest, maar de ervaring leert dat men in praktijk toch erg graag én én én heeft.

En weide, én paddocks, én de mogelijkheid om luxe op te stallen, én veel faciliteiten én betaalbaar. Jaja logisch maar volkomen onrealistisch. Ik vermoed dat het de doelgroep is die mee gaat in de trend van het diervriendelijker houden van paarden, maar de luxe van hun pensionstal nog niet willen missen.

Toen wij destijds een bedrijfsplan hadden liggen voor de realisatie van zo'n 6.000m2 gedraineerd paddock bleek uit het marktonderzoek dat men liever de gehele zomer 24/7 weidegang had i.p.v. elke dag uitloop en een paar uurtjes op het resterende land. Men had de paarden dus liever 23/7 op stal, en s'zomers enkele uren op de wei dan het jaarrond op een luxe stal met 24/7 uitloop in grote, droge paddocks. 'Dan staat m'n paard daar maar te zandhappen, paarden moeten op de wei'. :+
De doelgroep die wel enthousiast was wilde er aanzienlijk minder voor betalen; Gemiddeld 195,-

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:34

succes met je zoektocht!!

Ik herken er heel veel in, eigenlijk alles, behalve de omgeving. Het is echt niet alleen in de randstad waar dit moeilijk is. In mijn ervaring is het ook regio midden Nederland waar dit onmogelijk is.

En onmogelijk bedoel ik de combinatie:
- binnenbak
- bos
- hele dagen op paddock met maatjes

Ik heb met mijn (rijpaard) merrie misschien wel 15 stallen gezien in die 10 jaar. En dan niet te vergeten de stallen waar ik wel ben wezen kijken maar niet heen ben gegaan.

Probleem is vooral combinatie binnenbak en veel paddocks. Dat gaat vaak niet samen. Binnenbak is rendabel als men genoeg paarden hebben staan. En veel paarden betekend dus a) dat er al veel grond is bezet door stallen en b) dat er algauw veelste veel paarden zijn voor het aantal paddocks.

Ik heb dus vooral op stallen gestaan die geen binnenbak hadden. Compromis, welzijn van paard gaat toch echt voor. Of stallen die helemaal geen faciliteiten hadden. Ohja, en een stal op 20 minuten afstand had ik luxe gevonden, ik heb jarenlang meer dan 40 min enkele reis voor mijn paard moeten rijden. Wat weer betekende dat ik er bijna nooit was, en als ik er al was, echt geen zin meer had om te rijden....

Een tip die ik je kan geven, ik weet niet wat voor werk je doet hoor, maar ik heb er uiteindelijk voor gekozen mijn paard op 4 min van mijn werk af te stallen. Ik woonde wel ruim 40 min van mijn werk af, maar dat betekende dat ik maandag tot vrijdag sowieso dus mijn paard zag.
Ik moet je eerlijk zeggen dat dat voor mij ideaal werkte. De tijd dat ze daar stond was ik weer helemaal 100% bezig met haar en heb genoten. Stal had 2 binnenbakken, bos om de hoek, en ze stonden wel 6-8 uurtjes oid swinters buiten. Alleen wel in postzegels ja, alhoewel de mijne dus met vast maatje in grotere paddock stond, maar veel mensen daar wouden hun paard niet met een ander. Ook ruwvoer in paddocks gewoon. En ik kwam vaak toch op het moment dat ze binnen stonden dus het rijden etc was weer tijd van 'stal' tijd af.

Het kan dus wel, die stal had genoeg ander gezeur hoor, begrijp me niet verkeerd elke stal heeft wat, maar daar was ik wel tevreden. Heb mijn merrie niet meer maar anders had ik er nog gestaan. Was overigens ook wel weer een westernstal.... Het lijkt soms wel alsof die toch 'beter' voor hun paarden zorgen :P

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:43

Ik snap echt helemaal wat je bedoeld hoor en denk dat we elkaar de hand kunnen schudden :D

Tot 2 jaar geleden moest mijn paard dag en nacht buiten staan met een schuilstal en ging hij overdag de paddock/wei op alleen heb ik een paard die heel snel eet en zich dus zo klem vreet dat hij moddervet is en de andere paardjes te schraal werden, maar als hij niet zo'n vreetzakje was geweest had ik gezocht naar zoiets, maar ik lees dat dat voor jouw ook niks zou zijn.

Mijn eisen inmiddels een beetje aangepast en zijn minimaal 8 uur naar buiten, 4 x ruwvoer, met meerdere vriendjes maar ook weer niet te grote groep, binnen en buiten zetten moet gedaan worden incl. uitmesten.
+ een stal met een uitloop voor zijn overige 16 uur die hij op stal doorbrengt.

Dit heb ik nu eindelijk gevonden *\o/* *\o/* *\o/* En gaan we morgen verhuizen.

Wat ik er nu voor ga opgeven is een "binnenbak" (loods die in de winter ook kan bevriezen en zeer klein is en 9 van de 10 x te mul).
En het is verder van mijn huis vandaan, waar ik nu nog sta is 6 min met de auto en 15 min met de fiets.
Waar ik heen ga is 12 a 14 min met de auto en 30 min. met de fiets.

Maar alles voor m'n paardje qua stallingskosten is het bijna hetzelfde, ik ga ietsjes meer betalen (15 euro) maar voor die 15 euro extra word wel mijn stal gedaan en heeft hij een luxe uitloop en een zeer goede rijbak. Enige wat we nog steeds niet hebben is het bos, maar daarvoor hebben we nu een eigen trailer aangeschaft.

Dus blijft doorzoeken! Ik weet zeker dat voor jullie er iets is, misschien iets buiten je straal gaan zoeken.
En ik ben ook wel eens gaan rondrijden en overal aanbellen waar ik stallen/paarden zag. Dan krijg je sowieso veel vergelijkings- materiaal en misschien zit er wat tussen. Al zal dat in jouw omgeving wel iets schaarser zijn.

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 19:42

Loiz schreef:
Kijk anders ook eens richting Haarlemmermeer, dichterbij als Velsen en makkelijker te bereiken in de drukke tijden denk ik en ook genoeg stallen. Daar heb je vredehof, met binnenbanen. Of de bosmanege, met ook een binnenbaan. Of kijk eens bij berkenrode in Heemstede. En vanaf van de velde zit er richting het spoor nog een stalletje. Knollentuin op bokt heeft ook een eigen kleine stal in Heemstede grens bennebroek. In Zwaanshoek zitten ook een aantal grotere stallen, ook met binnenbaan als ik t me goed herinder, langs de dijk.

Super Lois, dankjewel voor de tips! Waar kan ik de stal bij berkenrode ongeveer vinden? Ik zal knollentuin ook even aanschrijven. De andere stallen zijn mij inmiddels zo ongeveer bekend :)

Ik vind het wel heel grappig dat er toch zoveel mensen zijn die hetzelfde probleem hebben...! Toch best bizar hé dat er zo weinig goede, paard en ruiter vriendelijke stallen zijn.. Ik zou bijna zelf een stuk land kopen en een stal beginnen.... Maar we zoeken rustig verder , hopelijk vind ook ik mijn super-stal zonder al te veel gesleep met het paard..

aerdenhout1 schreef:
Blondie20 schreef:

Kom je dan ook even bij mij langs... bakkie doen??

Ik kom graag even een keer een bakkie doen, de stal is mij nog bekend van het begin van mijn ruitercarrière bij manege Rozenstein haha. Alleen ik lees geloof ik op de website dat jullie ernaar streven in de winter de paarden 2,5 uur buiten te hebben , toch? Ik wil mijn paard het liefste minimaal 5 uur buiten hebben... Is dat ook mogelijk?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 06:48

Mijn eisen:
-In de winter minimaal 3 uur buiten met soortgenoot, in de zomer geheel buiten.
-Goed voerbeleid.
-Zaagsel mogelijk
-zeer ruime, frisse boxen met buitenluik en soortgenoot contact.
-Bak met goede bodem en verlichting voor de winter.
-Mogelijkheden op buiten rijden.
-Oplettende stal eigenaren, ivm koliekgevoelig paard.
-Stallingsplaats voor mijn veewagen.

En ik heb het allemaal gevonden, voor een leuke prijs, vlak bij mijn huis en nog vol pension ook :D
Het hele jaar staan ze buiten in een grote paddock met all weather bodem en in de zomermaanden kunnen ze 24/7 het land op.