Het is moeilijk om een goede verzorger/bijrijder te vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:00

steelpan schreef:
nee ik vraag er geen bedrag voor juist niet.. er staat dat ik zeker geen hoge bijdrage zal vragen.. en de pony staat dag en nacht op de wei dus verzorging houdt in wei mesten, poetsen en bij slecht weer de stal eens doen, als de pony eens een keer binnen staat. pony heeft geen dekens.

"Zeker geen hoge bijdrage" komt bij mij over als wél een bijdrage. ;)

Misschien een optie eens een duidelijke advertentie te plaatsen? :)

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:01

verder staat er zo vele als mogelijk de verzorging zal doen, ik zoek dus niet iemand die even komt rijden en klaar zeg maar en verder niks.. maar echter veel verzorging is niet nodig. misschien moet ik de advertentie idd wat aanpassen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:03

Toevallig ben ik op zoek naar een bijrijdpony/-paard, en voldoe aan veel van je eisen. De locatie zou echter misschien nog wat lastig worden... waar is het ongeveer? (omgeving Nijmegen kan nog vrij veel zijn).

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:04

Idd je eisen aanpassen.
Mezelf nou als voorbeeld nemend..
18+
Geen mooiweer ruiter. Ook met dit weer stap ik gewoon op paard. Oke, geen uren rijden. Maar zeker een half uurtje of longeren..

Maar het feit dat je verwacht dat ik dan elke dag zou moeten komen.. als ik hier tijd voor had, had ik zelf wel een pony gekocht.
Ik was 14 toen ik mijn huidige vz pony kreeg. Nee, ik kom niet elke dag, hier heb ik gewoon geen tijd voor. Maar ik heb wel verantwoordelijkheidsgevoel.

Oftewel, geef de jongere ruiters een kans. Ook ik heb die gekregen. Nee, ik deed niet alleserfect, nu nog niet. Maar de juiste verzorgsters pik je er zo tussen uit.
Dat ze er met een jaar al mee stoppen.. tja, er kan vanalles zijn waardoor het zo mort. Maar he, dat heb je ook met een eigen toch?

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:04

Deetjeeuh schreef:
steelpan schreef:
nee ik vraag er geen bedrag voor juist niet.. er staat dat ik zeker geen hoge bijdrage zal vragen.. en de pony staat dag en nacht op de wei dus verzorging houdt in wei mesten, poetsen en bij slecht weer de stal eens doen, als de pony eens een keer binnen staat. pony heeft geen dekens.

"Zeker geen hoge bijdrage" komt bij mij over als wél een bijdrage. ;)

Misschien een optie eens een duidelijke advertentie te plaatsen? :)

zeker een optie veder ben ik over de bijdrage niet uit.. ik twijfel er over omdat ik zekerheid wil dat de persoon langere tijd komt. die krijg je vaak als je een bijdrage vraagt maar ik heb dat eerder nooit gedaan, liefst doe ik dat ook niet , maar daarom zeker geen hoge bijdrage miss iets van 10 of 20 euro in de maand meer om te weten dat de persoon ook komt maar voor de gene die echt serieus is en langere tijd ( lees echt meerdere jaren alsof de pony eigen is) hoeft ik geen bijdrage

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:05

hoe hoog is de bijdrage die je vraagt?Ik snap wel als de bijrijder alles verzorging op zich neemt dat een bijdrage misschien niet zo gepast is.
Ik vind overigens een bijdrage altijd heel normaal hoor maar wel naar mogelijkheden + klusjes.

Daarnaast vind ik persoonlijk de 18+ eis een beetje onzin.. Ik rijd paarden sinds mijn 13e particulier en ik merk dat iemand van 18 niet per se verantwoordelijker is dan iemand van 15/16.
(op mijn 15e zei ik dan ook vaak dat ik 16 was bij een 16+ advertentie)

ik heb zelf bijna nooit gereageerd op foto-loze advertenties.. Daarbij gaat het mij niet zo zeer om of het paard mooi is, maar misschien meer om hoe hij er bij staat. (is het allemaal beetje bij elkaar geraapt of is het echt een sportpaard)

Succes.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:07

Het gaat misschien erg hard klinken, maar persoonlijk denk ik dat je beter je paard een nieuwe eigenaar kan geven.

Één die wel alle zorg op zich kan nemen.

Je vraagt te veel van een verzorgster / bijrijder.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:08

Mijn dochter van 13 is ook bijrijder van een schat van een E pony .
Toen ze er op begon was ze 10 , ze is erg lang en dat paste best .
Al jaren rijdt ze wedstrijd en gaan ze samen naar de ponyclub .
Het gaat top samen , pas L2 gestart .

Natuurlijk kan ze hiervoor niet alleen de verantwoording dragen en ben ik zo gek om mee te gaan en heb ik ook een andere auto en een rijbewijs E moeten halen om haar en ponylief overal heen te chaufeuren .
Dit doe ik met alle liefde en plezier en wie weet vindt jij ook een jonger meisje met een moeder die haar kan en wil begeleiden ?
Laatst bijgewerkt door Grooming_Mom op 18-08-14 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:10

de pony is bij mij geboren en verkopen gaat m niet worden te vele meegemaakt. wat ik vraag is min 3x per week beweging en komen liefst vaker, liefst 18 + maar 16+ mag ook. een persoon met de nodige ervaring en die door weer en wind komt. en dan een pony heeft waarmee deze persoon alles mag.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:11

Je kunt ook geen bijdrage vragen, ik betaal ook niks voor mijn verzorgpaard en ik zou ook niet zomaar vertrekken. Maarja, dat ben ik. Leeftijdsgrens inderdaad verlagen, en ik vind het eigenlijk sowieso niet kunnen om veel voor een verzorgpaard te moeten bepalen. Je zet je in voor een ander, andermans dier, neemt taken over enz.

Hebben jullie niet een bepaalde folder die wordt verspreid door de buurt? Daarin zou je ook een advertentie kunnen zetten!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:11

Ik zal je een pb sturen, kijken of we hetzelfde zoeken! :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:12

Als ik het topic zo lees is het misschien vooral onduidelijk wat je nou precies zoekt. Uit je eerste post maak ik op dat je iemand van 18+ zou zoeken die iedere dag komt en minimaal 3 dagen rijd/beweging geeft aan je pony. Verder staat er dan bij dat de bijdrage niet hoog is, maar er staat niet bij dat je niks vraagt.

Heel veel mensen hebben het al aangeraden, de leeftijd laten zaken naar 16+. Ik ken hele goede ruiters van 16 en ook slechte van 20. leeftijd zegt niet alles. Wees in je advertentie vooral heel duidelijk wat je zoekt en hoeveel dagen je iemand nodig hebt. Desnoods zoek je twee mensen om de 'lasten' te delen. Ook vind ik het geen slecht idee om toch een foto te plaatsen. Valt je advertentie niet alleen meer op, mensen hebben dan ook een beetje een idee waar ze op reageren. Ik zou zelf een advertentie zonder foto voorbij laten gaan. Maar mijn grootste tip blijft: Wees duidelijk naar wat/wie je zoekt. :) In de reacties die je hebt gegeven in dit topic komt namelijk een andere en soepelere wens naar voren dan je in eerste instantie had opgeschreven, zo lijkt het. Succes!

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:12

Century schreef:
Ik zal je een pb sturen, kijken of we hetzelfde zoeken! :)

graag

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:13

dream_lot schreef:
ik heb zelf bijna nooit gereageerd op foto-loze advertenties.. Daarbij gaat het mij niet zo zeer om of het paard mooi is, maar misschien meer om hoe hij er bij staat. (is het allemaal beetje bij elkaar geraapt of is het echt een sportpaard)

Dat, ja.
Want voor hetzelfde geld is het een mager scharminkel met afgebeten manen. Weet jij veel.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:14

Dan denk ik dat je je advertentie een stuk duidelijker moet maken.
( heb even gekeken)

Wat zoek je qua persoon:
- leeftijd
- lengte / gewicht max.
- enz

Wat moet de persoon doen:
- hoevaak komen
- hoevaak rijden
- lessen / wedstrijden
- en welke klussen moeten er gedaan worden als je komt.

Wat vraag je als bijdrage. En waar is het precies.

Ik vind zelf namelijk ( misschien ook wel nu ik dit topic meelees) dat het allemaal wat onduidelijk is.
En volgens mij weet je zelf ook nog niet wat je nou precies allemaal zoekt.
Hoe duidelijker de advertentie , hoe meer reacties

Selina

Re: Het is moeilijk om een goede verzorger/bijrijder te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:16

Er staat trouwens ook niet welk ras het is :) Zou ik zelf ook belangrijk vinden om te weten.

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:16

Yipee schreef:
Als ik het topic zo lees is het misschien vooral onduidelijk wat je nou precies zoekt. Uit je eerste post maak ik op dat je iemand van 18+ zou zoeken die iedere dag komt en minimaal 3 dagen rijd/beweging geeft aan je pony. Verder staat er dan bij dat de bijdrage niet hoog is, maar er staat niet bij dat je niks vraagt.

Heel veel mensen hebben het al aangeraden, de leeftijd laten zaken naar 16+. Ik ken hele goede ruiters van 16 en ook slechte van 20. leeftijd zegt niet alles. Wees in je advertentie vooral heel duidelijk wat je zoekt en hoeveel dagen je iemand nodig hebt. Desnoods zoek je twee mensen om de 'lasten' te delen. Ook vind ik het geen slecht idee om toch een foto te plaatsen. Valt je advertentie niet alleen meer op, mensen hebben dan ook een beetje een idee waar ze op reageren. Ik zou zelf een advertentie zonder foto voorbij laten gaan. Maar mijn grootste tip blijft: Wees duidelijk naar wat/wie je zoekt. :) In de reacties die je hebt gegeven in dit topic komt namelijk een andere en soepelere wens naar voren dan je in eerste instantie had opgeschreven, zo lijkt het. Succes!

wat ik vooral zoek is iemand waar ik van op aan kan en heb helaas al te vaak bijrijders gehad die mooie dingen beloven maar wat weinig wordt op den duur. daarom dacht ik eerst een 18+ maar idd 16+ kan ook. overleg en andere opties altijd mogelijk, maar de pony en ik hebben niks aan een persoon die maar 1x per week komt wat uiteindelijk 1x per maand wordt of bv ineens 2x in de week en dan weer weken niet. mijn bijrijder mag veel als hij/zij maar komt en goed is voor mijn pony.

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:17

[quote="DewiFoto"]

bedankt voor je tips

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:19

Dus als je jonger dan 16 bent ben je een pennymeisje? Tuurlijk..
Mijn vriendin is 14 en heeft een verzorgpony waarvan ze de gehele verzorging op zich heeft genomen.
Ze doet alles zelf. Mesten,voeren,in&uit de wei halen , wei onderhouden, stalgebouw onderhouden , tuig onderhouden , pony beweging geven enz. . Pony is snel hoefbevangen dus ze spant zelf de weide af zodat hij niet teveel gras in 1 keer opeet . Ze belt de hoefsmid,dierenarts,tandarts zelf wanneer nodig.
Laat het zadel ieder jaar controleren, wisselt de dekens wanneer nodig . En regelt zelf aar vervoer voor wedstrijden en trainingen .
Ohja ze komt elke dag en als ze niet kan dan vraagt ze een ander om een dagje voor de pony te zorgen zodat het dier niets tekort komt .
Inderdaad mensen onder de 16 zijn niet te vertrouwen en kunnen enkel vlechtjes met roze strikjes maken :x
Dus kijk naar de ervaring en niet naar de leeftijd . Niet iedereen over één kam scheren ;)

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:21

Het is een NRPS pony van 156m hoogte. en ik ben beide mogelijkheden aan het overwegen of een goede bijrijder waar ik van op aan kan. of de pony naar een ander huis, maar liefst de bijrijder/verzorger, dus idd weet het zelf ook niet precies miss is dat het probleem wel

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:21

Ik vind persoonlijk niet kunnen bij deze takenpakket een vergoeding gevraagd wordt.

Ik ben absoluut pro vergoeding vragen, maaaaar het moet wel in verhouding zijn en dat is nu niet het geval.

De verzorgster moet heel veel klussen doen en ook nog betalen????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:21

Goede tips zijn er al gegeven!
Persoonlijk zou ik geen bijdrage gaan vragen. Zeker niet gezien de hoeveelheid tijd die jij 'opeist' van diegene die ze aan je paard moeten besteden. Waar halen ze het geld vandaan als ze niet kunnen werken als ze bij je paard moeten zijn? (Prioriteiten stellen, maar dat kan niet wanneer je er zeker 6x per week moet zijn). Verder ken ik genoeg betrouwbare mensen die geen bijdrage betalen. :)

Persoonlijk vind ik sowieso niet dat je een bijdrage zou moeten vragen.

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:22

jadeken schreef:
Dus als je jonger dan 16 bent ben je een pennymeisje? Tuurlijk..
Mijn vriendin is 14 en heeft een verzorgpony waarvan ze de gehele verzorging op zich heeft genomen.
Ze doet alles zelf. Mesten,voeren,in&uit de wei halen , wei onderhouden, stalgebouw onderhouden , tuig onderhouden , pony beweging geven enz. . Pony is snel hoefbevangen dus ze spant zelf de weide af zodat hij niet teveel gras in 1 keer opeet . Ze belt de hoefsmid,dierenarts,tandarts zelf wanneer nodig.
Laat het zadel ieder jaar controleren, wisselt de dekens wanneer nodig . En regelt zelf aar vervoer voor wedstrijden en trainingen .
Ohja ze komt elke dag en als ze niet kan dan vraagt ze een ander om een dagje voor de pony te zorgen zodat het dier niets tekort komt .
Inderdaad mensen onder de 16 zijn niet te vertrouwen en kunnen enkel vlechtjes met roze strikjes maken :x
Dus kijk naar de ervaring en niet naar de leeftijd . Niet iedereen over één kam scheren ;)

niet iedereen is een penny meisje maar ik heb ide ervaringen helaas dus daarom zoek ik een wat volwassener persoon

steelpan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:24

myk_en_shant schreef:
Ik vind persoonlijk niet kunnen bij deze takenpakket een vergoeding gevraagd wordt.

Ik ben absoluut pro vergoeding vragen, maaaaar het moet wel in verhouding zijn en dat is nu niet het geval.

nee de klussen liken misschien veel en de vergoeding is al gezegd dat hoeft eigenlijk niet maar ik wil zekerheid en wanneer iemand ergens voor betaald zal hij /zij meer komen dus ik twijfel daar over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:25

steelpan schreef:
myk_en_shant schreef:

nee de klussen liken misschien veel en de vergoeding is al gezegd dat hoeft eigenlijk niet maar ik wil zekerheid en wanneer iemand ergens voor betaald zal hij /zij meer komen dus ik twijfel daar over

Die zekerheid heb je niet. ;) Misschien betalen pappie en mammie wel alles of hebben ze geld genoeg waardoor ze niet perse hoeven te komen. Je kan beter op zoek gaan naar een goed persoon.