Draver in de wei, maar wat en hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:36

Een shetlander is toch veel positiever voor een paard dan een ezel, het zijn toch andere dieren hoor!
daarbij heeft inderdaad een ezeltje weer heel vaak last van (andere) wormen die je paard best wel wat kwaad kunnen doen dus moet je in ontwormen vooral veel strikter worden :)
Maar hoe dan ook, neem een shet, voor je paard veel positiever :)

En inderdaad 2 hectare is veel, maar een paddock maken is denk ik wel een must + je moet je hectare gaan indelen wil je echt hebben dat je dieren ook gras kunnen eten. Anders is het kaal en groeit het niet meer aan omdat ze er altijd op staan.. heb je een grote kale weide...
of je moet zeggen ze gaan in de paddock en af en toe op de wei :)
houdt er rekening mee dat inderdaad ook zo'n kleintje erbij volle aandacht nodig heeft en net zo duur is in onderhoud als een grote (ook hoefsmid, ook de entingen etc.)
maar in ieder geval, zet je paard niet alleen :)

ook zal ik alvast gaan zoeken naar waar je het voer vandaan haalt + een stallinkje gaan bouwen :)
het beste is ook rekening houden met het eventueel apart kunnen houden van de twee, mocht ene ziek worden kun je ze dan tenminste al gelijk gemakkelijk apart zetten i.p.v. dan allemaal stress hebben :)

leuk voor je!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 10:55

Je moet gaan voor een maatje en dat betekend een ander pasrd of pony, je hebt het dan over een shet.dat is prima maar deze ziu ik vanaf dag een met een graskorf leren te lopen.want anders zijn ze snel bevangen.misschien kun je beter kijken nasr een ouder ponytje of een ponytje dat niet meer bereden kan worden en die nog een goede tijd geven.verder goede omheining plaatsen en in 4 stukken delen en een stuk voir de winter houden.en zorgen voor kleine schuil gelegenheid.succes