Doe-het-zelf tegen zomereczeem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JMH

Re: Doe-het-zelf tegen zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:07

Effektri doet momenteel ook een proef met hun voedingssupplement (omega-3) bij paarden met zomerexceem en de resultaten zijn erg goed, wij hebben ook een merrie met (heftige) zomereczeem op stal en ze schuurt helemaal niet meer.

Voordeel is dat je de olie over het voer geeft en je dit dus rustig zou kunnen combineren met andere uitwendige middelen! Hun site is www.effektri.com

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:07

Mja, wat als je dus nagenoeg geen krachtvoer geeft? Dat vind ik altijd het jammere aan supplementen..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:17

Dan geef je het door een beetje grasbrok of luzerne of compact gras. Vaak werkt dat wel.

brease

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:49

Voor degene die skincalmin hebben geprobeerd. Wil je je ras paard. Huisvesting (stal of 24/7). Voeding (wel geen brok/wel geen weidegang)erbij vermelden. Ik weet zeker dat dexe factoren meespelen anders blijf je smeren.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:09

Shanti stond op zand, overdag buiten, de nachten binnen.
Geen gras, wel 24/7 toegang tot kuil en kreeg per dag halve kilo pavo condition.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:15

Mizora schreef:
Dan geef je het door een beetje grasbrok of luzerne of compact gras. Vaak werkt dat wel.

Wij geven het ook wel over een handje Luzerne idd en desnoods over een stukje brood, gaat prima!

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:31

brease schreef:
Voor degene die skincalmin hebben geprobeerd. Wil je je ras paard. Huisvesting (stal of 24/7). Voeding (wel geen brok/wel geen weidegang)erbij vermelden. Ik weet zeker dat deze factoren meespelen anders blijf je smeren.

Je hebt absoluut gelijk dat je bij paarden met zomereczeem het gehele plaatje moet bekijken voor een succesvolle aanpak. Dit is daarom ook precies wat wij doen en waarin we anders zijn dan andere merken. We combineren het gebruik van onze producten met een compleet persoonlijk advies. We bekijken het gehele plaatje qua weidegang, ruwvoer, krachtvoer, beweging, stalmanagement, weidebeheer, beweging etc. voor je en geven je op basis daarvan een gericht advies zodat onze uitwendige producten optimaal hun werk kunnen doen. We hebben op deze manier heel veel paarden kunnen helpen.

Ieder paard met zomereczeem is anders en heeft een specifieke aanpak nodig. Sommige paarden staan met gebruik van SKINCALMIN 24 uur per dag op de weide terwijl bij andere paarden de weidegang echt beperkt moet worden tot bijvoorbeeld 1-6 uur per dag. Sommige paarden raken juist extra geïrriteerd door een eczeemdeken en andere paarden vinden een deken juist erg prettig...

We helpen je graag dus vraag ons gerust om een persoonlijk advies.
Je kunt je vragen mailen naar info@bluehorsecare.nl tav Simone

Simone Pottegieter
BLUEHORSE

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:07

Rizette schreef:
Heeft er ook iemand uit dit topic aan het onderzoek meegedaan van Bleuhorse? Of kent iemand hier iemand die meegedaan heeft ?

Onze site is inmiddels online! www.bluehorsecare.nl

D_iantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:51

Ik heb een haflinger. Ze staan ong 4 tot 5 uurtjes buiten in de wei. Verder staan ze in een paddock/uitloop. Ik voer ze 2 maal per dag Fibra Premuim.

Hij staat onder een gewone vliegen deken momenteel.

Gister gaf hij aan dat het weer wat jeukte. Je ziet hem echt genieten als ik het insmeer met de skincalm. Het verzacht echt onwijs!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:26

Jep. meld zich. ik gebruik het nu 3 maanden bij mijn ijslander merrie ( import dus echt, exceem)
Mijn paarden krijgen laag suiker en zetmeel bij gevoerd vitamine/belonings voer.
Staan beperkt op gras, krijgen 4 a 5 keer per dag ruwvoer en hebben de mogelijkheid om in een schuilstal die afgesloten is doormiddel van flappen vliegvrij te gaan staan.

Het werkt zeker, wondjes/plekjes die ontstaan genezen echt sneller, ook staat mijn merrie nog steeds zonder deken.
Haar manen worden nu wel wat dunner op sommige plekken, maar de huid zelf is nog rustig.
Ook haar buik en staart zien er prima uit.
Hoop dat het hele seizoen het haar er door helpt, en deken in de kast te laten.
Nu ook de shampoo en spray besteld.

Pottegieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:18

kvika schreef:
Jep. meld zich. ik gebruik het nu 3 maanden bij mijn ijslander merrie ( import dus echt, exceem)
Mijn paarden krijgen laag suiker en zetmeel bij gevoerd vitamine/belonings voer.
Staan beperkt op gras, krijgen 4 a 5 keer per dag ruwvoer en hebben de mogelijkheid om in een schuilstal die afgesloten is doormiddel van flappen vliegvrij te gaan staan.

Het werkt zeker, wondjes/plekjes die ontstaan genezen echt sneller, ook staat mijn merrie nog steeds zonder deken.
Haar manen worden nu wel wat dunner op sommige plekken, maar de huid zelf is nog rustig.
Ook haar buik en staart zien er prima uit.
Hoop dat het hele seizoen het haar er door helpt, en deken in de kast te laten.
Nu ook de shampoo en spray besteld.

Ik denk dat je ook heel blij zult zijn met de Neutralizing spray en de Healing shampoo. De spray houdt alle insecten op afstand waardoor je paard veel rustiger is en de lotion nog beter zijn werk kan doen. De shampoo is heerlijk om je paard tijdens deze warme dagen mee te wassen en vuil en huidschilfers te verwijderen. Ook kun je de shampoo heel goed als kuur gebruiken wanneer je paard toch wat wondjes heeft of de huid wat geïrriteerd is.

Wil je weten of SKINCALMIN ook voor jouw paard of pony geschikt is? Stuur me dan gerust een mail: info@bluehorsecare.nl

Gr. Simone

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:05