Als je een omheining hebt met harmonigaas + prikkeldraad dan zullen ze daar niet zo snel in kunnen gaan hangen. En zit het prikkeldraad aan de kant waar je paarden staan of aan de koeienkant ?? Buiten de al genoemde afstandhouders (die wel duur worden als je ze voor metalen palen moet hebben) kun je ook kijken of je een in de lengte opengesneden tuinslang om het prikkeldraad kunt krijgen. Maar als het heel veel is dan wordt dat ook een dure oplossing.
AlexandraM
Geplaatst: 21-08-14 13:18
inderdaad een ander hekwerk ervoor zetten, liefst met stroom zodat ze ver uit de buurt blijven van het draad.
een gaas erlangs spannen helpt ook al. althans het helpt zodat ze niet snel met een been erin blijven hangen en het houd gelijk honden buiten de wei
Als het prikkeldraad met kleine afstanden goed vast zit aan het bestaande gaas, is de kans zeer klein dat daar een been in blijft hangen
_ENGEL_
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-14 13:43
Jeetje wat een hoop reacties. Ik heb het gsiteren even nagevraagd maar het gaaswerk zit op metalen palen. Tegen het gaas zitten 3 rijen prikkeldraad, maar er echt direct tegenaan. Ze zei ook al dat de kans wel heel klein is dat ze daar zich openhalen aangezien het tegen dat gaas aan zit.
de mijne heeft ook van dat heras hekwerk met bovenop 3 rijen prikkeldraad, maar aangezien hij daar zowat niet bijkan laat ik het zo. het hek is namelijk ruim 2 meter hoog en het prikkeldraad staat op de hoogste 30 cm.
ik vermoed niet dat ze daar in komen te hangen, maar als je het zekere voor onzekere wilt nemen zou ik kiezen voor die afstandhouders en dan gewoon 1 rij stroomdraadje spannen.
@_ENGEL_ : loop er ev en met je handen langs en kijk om de hoeveel cm hget prikkeldraad vast zit aan het gaas. I dit meer dan een meter dan kun je er een paar tierapjes bij plaatsen om het strakker te krijgen.
AVEAA
Geplaatst: 22-08-14 16:18
AlexandraM schreef:
inderdaad een ander hekwerk ervoor zetten, liefst met stroom zodat ze ver uit de buurt blijven van het draad.
Prikdraad die tegen het gaas aan zit, daar zullen ze inderdaad niet doorheen lopen. Maar ze kunnen er wel héérlijk tegen staan schuren. Geen idee hoeveel staart erin zou blijven hangen, maar hier hadden we eentje die het zàlig vond om zijn gat er tegenaan te schuren. Zodat er op de duur wel erg veel staartharen in hingen en je zag ook wel vaker strepen op zijn billen van het prikdraad, gewoon omdat hij er zo hard tegen ging duwen, want jeukte zo zalig Uiteindelijk hebben we daar dus ook afstandshouders voor gehaald (iets anders van model, kan je gewoon tussen het gaas spannen) en schrikdraad erdoor gedaan. Nu voelt hij eerst met zijn "voelsprieten" of de stroom op staat, maar blijft er voor de rest gewoon vanaf.
Bij harmonicagaas is het sowieso aan te raden om er een stroomdraadje voor te zetten, anders heb je idd na een jaar een duur hekwerk wat er niet meer uit ziet door alle misvormingen in het gaas