hoe lang doet een d pony met een klrine baal hooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 23:20

Jee bestaan er ook pakken hooi van 6kg? Mag ik wel opletten bij het kopen van hooi. Wat is een redelijke prijs voor goed paardehooi uitgaande vsn pakkrn van 18 kg. Bijv graszaadhooi?

LicentioFide

Re: hoe lang doet een d pony met een klrine baal hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:22

Ja ik koop dat bij de boer paar huizen verderop, weet niet of elders in nl dat ook te koop is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:30

piezze schreef:
Jee bestaan er ook pakken hooi van 6kg? Mag ik wel opletten bij het kopen van hooi. Wat is een redelijke prijs voor goed paardehooi uitgaande vsn pakkrn van 18 kg. Bijv graszaadhooi?

Ligt ontzettend aan de regio. Ik ben nu voor die kleine baaltjes 5 euro per pakje kwijt. Toevallig weet ik dat dat ongeveer 2,5 keer de inkoopprijs is :P Hij heeft ook inlands hooi, dat zijn iets grotere balen en die zijn een euro per pakje duurder.

Ik heb het uitgerekend, en voor die kleine baaltjes betaal ik even veel als voor de grote balen (300 kilo) die ik volgende week krijg als je het omrekent naar gewicht/hoe lang ik verwacht er mee te doen. Grote balen vind ik onhandiger maar de kwaliteit is zo veel beter en aangezien het qua prijs niet uitmaakt ga ik voor de grote balen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 23:42

Wow ik dacht 3,50 voor een klein pakje hooi, wel ingekocht per 100 balen per keer, jee 5 euro

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:46

Kan best hoor, dat je korting krijgt bij grotere volumes. Ik heb hooi voor 12 dagen nodig, dus 6 baaltjes. En dat hooi komt bij een fouragehandelaar vandaan, die de prijs een paar keer over de kop gooit ;)

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:32

LicentioFide schreef:
MariJanneke schreef:
wat bedoel je met een kleine baal hooi? een kleine baal hooi is bij mij 18 kilo... als ik lees dat een shetlander daar 1,5 dag mee doet dan vind ik dat 'ie wel erg veel krijgt... ik heb twee grote paarden en die eten samen bijna een baal per dag (6 balen in de week)

Oh 18 kilo, daar doet hij 6/7 dagen mee,
Kleine baal is hier 6 kilo..

Pfff ik ging me al zorgen maken... ik dacht al een hooibaal te zien met een jasje van een shetlander er omheen :D

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:49

kom ik aan met 1 plak per dag voor 2 paarden :+ (en daarnaast beetje gras en onbeperkt stro wat ze toch niet eten). Ze zijn "beetje" te dik :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:28

ladypaard schreef:
kom ik aan met 1 plak per dag voor 2 paarden :+ (en daarnaast beetje gras en onbeperkt stro wat ze toch niet eten). Ze zijn "beetje" te dik :=

Kun je ze beter hooi ipv gras geven, als ze te dik zijn.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:32

MariJanneke schreef:
LicentioFide schreef:

Oh 18 kilo, daar doet hij 6/7 dagen mee,
Kleine baal is hier 6 kilo..

Pfff ik ging me al zorgen maken... ik dacht al een hooibaal te zien met een jasje van een shetlander er omheen :D

Dat zou wel een erg dikke shetlander zijn :oo :')

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 12:08

Koper schreef:
ladypaard schreef:

Kun je ze beter hooi ipv gras geven, als ze te dik zijn.

krijgen ze ook al weinig :) en ach gras is nu bijna op. Ze doen het nu gewoon wonderbaarlijk goed, dus ga ook niks veranderen. Komt straks vanzelf wel weer in een normaal patroon.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:54

Op een vorige stal kreeg mijn draver onbeperkt hooi in hooinetten. Eem halve baal per dag at ze. De shetlander waarmee ze stond at misschien een plakje per dag, maar die had ik al afgehouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:08

Koper schreef:
Ik vind dat zo'n onzin he, 1e en 2e snee.

Waar ik op let bij hooi:
- waarmee is het bemest en hoe vaak
- welke soorten gras zitten erin
- in welk stadium van de groei van het gras is het gemaaid.

En dan bedoel ik hooi. Niet die walgelijke troep uit plastic.

Er bestaat gelukkig wel walgelijke troep die prima voor paarden is, weet niet wat jouw ervaring met goede voordroog is maar hier is het geen walgelijke troep.