Gini schreef:Ik snap niet dat mensen haar nu toch willen overhalen, terwijl TS net zelf tot het wijze besluit gekomen is om voorlopig nog niet aan de aanschaf van een paard te beginnen. Iedere paardeneigenaar weet toch dat je naderhand toch sowieso duurder uit bent dan dat je voor de aankoop berekend had. Straks heeft je shet zomerexceem en moet die dus een duur deken, blijkt dat je paard een sloper is die graag aan dekens knauwt. En dan krijgt je paardje koliek, net nadat je de tandarts en hoefsmid hebt laten komen en dat dure deken heb gekocht en je dus niet voldoende centjes meer hebt. En dan blijkt dat je je paard wat moet bijvoeren want die valt snel in, dus je wilt die in de winter voordroog geven, terwijl je shetje het goed doet op gewoon hooi en te dik wordt van het voordroog, ben je twee dingen aan het kopen. Alles op het goedkoopste berekenen is jezelf een rad voor de ogen draaien. Ik ken Shetlanders/a-ponytjes die hun eigenaars al meer geld gekost hebben dan het rijpaard.
ik zeg dat shetten in aankoop niet duur hoeven te zijn, niet dat ze er dan gelijk een moet kopen.