Nieuwsgierig, liever een goede bak of goede rijgelegenheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ik vind belangrijk een

Goede rijmogelijkheid
59 (36%)
Goede rijbak
52 (32%)
Beide, ik doe het niet voor minder
50 (31%)

Totaal aantal stemmen: 161

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:30

Cassidy schreef:
Een goede rijbak. Met name in de winter, als het vroeg donker is, wil ik in een rijbak mijn paard beweging kunnen geven en dan ga ik echt niet bij weer en wind naar buiten.

Zo zie ik het ook. En als ik naar buiten wil pak ik de trailer. Want ondanks verkeersmaatregelen paard rij ik niet graag langs de weg. Te veel mede-weggebruikers die niets van paarden snappen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:31

uitrijmogelijkheid :)
Als je een beetje in een gebied zit met veel stallen (en als je goede uitrijmogelijkheid hebt dan zullen die er wss ook zijn) is er altijd wel iemand met een fijne bak waarmee je een dealtje kan sluiten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:33

Hilli schreef:
Ik ga voor beiden. Ik heb geen eigen trailer en rij/train wel graag buiten, dus goede uitrijmogelijkheden zijn een must. Daarnaast vind ik wat dressuurwerk belangrijk en dat gaat me toch beter af in de bak. De bak zou evt. wel op rij-afstand mogen liggen als die niet op stal aanwezig is.

Zo heb ik het: fijne wei zonder bak maar wel omgeven door bos en op loopafstand pensionstallen met buiten- en binnenbak. Kan d'r alleen niet heen met mijn paard want dan flipt m'n shet _O- Dus ik rijd maar gewoon op de wei, dat wil ook wel.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:34

Ik heb toevallig vorige week deze keuze gemaakt. Ik had twee leuke stallen, wat voor het paard beide prettig was.. De één had alleen een bak waar niet in te rijden was, maar prachtige bossen eromheen. Heerlijk buiten rijden. De ander heeft aan buitenrijmogelijkheden helemaal niets, maar wel een fijne bak en een binnenbak op 5 min afstand met de auto en een pensioneigenaar die me daar wel heen wil brengen paar x in de week.

Ik heb gekozen voor die met de fijne bak. Ik ben wel een liefhebber van buitenrijden, maar ik sta nu op een stal waar de bak ook niet zo prettig is en ik merk dat ik het wel mis om even goed lekker te kunnen trainen. Ik ga het vele buitenrijden zeker wel missen... Maarja.. Soms kun je niet alles hebben.

Er waren ook genoeg stallen met beide, maar die waren dan weer minder goed voor het paard..

En dan moet je keuzes maken.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:38

Ik kan prima buitenrijden gelukkig maar want mijn knol wil in de bak echt niet lopen haha.
de bak die we hebben is redelijk maar 1 regen bui is 2 weken nat maar om te longeren is het een prima bak. rijden gaat ook wel maar vind hem niet erg prettig inverband de breedte van 15 word een goeie uitgestrekte galop wat moeilijk(bak is ook maar 30 lang) maar ik ben helemaal tevreden zo. ik kan lekker de weg op

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 14:39

Ik doe mijn huiswerk uit mijn lessen altijd onderweg in het bos.
Netjes buigen om binnenbeen en stelling geven in de bochten.
Wijken doen we gewoon heen en weer over het pad.
En schoudervoor kan ook prima in het bos evenals overgangen rijden.

Ik rijd dus eigenlijk alleen in de bak tijdens mijn les :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 08:56

Marije_jiplover schreef:
Ik doe mijn huiswerk uit mijn lessen altijd onderweg in het bos.
Netjes buigen om binnenbeen en stelling geven in de bochten.
Wijken doen we gewoon heen en weer over het pad.
En schoudervoor kan ook prima in het bos evenals overgangen rijden.

Ik rijd dus eigenlijk alleen in de bak tijdens mijn les :+

Maar hoe zou je lessen zonder bak?

Marije_jiplover

Re: Nieuwsgierig, liever een goede bak of goede rijgelegenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 09:49

Ik les wel in de bak, maar dat is geen 'goede bak'.

Moet toegeven dat die sinds de drainage in de winter een stuk beter blijft, maar als het maar een paar dagen droog is, is het meteen stuifzand. En dat is en voor mijn oudere pony niet fijn om doorheen te mketen ploeteren en voor mijn instructrice heel vervelend om zo te moeten stofhappen.

Ik les dus nu in de zomer regelmatig in de wei en dat zou zonder bak ook prima kunnen. En in de winter als het vriest, werk ik aan de hand en datkan ook prima op het erf, daar hoef ik ook geen bak voor.