Kosten bouw stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 15:52

Wat een leuke paarden en stal heb je, allemaal heel gemutlich.
Mine are still to come, ben lichtelijk verliefd op de Schwartzwälder Fuchs.

TrIjNiE__

Re: Kosten bouw stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:52

Waaw echte een hele mooie schuur Isabonny <3

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:55

@ Jaleesa: helaas is de kruising Fjord-Appaloosa inmiddels in de paardenhemel, maar nu hebben we een mooie, lieve stekelharig zwarte Tinker in haar plaats.
Een buurman van mijn schoonouders heeft verschillende Schwarzwalders. Die zijn idd heel erg mooi.

Ben ook blij met mijn beklinkerde uitloop voor de stallen. Is misschien niet zo groot, maar zo kunnen ze 's nachts wel wat meer rondwandelen als ze dat willen en kiezen of ze binnen of buiten willen staan.
Het opruimen van de poep is zo ook een makkie.
Ze hebben 1 vaste plek voor de poort waar ze poepen of ze poepen in hun stal. Plassen doen ze altijd in hun stal, want dat spettert natuurlijk te veel op de stenen.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 10:25

Isabonny schreef:
@ Jaleesa: helaas is de kruising Fjord-Appaloosa inmiddels in de paardenhemel, maar nu hebben we een mooie, lieve stekelharig zwarte Tinker in haar plaats.
Een buurman van mijn schoonouders heeft verschillende Schwarzwalders. Die zijn idd heel erg mooi.

Ben ook blij met mijn beklinkerde uitloop voor de stallen. Is misschien niet zo groot, maar zo kunnen ze 's nachts wel wat meer rondwandelen als ze dat willen en kiezen of ze binnen of buiten willen staan.
Het opruimen van de poep is zo ook een makkie.
Ze hebben 1 vaste plek voor de poort waar ze poepen of ze poepen in hun stal. Plassen doen ze altijd in hun stal, want dat spettert natuurlijk te veel op de stenen.

Gelukkig heb je een hele leuke nieuwe aanwinst en idd poep van tegels af ruimen is way easy :j
Doet je buurman ook fokken en heeft ie af en toe iets in de verkoop staan?? :D Ik ben een beetje aant rondkijken waar ik het beste zo'n dier kan aanschaffen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 10:27

Een jaar geleden had hij idd iets in de verkoop staan zag ik op Marktplaats. Hij fokt altijd al met sportpaarden, later zijn er een aantal Schwarzwalder Fuchsen bij gekomen, maar ik weet niet of hij daar nu ook regelmatig mee fokt.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 15:21

Heeft ie n site of iets?
Ben op zoek en alles maar van de duitse site word ik niet wijs, zo goed is mijn duits niet ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 06:37

max66 schreef:
50.0000

Stal met zadelkamer, stalgang om te poetsen en te wassen, 6 boxen van ong. 3-3,50/3,60 met hooizolder, van houtbouw met standaard wanden en halfhoge tussenwandjes was al ongeveer 80.000 euro en dat was zonder Electra en water bakjes en vorstvrij systeem, solarium of andere luxe.

Ook nog geen verharding rond de stal.

Perceel bouwgrond/oud huis wat er af kan: 150.000/225:000 met extra agrarische grond a 25.000-45.000 euro per ha (Noord Nederland, westen nog veel duurder)
Zelf laten bouwen groot huis zijn indicaties voor per m3 inhoud van het huis. Denk dat je voor 650m3 al snel 400.000 euro of meer kwijt bent met nieuwbouw. Exclusief luxe afwerking. En dan moet je ook tuin nog herinrichten en evt. Garage er bij...

Met de huidige huizenprijzen kun je voor 550.000 of meer echt heel veel waar voor je geld krijgen. Zelf bouwen is veeeeeeeeel duurder.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 09:01

@ Joyce B: Ik moet zeggen dat iedereen wel ontzettend verschillende bedragen noemt. Ik zelf had rekening gehouden met rond de 100.000 klaar te kunnen zijn en als ik dat van jou zo lees zit ik er niet zo heel veel naast. I know erruuuuug veel geld, maar als t kan dan kan t.

Ik heb inderdaad een boerderij gevonden die groot genoeg is voor mijn vriend en met plenty grond eromheen voor mij. De boerderij moet wel helemaal verbouwd worden maar er zit zeker potentie in.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:29

Je kan het zelf zo duur maken als je zelf wil. Ik denk alleen wel dat een bestaand plekje goedkoper is nieuwbouw met de huidige huizenmarkt. Ik weet niet aaar je wilt wonen en hoe het aanbod daar is. Maar om een groot huis met stallen en genoeg grond te vinden is misschien bij jou in de buurt geen haalbare kaart. Wij hebben destijds ook alles nieuw laten bouwen omdat er bestaand niks te vinden was. Of niet te betalen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:37

Dat klopt. Maar verbouwen is ook duur. behalve als je veel zelf kunt doen. wat veel scheelt is wanneer het paardendeel al goed is. of de basis goed en je alleen hoeft in te richten.

In profiel zie je de stal. we hebben meerdere offertes opgevraagd. Deze is het uiteindelijk geworden. Stalwanden en deuren bij ander bedrijf gekocht.

Achteraf was metselen fijner geweest. (met staalconstructie ivm vrije overspanning en hooizolder.) de verf houdt op de regenkant niet goed en ze vreten mijn deur waarachter het ruwvoer ligt door... maar goed. hij blijft de komende 20 jaar vast wel staan en dan ga ik met pensioen ;)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:41

Wij hebben 2 jaar geleden een stal laten plaatsen van jawel beton en een houten buitenkant, 4 boxen erin en een hooizolder erop.

Wij hebben er 4 boxen in 2 van 3x3 1 van 4x4 en 1 van 3x4
En een zadelkamer van 2x3

Het oppervlak is 12x17

Hiervoor hebben we 50.000 betaald

Kijk eens op prubo.nl dat zijn goede stallen bouwers!

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:52

Waarom aparte stallen, is het voor je paarden niet veel fijner om een ruime loopstal te hebben en dan 1 aparte stal als er wegens ziekte een paard apart moet.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:22

jaleesa89 schreef:
Heeft ie n site of iets?
Ben op zoek en alles maar van de duitse site word ik niet wijs, zo goed is mijn duits niet ;)

Dat weet ik niet, maar als hij wat te koop heeft, dan adverteert hij op MP.
Heb even gekeken, maar momenteel staat er niets op.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 14:28

@Damian:
Dat is hier dus ook een beetje het probleem, er is één woning die ruim genoeg is en waar ook genoeg grond omheen zit, maar er zijn wel weer meerdere lege grote kavels hier in de buurt te vinden, ik woon in Twente dus hier heb je over het algemeen ook nog wel iets aan ruimte.
Er zijn hier geen dingen te vinden die al stallen hebben, tenminste niet met genoeg ruimte om de deur.
Ik ga gewoon goed overleggen met mijn vriend, want ik kan ergens wel een goed gevoel bij hebben maar als hij t niks vind wordt het hem nog niet ;)

@ Klokjes:
Ik vind aparte stallen iets prettiger met het oog op voernijd, veulenen, gemak met uitmesten en ze kunnen wel bij elkaar komen want ik wil graag open tussenwanden (komen tot de schouder van het paard zoiets). Daarnaast zullen ze bij mij het overgrote deel op 't land staan.

@ Joyce:
Ik weet het dit gaat heel erg verwend en niet normaal klinken, maar geld speelt niet een grote rol. (ik schaam me bijna dat ik dit kan zeggen) Een gemetselde stal spreekt mij ook meer aan en past beter in t plaatje want ik ga ook niet in een houten huis wonen ;)

@ Isabonny:
Had ook al op MP gekeken idd, maar heb nog plenty tijd dus doe mooi kallum an :)

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:49

hoeveel kost een box? moet ik weten voor school x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:58

Zoek eens op google ;)

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:11

Jammer dat jullie het zelf niet kunnen doen, zou veel geld schelen. Houd er rekening mee dat banken niet snel een hypotheek geven als er een agrarische bestemming op zit. Stallen bijbouwen zonder agrarische bestemming doen veel gemeentes moeilijk over. Staan er al schuren op het erf dan zou ik die opknappen ( slopen en weer opnieuw bouwen kost veel geld)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:16

www.horsestables.nl :D

Nee zonder gekheid, weet niet of ze aan je wensen voldoen. Maar zij bouwen het ook naar je eigen wens.
Zelf ben ik hier ook aan het kijken mocht het zover zijn dat wij een huisje gevonden hebben.

Denk dat verder bij de genoemde bedragen 100.000 wel in de buurt komt. Zeker met de aanleg van alle elektra/water/enz

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:22

dankje ik heb het gevonden!

Weten jullie ook hoeveel het kost om een overdekte longeercircel aan te schaffen?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:44

pluisenmagic schreef:
dankje ik heb het gevonden!

Weten jullie ook hoeveel het kost om een overdekte longeercircel aan te schaffen?

Je opleiding zou waardevoller zijn als je er leert hóe je bepaalde zaken moet uitzoeken, niet domweg blindstaren op "wat kost dit en wat kost dat"; de markt is zo uitgebreid dat je boxen hebt in elke prijscategorie, dus die informatie is niet relevant. Ga je ook eens afvragen wat het doel is, moet de box een paar maanden mee of een levenlang, etc.
Voor 'trainingsmolens' zelfde verhaal; vraag je eerst af waarom je zo'n ding zou moeten aanschaffen, wat de meerwaarde is.

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:55

ja dat weet is en dat leren we ook maar ik heb al meer als 40 minuten op internet lopen zoek naar de prijs ongeveer voor een overdekte longeercirkel van 15 meter in diameter. maar ik kan het dus niet vinden vandaar dat ik het hier vraag

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:02

Veel van die dingen zijn maatwerk en gaan dus enkel op offerte. Wat er aan kant en klaar bestaat komt vaak uit het buitenland. Probeer het eens in het duits, daar zit nog wel eens wat van dit soort spul.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:13

Het hangt er idd vanaf wat je wilt.
Zelfbouw is in theorie goedkoper maar als je je eigen uren moet rekenen dan zou het nog duur zijn.
De vraag is dan vooral of jullie handig genoeg zijn om alles vanaf de grond op te bouwen.

En kies je dan voor een bouwpakket of ga je voor een eigen ontwerp, ga je voor een basis van metaal of voor hout, metsel je de muren, komt er een wasplaats, een zadelkamer etc etc..

Ik zou hier in principe voor ongeveer €3500 een mooie schuilstal kunnen bouwen van laat ik zeggen 6x10 met opgemetselde muren, een dak constructie van hout, pannen op het dak, drinkbakken en verlichting. Maar dan moet ik alles zelf doen, van de fundering leggen tot het hout op maat maken, van water bak tot lichtknopje.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:14

pluisenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:36

dankjee