Ik zou toch voor rubber tegels gaan.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:Ze krijgt het hooi onder het afdak zo dat het niet vies sompig word van de regen. Ik heb geen andere plek waar ik het droog kan weg leggen.
Hoe doen jullie dat dan als jullie paarden geen deken op hebben en lekker in de blubber hebben liggen rollen?
Een nat paard valt niet te poetsen en op een blubberig paard een zadel leggen is ook geen optie.
felicity schreef:Ze krijgt het hooi onder het afdak zo dat het niet vies sompig word van de regen. Ik heb geen andere plek waar ik het droog kan weg leggen.
Hoe doen jullie dat dan als jullie paarden geen deken op hebben en lekker in de blubber hebben liggen rollen?
Een nat paard valt niet te poetsen en op een blubberig paard een zadel leggen is ook geen optie.
Ilse_123 schreef:Ik denk trouwens wel dat als je de grond onder het afdak ligbaar maakt en daar nog steeds het hooi voert dat hij daar dan wel gewoon wilt liggen hoor. Aangezien iemand zei dat ze liever niet op dezelfde plek sliepen als dat ze aten. Maar als een paard op stal staat slaapt hij ook op de plek waar hij eet, en als hij moet kiezen tussen buiten in de blub liggen of bij zijn hooi liggen denk ik dat hij toch gewoon lekker onder dat afdakje gaat liggen.
Lynn_Nikita schreef:Hier liggen ze in de winter ook vaak gewoon in de bak, ook in de sneeuw. Als het nat is slapen ze gewoon staand, ik heb echt geen paarden met slaaptekort hoor
verder heb ik geen bodembedekking, zonde aangezien ze het opeten of eruit open. Ik heb rubber matten gehad maar dat werd erg vies aangezien ik er geen rooster oid onder had
felicity schreef:Stro is dus absoluut geen optie. Dan had ik dit probleem niet gehad en was ze s'nachts gewoon op stal gegaan.
Er groeit hier geen gras in de paddock. En als het lang regent kan het behoorlijk nat worden.
Wel heeft ze dus een stuk bestraat met een afdak. Schat dat het afdak 5 meter lang is. Ze past er ook makkelijk onder en er staat dan nog een grote bak voor hooi.
Ik heb ook aan rubberenmatten of staltegels gedacht om die onder het afdak te leggen. Maar ik weet niet of ze daar echt op gaat liggen. Het afdak grenst namelijk aan een stal waar alleen de shetlanders in kunnen. Ze zou dan al gauw liggen voor de ingang van de stal.
Ze krijgt wel een goede winter/regenjas op. En heb altijd nog een deken achter de hand. Ze is er namelijk niet vies van om in een lekkere blubber plas uitgebreid te gaan liggen rollen.
Voor mij is dit de eerste keer dat een paard 24/7 365 dagen per jaar buiten staat. Heb er dus helemaal geen ervaring mee.