24/7 buiten op kleine oppervlakte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:08

Ik heb mijn pony's poos terug op containerstal (6x 2.5 meter) met paddock van 20x25 meter gehad. Paddock hadden we breakerzand in gestort en plm 5 meter bestraat zodat het ook als het nat was nog iets van uitloop had. Hier ook in de Randstad dus snap je probleem volkomen, vind het totaal niet kunnen als ze zoveel op stal moeten staan in de winter.
Ze konden in/uitlopen als ze wilden en vonden het volgens mij erg prettig. Wel zorgen voor echt goede afrastering, dus palen met planken en schrikdraad :Y)

Ja het is niet ideaal maar altijd beter dan zo veel op stal. Dus zou het gewoon gaan proberen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: 24/7 buiten op kleine oppervlakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:36

Jep het hele jaar. Maar daar gaat het niet om, als het net wat hoger ligt en je stort er zand op, dan kun je zelfs 3 x 3 nog mooi houden.

De oppervlakte die jij noemt is binnen 3 weken kapot. Blubber tot de koten. Tenzij je dus een stuk afscheid en daar een dikke laag zand op stort. Eventueel graaf je nog een of twee drainage buizen in. Het stuk wat over is houd je vlak en geef je er alleenbij vorst bij. Dan word het niet kapot getrapt. :)