Waar staat je paard met oud en nieuw??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waar blijft je paard?

In de wei, is geen stal aanwezig waar hij in kan
4 (3%)
In de wei
11 (10%)
In de stal
91 (85%)

Totaal aantal stemmen: 106

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:34

Mijn paard staat normaal gesproken op stal met een vrije uitloop naar een klein weitje (stal is dus open).
Gelukkig staat hij op een rustig plekje, dus ik denk dat het wel meevalt met het vuurwerk.
Mijn paard staat hier overigens pas 4 maanden.
Ik laat het aan de stalhouder over wat hij met mijn paard (en z'n vriend) doet.
Hij zal de hele avond/nacht thuis zijn, dus hij zal het vast en zeker goed in de gaten houden

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:36

helemaal zielig in der 1tje in de wei Haha!
als ik echt zou willen zou ik der wel op stal kunnen zetten, maar das alleen maar lastig en ik heb der net zo lief in de wei.
kan ze mooi naar het vuurwerk kijken

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 01:27

Op stal
Moeten ze maar aan wennen.
Mijne is er sowieso niet bang voor.
Laatst waren ze aan het knallen en hij gaf geen krimp. Braaf paard Ach gut

animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:41

bij ons staan de paarden overdag in het weiland nou dat zou nog wel kunnen dan is het niet zo heftig dan ´s avonds.
Dan gaan ze tegen een uur of 5 naar binnen krijgen ze bix en hooi en water en fdan gaan ze de volgende dag weer naar buiten.

ik zou het dood eng vinden om mijn paarde ´s avonds met vuurwerk buiten te zetten het zal je maar overkomen dat je paard door het draad gaat en dan als fdat niet gebeurt dat die helemaal gek word ik moet er niet aan denken ik wil wel goed zijn voor mijn paarden hoor poe.

maar wat doen jullie allemaal<?

hebben jullie dezelfde mening als mij?

Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:24

's avond staat ze altijd op stal, dus dan ook. De stal is wat achteraf, ik denk niet dat ze ergens last van zullen hebben. Trouwens nooit problemen mee gehad.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:41

Yorghos blijft buiten, in de boomgaard met loopstal. Hij staat normaal nooit binnen, dus nu ook niet. Bovendien staat hij buitenaf, waar weinig of geen vuurwerk wordt afgestoken.

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:06

Siësti staat nu op stal en blijft dan ook gewoon op stal staan samen met 4 andere paarden. Hij staat gelukkig wel op een redelijk rustig stuk.
De jaren hiervoor heb ik nooit problemen met Siës gehad met het vuurwerk want hij vind het helemaal niet zo eng.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:10

Lekker op stal, waar ze elke nacht staat!
De stal is in een boerenstreekje buiten de stad, er zal heus wel vuurwerk afgestoken worden enzo, maar dan eerder voor de boerderij en niet achter op het erf vlakbij de paardenstallen.
Ik denk dus niet dat ze er veel last van zal hebben, gelukkig Lachen ..!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:41

Moon staat in de wei, en er is geen stal aanwezig waar ze in kan en er is geen beschutting Verdrietig

roosaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:13

tis allebij link
stal: brandgevaar
land: als ze overstuur raken ben je je paardje kwijt !

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:17

mijn pony gaat op stal, ik weet niet hoe ze op vuurwerk reageerd en ze staat nu op het punt om elk moment te bevallen, dus ik vind het best spannend. Mijn shetje staat in de wei samen met een andere shetlander. Hij geeft niks om vuurwerk en daar maak ik me geen zorgen om.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:20

ik laat ze binnen staan en idd met een licht aan en een radio aan!!

Ging vorig jaar ook goed!
gelukkig wordt er bij stal geen vuurwerk afgestoken!We hebben een rieten dak dus dat kan zo vlam vatten!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:51

gewoon op stal. Met een flinke plak hooi. Misschien dat de bovendeuren nog dichtgaan maar ik verwacht eigenlijk van niet.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:02

Ben er nu eindelijk achter wat voor die van mij t beste werkt.. gewoon om 12 uur de deur naar de wei open gooien dat ie zijn vluchtgedrag kan doen.. dan rent ie 5 meter en blijft dan staan eten, en daar kalmeert ie weer van.. en dan om half2 weer naar binnen.. Sedalin, Muisjes, proppen in de oren, licht aan, radio aan, bovendeur dicht.. t mocht allemaal niet baten, al om half 12 liep t zweet langs zijn kogels op de vloer... maar dit gaat goed....

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:29

Greg en Vanta gaan altijd op stal (zowiezo 's avonds in de winter) maar Xen blijft buiten omdat we daar geen stal voor hebben die dicht kan.

Toen ik Foxy en Gyps nog had bleven die ook altijd buiten en die gaven echt niets om vuurwerk (Greg en Vanta ook niet) hoe Xen zal reageren daar heb ik geen idee van, al blijft hij wel al heel braaf als de jagers schieten (en dat zijn toch ook knallen)

Ik verwacht in ieder geval niet echt veel problemen, maar tegen 12 uur ga ik of mijn pa toch zowiezo naar de stal om ze in de gaten te houden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:30

Ze blijft lekker in haar boks staan.
Doe haar wel stal banages om want vorig jaar had ze opeens een paar wonden op haar benen. Weet niet of dat door het vuurwerk kwam maar beter het zekere voor het onzekere.

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:45

alle paarden op de manege blijven in de stal, en dit jaar vieren we ook met een super gezellige groep oud en nieuw op de manege. Jacks is dus de eerste die ik gelukkig nieuw jaar ga wensen

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:04

Melody staat gewoon in zijn stal staan. Hij staat s'winters altijd binnen dus nu ook.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:17

die van ons staan in het land achter het huis, waar ook een stal is. de eigenaar van het huis en land checkt af en toe hoe het gaat en rond 12 uur staan ze toch buiten te kijken naar het vuurwerk. die van ons geven helemala niks om her vuurwerk. alleen die gillende keukenmeiden... Clown

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:20

Mijn paardje staat normaal gesproken gewoon in de stal met 5 andere paarden. We doen de deur dicht en zetten de muziek hard aan. In het begin van de middag zijn ze wat onrustig, maar als het juist los barst zijn ze rustig aan het knabbelen.
Dit jaar is het wat anders. Mijn vriend en ik gaan oppassen op het huis van Marieke (marieketencate op bokt), en Risco gaat mee. Wij gaan gewoon kijken of alles rustig is, maar geen idee of daar veel vuurwerk wordt af gestoken.

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:25

Mijn paardje blijft lekr op stal waar hij gwoon dus altijd staat hij heeft een lekr buitenstalletje en bij ons (waar hij staat dan) is haast geen vuurwerk en rond die tijd van het vuurwerk krijgen de paarden altijd wat kuilgras dus dan hebben ze wat te snoepen

xxx

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:39

op de wei.
rondom de wei is er wel veel vuurwerk. aan 2 kanten loopt straat waar de mensen altijd zeer fanatiek vuurwerk afsteken, kerstbomen in fik, van die grote matten met harde klappers uit het buitenland enzo. en verder is er veel luchtvuurwerk te zien uit omliggende dorpen, omdat de wei wat dat betreft nogal centraal ligt.
maargoed, andere opties zouden zijn dat we hem op een andere pensionstal/manege zetten, dat hebben we de eerste 2 jaar gedaan toen we hem hadden.
het 3e jaar hadden we hem in zijn eigen stal gezet, maar het is een wonder dat die heel is gebleven, gezien het vele vuurwerk in de buurt wat hij nogal eng vond zacht uitgedrukt Haha!
daarna altijd op de wei
als hij op de wei staat gaat hij wel rennen, maar wordt niet zo panisch als in zijn stal. dan is hij met z'n weigenootje en heeft hij ruimte om te 'vluchten' ( Schijnheilig )
maar ik ga wel kijken natuurlijk of het allemaal wel goed gaat, want stel je voor het slaat hem toch in z'n bol en hij springt in de sloot dan wil ik hem er toch wel graag uitvissen Tong uitsteken

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:01

Op stal en in de wei, ligt eraan ik hou gewoon het normale rooster aan, 's nachts op stal en overdag van 12 tot 4 de wei op, ik heb gelukkig niet zo heel veel last van vuurwerk!

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:09

op stal zeer zekers en na oud en nieuw effe gaan kijken he