Verhaal van Nelleke over de natte grond vroeg ik me ook af. Mijn opa woonde vroeger in Landsmeer en dat was erg nat, nat en nog eens nat... Sloten met peil zo hoog als de dijkjes om de weilanden. Ik meen ook veengrond. We gingen te varen met bootje achter huis en hij ving palingen
Die 20 bij 30, voor 5 paarden per paddock, is dat voor de 24/7 buiten paarden? Hoe gaan jullie de winterpaddocks inrichten/bouwen?
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe jullie het plekje gaan inrichten en hoe het er straks uit ziet! Zit er nu ook al een stalgebouw/woning bij?
Ik had ook al ergens de advertentie gezien en vraag me ook echt af hoe dat in de winter zal gaan. Op deze grond gewoon zand op het gras gooien is echt vragen om problemen..
LizMD
Geplaatst: 15-07-14 22:07
Ook ik heb de advertentie op marktplaats gezien. Ik ben benieuwd!
Inderdaad, we zitten op veengrond... Het enige voordeel dat wij nog hebben is dat onze binnen sloten laag zijn. Dat wil zeggen dat we altijd een punt hebben om naar toe af te wateren en het land is zo gelegen dat het afloopt naar de sloten toe.
De paddocks worden gedraineerd, verhard en een gedeelte wordt bestraat en een gedeelte zand. Voor de paddocks ben ik nog op zoek naar een fijne inrichting (qua paddock paradise principes), maar daar hebben we morgen een brainstormsessie over. Ben erg benieuwd wat daar nog uit gaat komen.
We hebben vanaf medio november een schuur tot onze beschikking waar een toilet en kantinetje (met houtkacheltje.. ) in komt. Je kunt dan ook gewoon droog je paard poetsen en zadelen, nog even nazitten en opwamen in de winter.
Het is niet onze insteek een stal te creeeren, waar de paarden buiten staan.. alles houtjetouwtje vast is geknopen en je lieslaarzen aan moet trekken om bij je paard te komen in de winter.
Enne, vragen stellen mag altijd! Ik sta daarvoor open.
ps. Gisteren zijn we nog bezig geweest met het slaan van palen voor de paddocks, heerlijk hoor als je 3 mannen tot je beschikking hebt die je willen helpen!
Heel interessant dit voor mij een beetje uit de richting, maar ik volg toch graag. Ik las dat er schuilmogelijkheden komen voor in de winter. Betekent dat dat ze in de zomer altijd 24/7 ZONDER schuilmogelijkheid staan? (dat zou voor mij een groot minpunt zijn...) Ook ik ben benieuwd naar de winterverblijven. Mijn paard staat nu in de winter met drie maatjes (dus in totaal 4) in een gedraineerde paddock van 20 x 40. (overdag, hele dagen met hooi). Dit kan wat mij betreft NET qua afmeting. Mocht ze er 24/7 in moeten verblijven, dan zou het wat mij betreft GROTER moeten zijn. Maar jullie zetten dus vijf paarden op een kleiner stukje? Of begrijp ik het verkeerd en krijgen ze er in de winter ook land bij?
mariannes
Geplaatst: 16-07-14 14:53
Mooi initiatief, ik ben benieuwd hoe het gaat worden dus volg ook even.
timokyana
Zag jullie ook op fb voorbij komen,ik volg ook mee. Veel klusplezier!
Amigo_stan
Geplaatst: 16-07-14 14:58
Mooi hoor, maar een vraagje, wonen jullie zelf op het zelfde terrein? Ik heb namelijk zelf altijd al afgehaakt op stallen waar geen mensen bij woonden..
Je kan bij de locatie gewoon met de auto en trailer komen. Zelfs trailer stallen is mogelijk
Nog een keer even de schuilmogelijkheden (zoals die gepland staan op dit moment)
Winter: Overkapping en zijdes met windbreekgaas Zomer: Zijdes van waarschijnlijk ook windbreekgaas of hout, geplaatst in een kruis waardoor de paarden in de schaduw en in de luwte kunnen staan.
We wonen zelf niet bij de paarden, maar werken met een camera systeem. Die geeft vanaf 22:00 uur elke keer een melding op het moment dat er iemand het erf op komt. De laatste ronde controle en voeren doen wij om 22:00. Voordat we gaan slapen kunnen we altijd nog even checken via de camera's.
In de paardenwereld kunnen we nooit iedereen tevreden houden en dat is ook niet ons doel. Het beetje dat wij kunnen bijdragen aan educatie en huisvesting is voor ons al een begin. Ik snap dat mensen ruimte willen, altijd schuilmogelijkheden, toezicht.. en vaak komt dat uit de ervaringen die zij zelf hebben. Wij doen er zoveel aan, als dat we kunnen, om de huisvesting van de paarden optimaal te maken, maar zoals altijd zitten er regels, vergunningen en financiële plaatjes bij.
Just follow Ben benieuwd wat jullie er in september van vinden!