Hengstige merrie wassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:38

ikke schreef:
Gewoon water, zacht doekje en alles schoon maken/houden. Shampoo is in principe nergens goed voor; dient geen enkel doel behalve tussen jouw oren.

Mee eens, alleen de staart kun je wel met shampoo wassen. Ik gebruik gewoon een babyshampoo. Maar de benen gewoon met water.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:38

ik zou gewoon de tuinslang erop zetten, verder niks. Mijn merrie is niet extreem viezer als ze hengstig is....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 22:39

max66 schreef:
ik zou gewoon de tuinslang erop zetten, verder niks. Mijn merrie is niet extreem viezer als ze hengstig is....

Ga jij dat maar lekker bij je eigen merrie doen. Ik heb alleen koud water waar ik die slang op aan kan sluiten, hoe fijn zou jij dat vinden?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:43

Koper schreef:
Ja dat denk ik ook karev :) Mijn kuddetje bestaat uit twee dieren.

Mijn merrie heeft een periode alleen met één ruin gestaan en daarmee werd het echt niet na verloop van tijd minder. Elke hengstigheid waren ze beide niet meer te hanteren, wilden alleen maar samen op de wei staan. Symbiotische relatie. Vreselijk vermoeiend. Nu in een kleine kudde (4 paarden in totaal) gaat het prima. Mijn merrie liet zich ook door de ruin dekken met allerlei verwondingen tot gevolg. Hoop dat dit bij jou niet het geval is. Elke hengstigheid moesten ze uit elkaar.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 22:49

Meer dan 2 paarden is voor mij geen optie. Mijn ruin dekt niet, althans heb er nooit wat van gemerkt de afgelopen jaren. Terwijl hij wel samen heeft gestaan met merries die hij erg leuk vond.

Merrie is er net een week en is niet meer hengstig. Aan mijn ruin merk ik geen verschil nu in hoe hij naar haar doet.

Martje80

Re: Hengstige merrie wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:40

Met alleen de tuinslang krijg je het ook echt niet schoon...huid is dan helemaal schraal en plakkerig...badedas ontsmet ook.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:42

Koper schreef:
max66 schreef:

Ga jij dat maar lekker bij je eigen merrie doen. Ik heb alleen koud water waar ik die slang op aan kan sluiten, hoe fijn zou jij dat vinden?

nounou, kan ook wel iets minder...

Ik heb ook alleen maar koud water uit de tuinslang en daar spoel ik haar gewoon mee af hoor (niet in de winter natuurlijk). Ik weet niet waar jouw merrie dan allemaal vies is, maar de achterbenen of staart spoel ik gewoon met koud water af!