extra maatregelen met dit weer?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

max66

Re: extra maatregelen met dit weer?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 20:48

ik heb ze net de wei weer op gezet, nu is het goed te doen en vannacht blijven ze lekker buiten. Morgen rond het middaguur zet ik ze weer binnen

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:21

Is er niet een soort deken die voor afkoeling zorgt? Misschien dat dat wel kan helpen.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:29

ik baal heel erg dat ze bij ons op stal , geen enkele weide(behalve de 24 uurs weide) geen beschutting hebben, de paarden staan dus de hele dag in de volle zon,

Verder worden er volgens mij geen maatregelen getrokken bij ons.
helaas vandaag niet gereden, stal sluit om half 11, en om 9 uur vond ik het nog te warm(pony stond totaal bezweet op stal) even afgespoten, laten rollen en terug op stal.
ze staan van ongeveer 8 tot 3 buiten nu.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 21:31

waarom dan niet, net als ik nu doen, paarden overdag binnen en s'avonds en s'nachts naar buiten? Hier hebben we ook geen beschutting op de wei...

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:38

max66 schreef:
waarom dan niet, net als ik nu doen, paarden overdag binnen en s'avonds en s'nachts naar buiten? Hier hebben we ook geen beschutting op de wei...

Sommige stal eigenaren laten dat helaas niet toe -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:48

Bij ons staan ze lekker in de wind :)
pony was vandaag ook helemaal niet bezweet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:43

Ik heb vanavond de eczeemdekens er maar afgehaald. :n En ze hooi gegeven in hun inloopstal zodat ze minder last hebben van de vliegen. Want ze zaten helemaal onder het zweet. Aangezien ik een week op vakantie was en toen zijn de dekens er dus 8 dagen niet af geweest. -O-

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 00:53

Ik heb mijn verzorgpaard en zijn weidemaatje vanmiddag samen met hun baasje een goeie wasbeurt gegeven, klein stukje drooggestapt en verder niks met ze gedaan. Even op het grasweitje gegooid zodat ze wat konden knabbelen en daarna weer terug in de zandwei, daar hebben ze ook een flink stuk schaduw. Hooi ligt normaal bij het hek, maar aangezien dat hek de hele dag in de volle zon staat hebben we al het hooi dat daar nog lag zo veel mogelijk naar in de schaduw verplaatst. Waterbak ook regelmatig omgooien en de tuinslang er weer in hangen. Water constant verversen dus, met dit warme weer weet je maar nooit wat er in zo'n bak gaat broeien. Kunnen bak alleen helaas niet in de schaduw zetten want dat haalt de slang niet, en de bak is te zwaar natuurlijk als ie vol zit om te verplaatsen. Ze hebben ook allebei nu een vliegenmasker op (wel een grappig gezicht trouwens :P) en we spuiten de ene regelmatig in met dazenspray. De ander loopt heel hard weg als je dat probeert dus daar lukt het niet bij. Ze hebben verder geen deken op ofzo.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:04

Ik hoef niets te doen, behalve zorgen dat er voldoende water aanwezig is, er is een schuilstal en er staan ook bomen :) Ik wil wel een vliegendeken met hals gaan aanschaffen omdat m'n haf nogal heftig reageerd op dazen.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:06

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 01:21

De paardjes staan hier normaal gesproken op de paddock in de namiddag tot ochtend.
Maar nu gaan er 3 naar binnen s nachts en de rest blijft op de wei. Daar is het veel koeler dan op de paddock.

Heb mn pony vanmorgen rond 9u gelongeerd en daarna afgespoeld, heb maar 1 temp en dat is wat uit de kraan komt. Geen zweetmes of droogstappen, maar direct op de wei en daar ligt ze dan mooi uitgebreid te rollen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 09:48

billy3105 schreef:
max66 schreef:

Sommige stal eigenaren laten dat helaas niet toe -O-

Wat raar, het is toch jouw paard?

Mijn staleigenaar laat zijn eigen pony's met deze hitte overdag ook gewoon op de wei in de zon staan, ik kies hier niet voor en hij heeft er geen problemen mee als ik die van mij wel op stal zet. Moet ik toch zelf weten?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:23

Op de stal waar mijn hengst staat zijn alle pension paarden om 05 uur naar buiten gegaan en om 11 uur terug op stal (ook mijn hengst). Weinig van hun eigen paarden blijven buiten en dan alleen die die op een weide staan met veel schaduw.
Thuis heb ik de merries om 06 uur buiten gedaan. Hier blijven ze buiten tot +/- 21 uur maar ze hebben een ruime afdak die afgedekt is met schaduw/toch doeken. Er kan een briesje door, er is goed schaduw en de water tonnen staan er ook (geen water dat in zon staat). 'savonds alles op stal met open deuren tot +/- middennacht en dan wordt alles op slot gedaan.

Afbeelding

:D :D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 564962a2bf
Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:00

Vandaag viel de hitte mee hier
Nummer 1 om 9 buiten gekwakt en de mijne eerst gereden en flink gedoucht en daarna om 3 beide binnengehaald

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 22:20

hier inmiddels overdag en s'nachts buiten. Omdat het gister en vandaag nogal waaide (en vanmiddag was het bewolkt) overdag gewoon buiten laten staan.
Als het overdag weer te heet wordt gaan ze weer naar binnen overdag.